Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Μουσείο Μπενάκη #8
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΤΟ ΠΡΟΠΥΛΟ ΤΩΝ ΚΑΡΥΑΤΙΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Το πρόπυλο των Καρυάτιδων
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η φωτογραφία των αδερφών Ρωμαΐδη χρονολογείται το 1895 και αποτυπώνει το πρόπυλο των Καρυάτιδων, τις έξι κόρες-κολώνες σε διάταξη σχήματος Π που στηρίζουν με το κεφάλι τους την οροφή του ναού του Ποσειδώνα –Ερεχθέα. Το Ερέχθειο, όπως είναι γνωστό είναι ναός ιωνικού ρυθμού, ο οποίος βρίσκεται στην Ακρόπολη των Αθηνών. Υπάρχουν διάφορες ερμηνείες για τις Καρυάτιδες, αλλά σύμφωνα με αναφορές που υπάρχουν στον ιστότοπο του Μουσείου της Ακρόπολης, η πιο πειστική είναι ότι αποτελούσαν το υπέργειο μνημείο του τάφου του Κέκροπα και ήταν οι χοηφόροι, γυναίκες που απέδιδαν τιμές στο νεκρό από μέλι, κρασί και νερό. Σήμερα οι 5 Καρυάτιδες βρίσκονται στο Μουσείο της Ακρόπολης, ενώ μία Καρυάτιδα, η δεύτερη από αριστερά, απήχθη το 1801 από το Λόρδο Έλγιν και σήμερα βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο.
Η φωτογραφία των αδερφών Ρωμαΐδη χρονολογείται το 1895 και αποτυπώνει το πρόπυλο των Καρυάτιδων, τις έξι κόρες-κολώνες σε διάταξη σχήματος Π που στηρίζουν με το κεφάλι τους την οροφή του ναού του Ποσειδώνα –Ερεχθέα. Το Ερέχθειο, όπως είναι γνωστό είναι ναός ιωνικού ρυθμού, ο οποίος βρίσκεται στην Ακρόπολη των Αθηνών. Υπάρχουν διάφορες ερμηνείες για τις Καρυάτιδες, αλλά σύμφωνα με αναφορές που υπάρχουν στον ιστότοπο του Μουσείου της Ακρόπολης, η πιο πειστική είναι ότι αποτελούσαν το υπέργειο μνημείο του τάφου του Κέκροπα και ήταν οι χοηφόροι, γυναίκες που απέδιδαν τιμές στο νεκρό από μέλι, κρασί και νερό. Σήμερα οι 5 Καρυάτιδες βρίσκονται στο Μουσείο της Ακρόπολης, ενώ μία Καρυάτιδα, η δεύτερη από αριστερά, απήχθη το 1801 από το Λόρδο Έλγιν και σήμερα βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο, αν και αποτελεί απλό πόρο με μορφή εικόνας, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως εποπτικό υλικό αλλά και για την ανάπτυξη διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών, αξιοποιώντας την τεχνική των ερωταποκρίσεων πάνω σε θέματα ιστορικά, αισθητικής αγωγής αλλά και περιβαλλοντικά. Παράλληλα, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την προώθηση της συνεργασίας των μαθητών, την ανάπτυξη και καλλιέργεια της κριτικής τους σκέψης.
Το μαθησιακό αντικείμενο, αν και αποτελεί απλό πόρο με μορφή εικόνας, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως εποπτικό υλικό αλλά και για την ανάπτυξη διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών, αξιοποιώντας την τεχνική των ερωταποκρίσεων πάνω σε θέματα ιστορικά, αισθητικής αγωγής αλλά και περιβαλλοντικά. Παράλληλα, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την προώθηση της συνεργασίας των μαθητών, την ανάπτυξη και καλλιέργεια της κριτικής τους σκέψης.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/1108
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
προσχολική,
δημοτικό,
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
0-20
,
6-9
,
9-12
,
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Μπενάκη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
4ος αιώνας μ.Χ
1895 μ.Χ.
1895 μ.Χ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
Εικαστικά > Αρχιτεκτονική
Εικαστικά > Αρχιτεκτονική
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΡΑΛΙΑ ΘΩΜΑ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Μπενάκη
Εκδότης/ες:
Μουσείο Μπενάκη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/