Παλαιο Φρουριο της Κερκυρας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εικόνα, μια ξυλογραφία, απεικονίζει άποψη του Παλαιού Φρουρίου της Κέρκυρας το 1881. Το έργο αποτυπώνει το εντυπωσιακό φρούριο πάνω σε βραχώδη έκταση με τους προμαχώνες του, τα κτίσματα αλλά και έναν εντυπωσιακό σταυρό να κυριαρχούν. Το Παλαιό Φρούριο δεσπόζει στην ανατολική πλευρά της πόλης, σε φύσει οχυρή θέση, που επί Ενετοκρατίας (15ος αιώνας) μετατράπηκε για λόγους αμυντικούς από χερσόνησο σε νησίδα με την κατασκευή τάφρου. Από τις αρχές του 16ου αιώνα η οχυρωμένη νησίδα αποτέλεσε στρατιωτικό και διοικητικό κέντρο. Πολλά και σημαντικά ιστορικά μνημεία κοσμούν το χώρο του Παλαιού Φρουρίου. O δημιουργός του έργου Henri Belle (1837 - ;) υπηρέτησε ως διπλωμάτης στην Κωνσταντινούπολη και στην Αθήνα. Στα 1881 δημοσίευσε τις εντυπώσεις του από την παραμονή του στο Ελληνικό Κράτος. Το έργο είναι εμπλουτισμένο με τριάντα δύο ξυλογραφίες, τα θέματα των οποίων καλύπτουν τόσο το φυσικό περιβάλλον όσο και πολλούς ανθρώπινους τύπους αλλά και λεπτομέρειες από αρχαιότητες.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η λεπτομερής περιγραφή της εικόνας, από τους μαθητές, θα αναδείξει τα βασικά χαρακτηριστικά του παλιού φρουρίου της Κέρκυρας στα τέλη του 19ου αιώνα. Συσχετίζουν το παλιό φρούριο της πόλης με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής. Αξιοποιώντας την εικόνα οι μαθητές αιτιολογούν το ρόλο του κάθε παρατηρούμενου στοιχείου του φρουρίου π.χ. του προμαχώνα, του σταυρού κ.ο.κ. και το ρόλο του πάνω στο κάστρο. Αναζητούν στον χάρτη και στο λογισμικό οπτικοποίησης google earth την γεωγραφική θέση της Κέρκυρας και αιτιολογούν την ανάγκη να προστατευτεί το νησί από διάφορους επίδοξους κατακτητές. Με αφορμή την εικόνα με το παλιό φρούριο της Κέρκυρας στα τέλη του 19ου αιώνα οι μαθητές μπορούν να υλοποιήσουν ένα σχέδιο εργασίας με θέμα: «Τα κάστρα της Ελλάδας», όπου αναμένεται να αναδειχθούν οι διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους είναι χτισμένα τα φρούρια σε διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας, ο ρόλος των κάστρων στην ασφάλεια των κατοίκων της κάθε περιοχής αλλά και ο τρόπος με τον οποίο αξιοποιούνται ή μπορεί να αξιοποιηθούν τη σημερινή εποχή. Στο πλαίσιο του σχεδίου εργασίας οι μαθητές δημιουργούν ένα λεύκωμα με φωτογραφίες με τα κάστρα της Ελλάδας και το παρουσιάζουν σε εκδήλωση του σχολείου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Religious Education Religious EducationReligious Education > Faith FaithFaith
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Software SoftwareSoftware
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE