Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΠΥΛΟΥ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Άποψη της Πύλου
View of Pylos
View of Pylos
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Καλλιτεχνική απεικόνιση του φρουρίου και του λιμανιού της Πύλου από το έτος 1687. Η απεικόνιση πλαισιώνεται από τη λέξη NAUARINO και την επεξηγηματική ιταλική φράση MARE DI SAPIENZA. Η εικόνα έχει ιστορικό ενδιαφέρον και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εποπτικό υλικό σε μάθημα σχετικό με τη Βενετοκρατία αλλά και την ελληνική επανάσταση (ναυμαχία του Ναυαρίνου).
Καλλιτεχνική απεικόνιση του φρουρίου και του λιμανιού της Πύλου από το έτος 1687. Η απεικόνιση πλαισιώνεται από τη λέξη NAUARINO και την επεξηγηματική ιταλική φράση MARE DI SAPIENZA. Η εικόνα έχει ιστορικό ενδιαφέρον και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εποπτικό υλικό σε μάθημα σχετικό με τη Βενετοκρατία αλλά και την ελληνική επανάσταση (ναυμαχία του Ναυαρίνου).
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η προβολή της εικόνας προσφέρεται για παρατήρηση στα πλαίσια διδασκαλίας σχετικής με τη Βενετοκρατία αλλά και τη ναυμαχία του Ναυαρίνου την 20η Οκτωβρίου 1827. Στην πρώτη περίπτωση οι μαθητές καλούνται να παρατηρήσουν τα επιμέρους εικονιζόμενα στοιχεία και να διαβάσουν τις λεζάντες. Οι παρατηρήσεις τους αξιοποιούνται ως αφόρμηση για συζήτηση σχετικά με τα στοιχεία-σύμβολα της ναυτικής ισχύος των Βενετών (φρούρια, οχυρά λιμάνια κλπ.). Σε ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο μπορεί εν συνεχεία να ζητηθεί η εύρεση στο Διαδίκτυο και άλλων μεσογειακών θέσεων με ανάλογα χαρακτηριστικά (π.χ. Ναύπακτος, Ντουμπρόβνικ). Στη δεύτερη περίπτωση η εικόνα αξιοποιείται ως "φόντος" για την παρουσίαση της ναυμαχίας του Ναυαρίνου. Οι μαθητές καλούνται στη συνέχεια να αναζητήσουν στο Διαδίκτυο άλλες σχετικές εικόνες που "σχολιάζουν" το γεγονός (π.χ. ελαιογραφίες του Γκαρνερέ και του Αϊβαζόφσκι)
Η προβολή της εικόνας προσφέρεται για παρατήρηση στα πλαίσια διδασκαλίας σχετικής με τη Βενετοκρατία αλλά και τη ναυμαχία του Ναυαρίνου την 20η Οκτωβρίου 1827. Στην πρώτη περίπτωση οι μαθητές καλούνται να παρατηρήσουν τα επιμέρους εικονιζόμενα στοιχεία και να διαβάσουν τις λεζάντες. Οι παρατηρήσεις τους αξιοποιούνται ως αφόρμηση για συζήτηση σχετικά με τα στοιχεία-σύμβολα της ναυτικής ισχύος των Βενετών (φρούρια, οχυρά λιμάνια κλπ.). Σε ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο μπορεί εν συνεχεία να ζητηθεί η εύρεση στο Διαδίκτυο και άλλων μεσογειακών θέσεων με ανάλογα χαρακτηριστικά (π.χ. Ναύπακτος, Ντουμπρόβνικ). Στη δεύτερη περίπτωση η εικόνα αξιοποιείται ως "φόντος" για την παρουσίαση της ναυμαχίας του Ναυαρίνου. Οι μαθητές καλούνται στη συνέχεια να αναζητήσουν στο Διαδίκτυο άλλες σχετικές εικόνες που "σχολιάζουν" το γεγονός (π.χ. ελαιογραφίες του Γκαρνερέ και του Αϊβαζόφσκι)
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/142
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά,
ιταλικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1687 μ.Χ. (έτος χρονολόγησης της εικόνας)
Τουρκοκρατία, Βενετοκρατία
Τουρκοκρατία, Βενετοκρατία
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Κοινωνική και πολιτική οργάνωση
( Καλλιτεχνική απεικόνιση του φρουρίου και του λιμανιού της Πύλου με ιταλική περιγραφή που παραπέμπει στη Βενετοκρατία. Επιπλέον το αναγραφόμενο τοπωνύμιο "NAUARINO" παραπέμπει στη ομώνυμη ναυμαχία της 20ης Οκτωβρίου 1827. - φρούριο, λιμάνι, βενετοκρατία, Ναυαρίνο )
Γεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον > Δισδιάστατες και Τρισδιάστατες αναπαραστάσεις ( Η εν λόγω καλλιτεχνική απεικόνιση παραπέμπει στον χώρο της νότιας Πελοποννήσου και της θαλάσσιας περιοχής του Μυρτώου πελάγους. - λιμάνι, φρούριο, Μεσόγειος )
Γεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον > Δισδιάστατες και Τρισδιάστατες αναπαραστάσεις ( Η εν λόγω καλλιτεχνική απεικόνιση παραπέμπει στον χώρο της νότιας Πελοποννήσου και της θαλάσσιας περιοχής του Μυρτώου πελάγους. - λιμάνι, φρούριο, Μεσόγειος )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική
προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/