Untitled
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Δημιουργία με μελάνι σε χαρτί, διαστάσεων 35Χ25 εκ., του διακεκριμένου Έλληνα ζωγράφου Γιάννη Ψυχοπαίδη. Η γυναικεία χειραφέτηση είναι ένα από τα θέματα που τον έχει απασχολήσει. Στοιχεία αυτής της επιλογής μπορούμε να διακρίνουμε και σε αυτό το έργο του. Ο Ψυχοπαίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945. Φοίτησε στη Σχολή Καλών Τεχνών (1963-68) και με υποτροφία του γερμανικού κράτους έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου. Υπήρξε ιδρυτικό και ενεργό μέλος καλλιτεχνικών ομάδων, όπως της ομάδας Νέοι Έλληνες Ρεαλιστές, της ομάδας 10/9 του Μονάχου, του Κέντρου Εικαστικών Τεχνών. Έζησε και εργάστηκε στο Βερολίνο από το 1977 ως το 1986, όπου παρακολούθησε πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών στην Κοινωνιολογία και στην Ιστορία της Τέχνης. Στη συνέχεια εγκαταστάθηκε στις Βρυξέλλες (1986-1992). Το 1994 εξελέγη καθηγητής της ΑΣΚΤ. Έχουν κυκλοφορήσει αρκετά βιβλία με έργα του, αλλά και κείμενά του. Η συμμετοχή του σε ομαδικές εκθέσεις είναι αυτονόητη, όπως και η παρουσίαση της δουλειάς του ατομικά.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η ζωντάνια και η φρεσκάδα του έργου δίνουν την εντύπωση της αναπαράστασης ενός στιγμιότυπου υγιούς ιδιωτικής και δημόσιας ζωής. Η οπτική αυτή δεν αφήνει περιθώρια να θεωρηθεί το γυμνό προκλητικό. Δε θα δημιουργήσει περίεργα συναισθήματα ούτε στον μικρό σε ηλικία μαθητή του Δημοτικού. Ο Ψυχοπαίδης είναι σημαντικός εικαστικός και το έργο του μπορεί να συμπεριληφθεί στο υλικό ενός project. Υλικό ενδιαφέρον για το μάθημα των Εικαστικών - τουλάχιστον - θα αποτελέσει και το παρακάτω απόσπασμα συνέντευξης του καλλιτέχνη από την εφημερίδα Αυγή (28/12/2013), το οποίο και παραθέτουμε. - Η τέχνη καλό θα ήταν να αναστοχάζεται την εκφραστική της λυτρωτική δύναμη και να αναζητεί την αλήθεια όχι σε εύκολες κοκεταρίες, όχι σε μικροαστικούς καθωσπρεπισμούς, αλλά στο καίριο, το ουσιώδες και το ανατρεπτικό. Το στοιχείο της αμφισβήτησης είναι το στοιχείο που κάνει την τέχνη αληθινή, αυθεντική και κοινωνικά χρήσιμη. Και κυρίως την κάνει να αισθάνεται τον πραγματικό λόγο της ύπαρξής της, δηλαδή, όπως λέει και ο Ελύτης, "Nα είστε ενοχλητικοί, να είστε η άμμος και όχι το λάδι στα γρανάζια του κόσμου".


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE