Man from Souli.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το Μαθησιακό αντικείμενο είναι μια έγχρωμη χαλκογραφία που παρουσιάζει ένα Σουλιώτη λίγο μετά την έναρξη της Επανάστασης, το 1822 και βρίσκεται στο βιβλίο του Cartwright. Tο ντύσιμο από τα χρόνια 1600-1829 είναι ένα σπουδαίο θέμα για έρευνα, γιατί σε κάθε χωριό υπήρχε και διαφορετική ενδυμασία. Η Σουλιώτικη αποτελείται από το μικρό στρογγυλό και κοφτό κόκκινο φέσι, που γύρω στη βάση του το τύλιγαν με μαντηλοδεσιά, το άσπρο πουκάμισο, όχι φαρδομάνικο, ξεκούμπωτο στο στήθος χειμώνα καλοκαίρι. Ύστερα βάζανε το γελέκι, κι από πάνω τη φέρμελη με τις δυο αράδες ασημοκεντημένα κουμπιά. Ζωσμένη στη μέση τους κρεμόταν γύρω τους η φουστανέλα με πυκνές και πολλές πτυχές. Τα πόδια τους τα σκέπαζαν ως πάνω στα σκέλια με τις μακριές άσπρες κάλτσες, τις βλαχόκαλτσες. Η ποδεμή τους ήταν τα τσαρούχια. Τέλος η φορεσιά κλείνει με τον ντουλαμά, τη φλοκάτη χωρίς μανίκια σαν τις παλιές μπέρτες που έφτανε ως κάτω απ’ το γόνατο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τους μαθητές διαθεματικά στο μάθημα Ιστορίας, Γλώσσας και Αισθητικής Αγωγής. Τα παιδιά αναζητούν πληροφορίες για το διαφορετικό τρόπο ενδυμασίας των κατοίκων στην Ελλάδα την εποχή της Επανάστασης, συγκρίνουν περιοχές και φτιάχνουν ενδυματολογικό χάρτη. Αναρωτιούνται και εξάγουν συμπεράσματα για τις ενδυματολογικές διαφορές ακόμα και σε διπλανά χωριά. Αναζητούν τραγούδια και ποιήματα για τις φορεσιές. Τέλος στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής μιλούν για τη χαλκογραφία ως τέχνη χάραξης του χαλκού.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Decorative Arts Decorative ArtsDecorative Arts
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Language - Culture - Art Language - Culture - ArtLanguage - Culture - Art
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to apply
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΕΙΝΤΑΣΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE