Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #2
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Η ΡΟΤΟΝΤΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Η Ροτόντα της Θεσσαλονίκης
The Rotunda of Thessaloniki
The Rotunda of Thessaloniki
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για σχεδιαστική αναπαράσταση του 1864 της Ροτόντας στη Θεσσαλονίκη. Το σχέδιο περιέχεται στο βιβλίο Byzantine Architecture illustrated by a series of the earliest Christian edifices in the East του Γάλλου περιηγητή, αρχαιολόγου και αρχιτέκτονα Charles Texier (1802-1871). Το μνημείο, που οφείλει το όνομά του στο κυκλικό του σχήμα, είναι ένα από τα αρχαιότερα μνημεία της Θεσσαλονίκης και κτίστηκε στις αρχές του 4ου αιώνα από τον Γαλέριο ως ναός ή Μαυσωλείο. Κατά την παλαιοχριστιανική περίοδο μετατράπηκε σε χριστιανικό ναό από τον Μέγα Θεοδόσιο και τελικά μετατράπηκε (1590) σε μουσουλμανικό τέμενος. Η ονομασία Άγιος Γεώργιος προέρχεται από τον παρακείμενο ομώνυμο μικρό ναό, όπου μεταφέρθηκαν τα σκεύη κατά τη μετατροπή της Ροτόντας σε τζαμί. Σήμερα λειτουργεί ως μουσείο.
Πρόκειται για σχεδιαστική αναπαράσταση του 1864 της Ροτόντας στη Θεσσαλονίκη. Το σχέδιο περιέχεται στο βιβλίο Byzantine Architecture illustrated by a series of the earliest Christian edifices in the East του Γάλλου περιηγητή, αρχαιολόγου και αρχιτέκτονα Charles Texier (1802-1871). Το μνημείο, που οφείλει το όνομά του στο κυκλικό του σχήμα, είναι ένα από τα αρχαιότερα μνημεία της Θεσσαλονίκης και κτίστηκε στις αρχές του 4ου αιώνα από τον Γαλέριο ως ναός ή Μαυσωλείο. Κατά την παλαιοχριστιανική περίοδο μετατράπηκε σε χριστιανικό ναό από τον Μέγα Θεοδόσιο και τελικά μετατράπηκε (1590) σε μουσουλμανικό τέμενος. Η ονομασία Άγιος Γεώργιος προέρχεται από τον παρακείμενο ομώνυμο μικρό ναό, όπου μεταφέρθηκαν τα σκεύη κατά τη μετατροπή της Ροτόντας σε τζαμί. Σήμερα λειτουργεί ως μουσείο.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα Ιστορίας σε διερευνητικές μαθητικές δραστηριότητες σχετικές με την αρχιτεκτονική των ύστερων ρωμαϊκων χρόνων και ειδικότερα για τον τύπο του περίκεντρου οικοδομήματος.
Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας είτε στο μάθημα των Θρησκευτικών σε διαθεματικές διερευνητικές δραστηριότητες σχετικές με την ιστορική εξέλιξη του μνημείου και τις διάφορες θρησκευτικές και άλλες χρήσεις του (:ρωμαϊκό μαυσωλείο, χριστιανικός ναός, μουσουλμανικό τέμενος, μουσείο)
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα Ιστορίας σε διερευνητικές μαθητικές δραστηριότητες σχετικές με την αρχιτεκτονική των ύστερων ρωμαϊκων χρόνων και ειδικότερα για τον τύπο του περίκεντρου οικοδομήματος.
Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας είτε στο μάθημα των Θρησκευτικών σε διαθεματικές διερευνητικές δραστηριότητες σχετικές με την ιστορική εξέλιξη του μνημείου και τις διάφορες θρησκευτικές και άλλες χρήσεις του (:ρωμαϊκό μαυσωλείο, χριστιανικός ναός, μουσουλμανικό τέμενος, μουσείο)
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/1239
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1864 (έτος έκδοσης), ύστεροι ρωμαϊκοί χρόνοι, Βυζάντιο, Τουρκοκρατία
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
( Στο σχέδιο αποτυπώνεται ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα περίκεντρου οικοδομήματος των ύστερων ρωμαϊκων χρόνων. )
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Θρησκεία ( Στο σχέδιο αποτυπώνεται ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα μνημείου που την ιστορική εξέλιξή του πέρασε από διάφορες θρησκευτικές και άλλες χρήσεις. )
Θρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη > Ναοδομία ( Στην εικόνα απεικονίζεται ένα μνημείο που ουσιαστικά είναι ο παλαιότερος χριστιανικός ναός της Θεσσαλονίκης. )
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Θρησκεία ( Στο σχέδιο αποτυπώνεται ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα μνημείου που την ιστορική εξέλιξή του πέρασε από διάφορες θρησκευτικές και άλλες χρήσεις. )
Θρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη > Ναοδομία ( Στην εικόνα απεικονίζεται ένα μνημείο που ουσιαστικά είναι ο παλαιότερος χριστιανικός ναός της Θεσσαλονίκης. )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/