Στο μάθημα της Ιστορίας, παρουσιάζουμε την εικόνα στους μαθητές και τους ζητούμε να αναγνωρίσουν το αρχιτεκτονικό έργο που απεικονίζεται. Στη συνέχεια ψάχνουν και βρίσκουν πληροφορίες εστιάζοντας στο έτος δημιουργίας του και στα διακριτά τμήματα που το αποτελούν. Τις πληροφορίες παρουσιάζουν στην τάξη με powerpoint.
Στο μάθημα της Γεωγραφίας οι μαθητές εντοπίζουν την Πύλη του Αδριανού, στο σύγχρονο χάρτη της Αθήνας.
Οι μαθητές, αναζητούν στις ώρες της ευέλικτης ζώνης και άλλες πύλες της Αθήνας, ρωμαϊκής εποχής, όπως την Πύλη της Αρχηγέτιδος Αθηνάς στην Αγορά των Αθηνών. Επισημαίνουν διαφορές με την αψίδα του θριάμβου του Μεγάλου Κωνσταντίνου στη Ρώμη, (315 μ.Χ.). Επίσης αναζητούν και άλλα έργα του Ανδριανού στην Αθήνα. Για παράδειγμα, μελετούν το λαμπρότερο οικοδόμημα του Αδριανού στην Αθήνα, τη Βιβλιοθήκη, η οποία φέρει το όνομά του. Εντοπίζουν τη νέα συνοικία που δημιούργησε, με μεγαλύτερες και πολυτελέστερες οικοδομές, με την οποία επεξέτεινε την πόλη προς τα Ανατολικά. Η θέση της εκτεινόταν στους σημερινούς χώρους του Ζαππείου, του Εθνικού Κήπου και της πλατείας Συντάγματος. Μέσα στην αριστοκρατική του συνοικία ο Αδριανός περιέλαβε και τον ναό του Ολυμπίου Διός, τον οποίο και αποπεράτωσε και για τον οποίο αναζητούν τα χαρακτηριστικά του. Τη νέα συνοικία περιέβαλε το Αδριάνειο τείχος, το οποίο άρχιζε κάπου από τη γωνία των οδών Βουλής και Κολοκοτρώνη, από το Θεμιστόκλειο τείχος. Όλα τα παραπάνω έργα οι μαθητές μπορούν να τα εντοπίσουν και με τη βοήθεια των google maps.