Πανηγυρι στην Αγια Άννα στην Ευβοια
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα, μια ξυλογραφία, απεικονίζει το πανηγύρι στην Αγία Άννα, στην Εύβοια, το 1881. Το έργο αποτυπώνει το σύνολο των κατοίκων του χωριού, με παραδοσιακές φορεσιές, να συμμετέχει στην εκδήλωση. Γυναίκες και άνδρες σέρνουν το χορό σε πολλούς κύκλους ενώ άλλοι καθήμενοι γύρω από τραπέζια, τρώνε, πίνουν, συζητούν ή παρακολουθούν αυτούς που χορεύουν. Μια μικρή ορχήστρα δίνει τον ρυθμό. Στο πανηγύρι συμμετέχει όρθιος και ο ιερέας του χωριού. Στο πίσω μέρος διακρίνεται ο οικισμός της Αγίας Άννας με την εκκλησία να δεσπόζει στο κέντρο του ενώ διακρίνονται και τα βουνά της Εύβοιας. O δημιουργός του έργου Henri Belle (1837 - ;) υπηρέτησε ως διπλωμάτης στην Κωνσταντινούπολη και στην Αθήνα. Στα 1881 δημοσίευσε τις εντυπώσεις του από την παραμονή του στο Ελληνικό Κράτος. Το έργο είναι εμπλουτισμένο με τριάντα δύο ξυλογραφίες, τα θέματα των οποίων καλύπτουν τόσο το φυσικό περιβάλλον όσο και πολλούς ανθρώπινους τύπους αλλά και λεπτομέρειες από αρχαιότητες.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η λεπτομερής περιγραφή της εικόνας, από τους μαθητές, θα αναδείξει τα χαρακτηριστικά μιας λαϊκής εκδήλωσης, όπως είναι το πανηγύρι, στην Αγία Άννα της Εύβοιας, στα τέλη του 19ου αιώνα. Μπορεί ακόμα να χρησιμοποιηθεί η εικόνα για να αντληθούν στοιχεία για την ενδυμασία και την καθημερινή ζωή των κατοίκων της περιοχής και το ρόλο της εκκλησίας. Παρατηρώντας την ορχήστρα αλλά και τον χορό των κατοίκων, οι μαθητές, συζητούν για το είδος των μουσικών οργάνων, τους χορούς αλλά και το είδος της μουσικής. Μπορούν ακόμα να αφηγηθούν κάποια δική τους εμπειρία από συμμετοχή τους σε κάποιο πανηγύρι. Αξιοποιώντας την εικόνα οι μαθητές περιγράφουν τον οικισμό της Αγίας Άννας και σχολιάζουν τον τρόπο με τον οποίο ήταν χτισμένα τα σπίτια αλλά και τη θέση που κατείχε η εκκλησία του χωριού. Προβαίνουν σε συγκρίσεις με ένα σύγχρονο οικισμό. Μια φωτογραφία με το σύγχρονο οικισμό της Αγίας Άννας θα βοηθήσει τους μαθητές να προβούν σε συγκρίσεις και σχόλια για τις αλλαγές που έχουν επέλθει στην περιοχή. Με αφορμή την εικόνα με το πανηγύρι της Αγίας Άννας στην Εύβοια στα τέλη του 19ου αιώνα οι μαθητές μπορούν να υλοποιήσουν ένα σχέδιο εργασίας με θέμα: «Τα πανηγύρια της Ελλάδας», όπου αναμένεται να αναδειχθεί ο λόγος της διοργάνωσης του πανηγυριού (συνήθως προς τιμήν κάποιου Αγίου), το δυνατό θρησκευτικό αίσθημα των ανθρώπων εκείνης της εποχής, αλλά και οι βαθύτερες ανάγκες που εξυπηρετούνταν όπως: επικοινωνία, συνεργασία, ανταλλαγή απόψεων, το αίσθημα του ανήκειν σε μια ευρύτερη κοινότητα (χωριό), το αίσθημα της ασφάλειας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Social life and Cultur Social life and CulturSocial life and Cultur
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
Religious Education Religious EducationReligious Education > Worship WorshipWorship > Celebrations CelebrationsCelebrations
Music Education Music EducationMusic Education > Greek traditional music Greek traditional musicGreek traditional music
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Narration NarrationNarration
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE