Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)"
National Documentation Centre #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Οδυσσέας Ελύτης
Odysseas Elyris
Odysseas Elyris
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η φωτογραφία απεικονίζει τον ποιητή Οδυσσέα Ελύτη (1911-1996), έναν από τους σπουδαιότερους Έλληνες ποιητές, που το 1979 διακρίθηκε με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας. Ο Οδυσσέας Ελύτης (ή Οδυσσέας Αλεπουδέλλης) υπήρξε από τους τελευταίους ποιητές που εντάχθηκαν στη λογοτεχνική γενιά του 1930 και ένας από τους ανανεωτές της ελληνικής ποίησης. Επηρεάστηκε από το ρεύμα του υπερρεαλισμού, ωστόσο δεν το ακολούθησε πιστά αλλά έδωσε τη δική του προσωπική συμβολή. Η φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη της ζωής του Οδυσσέα Ελύτη και την κατανόηση της εργογραφίας του, καθώς και τη διερεύνηση της ένταξης του έργου του στα λογοτεχνικά ρεύματα. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για να γνωρίσουν οι μαθητές τον Οδυσσέα Ελύτη και το έργο του.
Η φωτογραφία απεικονίζει τον ποιητή Οδυσσέα Ελύτη (1911-1996), έναν από τους σπουδαιότερους Έλληνες ποιητές, που το 1979 διακρίθηκε με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας. Ο Οδυσσέας Ελύτης (ή Οδυσσέας Αλεπουδέλλης) υπήρξε από τους τελευταίους ποιητές που εντάχθηκαν στη λογοτεχνική γενιά του 1930 και ένας από τους ανανεωτές της ελληνικής ποίησης. Επηρεάστηκε από το ρεύμα του υπερρεαλισμού, ωστόσο δεν το ακολούθησε πιστά αλλά έδωσε τη δική του προσωπική συμβολή. Η φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη της ζωής του Οδυσσέα Ελύτη και την κατανόηση της εργογραφίας του, καθώς και τη διερεύνηση της ένταξης του έργου του στα λογοτεχνικά ρεύματα. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για να γνωρίσουν οι μαθητές τον Οδυσσέα Ελύτη και το έργο του.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ως εποπτικό υλικό για να γνωρίσουν οι μαθητές τον ποιητή Οδυσσέα Ελύτη προτού αρχίσει η ανάλυση ενός ποιήματος ή άλλου είδους έργου του. Είναι σημαντικό οι μαθητές να μπορούν να αναγνωρίζουν τον ποιητή και να συνδέουν το πρόσωπο με την εργογραφία του. Η χρήση της εικόνας είναι σημαντική γιατί συμβάλλει στην εικονιστική αναπαράσταση των γνώσεων των μαθητών και προκαλεί το ενδιαφέρον τους. Επίσης, στο Λύκειο σύμφωνα με το ΑΠΣ της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ενθαρρύνεται η ομαδοσυνεργατική μέθοδος οπότε οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες μπορούν να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με φωτογραφίες ποιητών, ενταγμένωνι στην ανάλογη γενιά, ή έναν εννοιολογικό χάρτη που θα συνδέουν τους συγγραφείς με τα ρεύματα, με στόχο τη σχηματοποίηση εννοιών και των μεταξύ τους σχέσεων.
Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ως εποπτικό υλικό για να γνωρίσουν οι μαθητές τον ποιητή Οδυσσέα Ελύτη προτού αρχίσει η ανάλυση ενός ποιήματος ή άλλου είδους έργου του. Είναι σημαντικό οι μαθητές να μπορούν να αναγνωρίζουν τον ποιητή και να συνδέουν το πρόσωπο με την εργογραφία του. Η χρήση της εικόνας είναι σημαντική γιατί συμβάλλει στην εικονιστική αναπαράσταση των γνώσεων των μαθητών και προκαλεί το ενδιαφέρον τους. Επίσης, στο Λύκειο σύμφωνα με το ΑΠΣ της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ενθαρρύνεται η ομαδοσυνεργατική μέθοδος οπότε οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες μπορούν να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με φωτογραφίες ποιητών, ενταγμένωνι στην ανάλογη γενιά, ή έναν εννοιολογικό χάρτη που θα συνδέουν τους συγγραφείς με τα ρεύματα, με στόχο τη σχηματοποίηση εννοιών και των μεταξύ τους σχέσεων.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/1613
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1911 μ.Χ. - 1996 μ.Χ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/