Γυρω απο το Εικοσιενα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Μονογραφία, γλωσσικό, έντυπο υλικό στα Ελληνικά με τίτλο, Γύρω απ' το Εικοσιένα, παρουσιάστηκε το 1971. Εκδότης Αλκαίος, Αθήνα, Συγγραφέας Λάππας, Τάκης, 1904-1995. (Βιβλιοθήκη Λεβαδειάς). Το ψηφιακό ηλεκτρονικό βιβλίο υπάρχει στον σύνδεσμο που ακολουθεί: http://ebooks.liblivadia.gr/liblivadia/handle/10813/1442. Το λογοτεχνικό και ιστορικό αυτό βιβλίο του συγγραφέα Τάκη Λάππα παρουσιάζει με ενδιαφέρον και ξεχωριστό τρόπο τις ενδυμασίες αλλά και τα άρματα των Ελλήνων-ηρώων της επανάστασης καθώς και τους ίδιους τους ήρωες της επανάστασης. Μετά την απελευθέρωση το ντύσιμο των Ελλήνων αρχίζει να έχει ευρωπαϊκές επιρροές. Ίσως να μη ντύνονται ακόμα όλοι «ευρωπαϊκά» αλλά και οι ελληνικές φορεσιές αρχίζουν να παίρνουν πολλές μεταλλαγές. Οι στολές της προεδρικής φρουράς και οι τυποποιημένες και πανομοιότυπες «παραδοσιακές ενδυμασίες» που υπάρχουν σήμερα μικρή σχέση είχαν με τις πραγματικές φορεσιές της εποχής. Σύμφωνα με τον Τάκη Λάππα το ντύσιμο από τα χρόνια 1600-1829 είναι ένα σπουδαίο θέμα για έρευνα, γιατί το θέαμα που παρουσιάζει η υπόδουλη Ελλάδα δεν απαντάται σε καμία άλλη σχεδόν χώρα του κόσμου. Δηλαδή δεν υπάρχουν μικροπαραλλαγές από περιοχή σε περιοχή, αλλά ολότελα αλλιώτικο ντύσιμο από ένα χωριό στο άλλο, χωριά που η απόστασή τους δεν ήταν δυο ώρες δρόμος.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το παρών μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας με αναφορά στην Ελληνική επανάσταση και τη θεματική για τις κοινωνικές συνθήκες και τις προσωπικότητες του αγώνα. Στη διδακτική θα μπορούσε να τονιστεί και μελετηθεί η πορεία των ανθρώπων-πρωταγωνιστών της επανάστασης καθώς και οι φυσιογνωμίες των ηρώων-αγωνιστών της εποχής και η προσπάθειά τους για την ανεξαρτησία της χώρας. Εδώ θα μπορούσε να ξεκινήσει με συντονισμό από τον Εκπαιδευτικό ένας διάλογος-επιχειρηματολογία για τις συνθήκες της εποχής, τα πολεμικά εφόδια των αγωνιστών και τις ενδυματολογικές συνθήκες του αγώνα. Οι δράσεις και οι δυσκολίες που συνάντησαν οι αγωνιστές αλλά και η συνοχή τους προς ένα σκοπό καθώς και οι κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες της εποχής. Ίσως οι μαθητές θα μπορούσαν να δημιουργήσουν την εικόνα των αγωνιστών της επανάστασης μέσω των εικαστικών και της τέχνης και να τους αναπαραστήσουν σε μια εκπαιδευτική θεατρική παραγωγή σε συνεργασία με θεατρολόγο ή και εικαστικό. Επίσης να συζητήσουν το γενικότερο πολεμικό αλλά και κοινωνικό κλίμα που επικρατούσε την εποχή εκείνη. Με αυτό τον τρόπο θα εμβάθυναν περισσότερο στην κατανόηση του χαρακτήρα των αγωνιστών και της εποχής. Η με τον τρόπο αυτό μελέτη θα γίνει σε βάθος και θα ενισχυθεί παράλληλα η δημιουργικότητα των μαθητών καθώς και η κριτική τους δεξιότητα στην κατανόηση των αντιλήψεων και ιδεών τις εποχής αλλά και του σκοπού των αγωνιστών και τα σημεία εκείνα που τους ένωναν.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7449
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Digital Library of Levadeia
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Λάππας, Τάκης
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας
publisher: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE