Photodentro logo
Φωτόδεντρο

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
CTI logo
Ελληνικά English

Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα right arrow icon Συλλογές right arrow icon Digitizing Contemporary Art/Μουσείο Φρυσιρά #4

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

ΓΛΥΠΤΟ ΤΟΥ Γ. ΛΑΠΠΑ

Μετάβαση στη σελίδα του αντικειμένου στον πάροχο
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ
 
Facebook icon
Tweet icon
QRCode icon
QRCode
ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ
Αρχεία σε αυτό το αντικείμενο:
  
  
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Γλυπτό του Γ. Λάππα
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για άτιτλο γλυπτό του Γιώργου Λάππα, λίγο μικρότερο από το φυσικό μέγεθος μιας ανθρώπινης φιγούρας (1,32μ ύψος). Έτος δημιουργίας: 1991. Παριστάνεται μια κατακόκκινη αφαιρετική φιγούρα, από το επίπεδο σώμα της οποίας έχουν αφαιρεθεί περιγραμματικά η αναπνευστική οδός και οι πνεύμονες, τα οποία η μορφή κρατάει στο ύψος του θώρακα, σε μια κίνηση που θυμίζει προσφορά. Τα χέρια, οι σχηματοποιημένοι πνεύμονες και η βάση του γλυπτού κινούνται στον τρισδιάστατο χώρο, σε αντίθεση με το βασικό κορμό, που είναι επίπεδος. Ο Γιώργος Λάππας, ένας από τους πιο εφευρετικούς και ανήσυχους καλλιτέχνες της γενιάς του ΄50, συνέβαλε σημαντικά στην ανανέωση της νεοελληνικής γλυπτικής, αφού πρότεινε μια πρωτοποριακή άποψη του γλυπτικού περιβάλλοντος, αναπροσδιορίζοντας έτσι την έννοια της τρισδιάστατης δημιουργίας σε σχέση με το χώρο. Σημαντικό στοιχείο για την αποκωδικοποίηση του έργου του είναι η σύνδεση της τέχνης με την ψυχολογία: οι πρώτες του σπουδές στην Κλινική Ψυχολογία και η εμπειρία του... Πρόκειται για άτιτλο γλυπτό του Γιώργου Λάππα, λίγο μικρότερο από το φυσικό μέγεθος μιας ανθρώπινης φιγούρας (1,32μ ύψος). Έτος δημιουργίας: 1991. Παριστάνεται μια κατακόκκινη αφαιρετική φιγούρα, από το επίπεδο σώμα της οποίας έχουν αφαιρεθεί περιγραμματικά η αναπνευστική οδός και οι πνεύμονες, τα οποία η μορφή κρατάει στο ύψος του θώρακα, σε μια κίνηση που θυμίζει προσφορά. Τα χέρια, οι σχηματοποιημένοι πνεύμονες και η βάση του γλυπτού κινούνται στον τρισδιάστατο χώρο, σε αντίθεση με το βασικό κορμό, που είναι επίπεδος. Ο Γιώργος Λάππας, ένας από τους πιο εφευρετικούς και ανήσυχους καλλιτέχνες της γενιάς του ΄50, συνέβαλε σημαντικά στην ανανέωση της νεοελληνικής γλυπτικής, αφού πρότεινε μια πρωτοποριακή άποψη του γλυπτικού περιβάλλοντος, αναπροσδιορίζοντας έτσι την έννοια της τρισδιάστατης δημιουργίας σε σχέση με το χώρο. Σημαντικό στοιχείο για την αποκωδικοποίηση του έργου του είναι η σύνδεση της τέχνης με την ψυχολογία: οι πρώτες του σπουδές στην Κλινική Ψυχολογία και η εμπειρία του σε ψυχιατρικά ιδρύματα υπήρξαν καθοριστικές για την εικαστική του μελέτη. Η τραγικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης, όπως εκφράζεται συμβολικά μέσα από το έργο του Λάππα, και ειδικά μέσα από τις χαρακτηριστικές κατακόκκινες, μερικά ή ολοκληρωτικά αποδομημένες φιγούρες του, συνδέει για τον καλλιτέχνη την ψυχολογία με την τέχνη, με έναν τρόπο πάρα πολύ συγγενικό με την αρχαία τραγωδία και με την έννοια της κάθαρσης. Περισσότερα Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα σύγχρονης ελληνικής γλυπτικής σε θεματικές διδασκαλίες (Εικαστικά και Ιστορία της Τέχνης) ή ερευνητικές εργασίες και προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται θεματικά με την εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης (ή συγκεκριμένα της γλυπτικής) στην Ελλάδα. Αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αφαιρετικής μελέτης του ανθρώπινου σώματος στη σύγχρονη γλυπτική, που έχει μεγάλο ενδιαφέρον να μελετηθεί για την οριακή μετάβαση από τις 2 στις 3 διαστάσεις. Για το σκοπό αυτό μπορεί να συγκριθεί με άλλα έργα του Γ. Λάππα, και ειδικότερα με τα έργα της σειράς "Αστοί", όπου οι κόκκινες φιγούρες, περισσότερο τρισδιάστατες, αποδομούνται στο χώρο, τα μέλη τους αποσυνδέονται από τον κορμό και συναθροίζονται μηχανικά σε νέα σώματα. Σε ένα πιο πρακτικό και εργαστηριακό επίπεδο, στο μάθημα των Εικαστικών οι μαθητές θα μπορούσαν να πειραματιστούν με τη μετάβαση από τις 2 στις 3 διαστάσεις και τις σύγχρονες διατυπώσεις του γλυπτικού χώρου, ... Το αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα σύγχρονης ελληνικής γλυπτικής σε θεματικές διδασκαλίες (Εικαστικά και Ιστορία της Τέχνης) ή ερευνητικές εργασίες και προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται θεματικά με την εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης (ή συγκεκριμένα της γλυπτικής) στην Ελλάδα. Αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αφαιρετικής μελέτης του ανθρώπινου σώματος στη σύγχρονη γλυπτική, που έχει μεγάλο ενδιαφέρον να μελετηθεί για την οριακή μετάβαση από τις 2 στις 3 διαστάσεις. Για το σκοπό αυτό μπορεί να συγκριθεί με άλλα έργα του Γ. Λάππα, και ειδικότερα με τα έργα της σειράς "Αστοί", όπου οι κόκκινες φιγούρες, περισσότερο τρισδιάστατες, αποδομούνται στο χώρο, τα μέλη τους αποσυνδέονται από τον κορμό και συναθροίζονται μηχανικά σε νέα σώματα. Σε ένα πιο πρακτικό και εργαστηριακό επίπεδο, στο μάθημα των Εικαστικών οι μαθητές θα μπορούσαν να πειραματιστούν με τη μετάβαση από τις 2 στις 3 διαστάσεις και τις σύγχρονες διατυπώσεις του γλυπτικού χώρου, με αφορμή το συγκεκριμένο έργο, αλλά και σε συνδυασμό με άλλα έργα γλυπτικής που κινούνται με αφαιρετικό ή εξπρεσσιονιστικό τρόπο στα όρια αυτής της μετάβασης (πχ Τζιακομέτι). Περισσότερα Λιγότερα
Μια δραστηριότητα επίσης που προτείνεται είναι η σύνδεση από τους μαθητές της τέχνης και της ψυχολογίας, με αφορμή το έργο του Λάππα. Η ανάλυση των ισχυρών συμβόλων του έργου από τους ίδιους τους μαθητές, σε συνδυασμό με την αναζήτηση στο διαδίκτυο άλλων έργων και συνεντεύξεων του καλλιτέχνη, ο οποίος αναφέρεται πολύ συχνά σε αυτή τη σύνδεση, θα μπορεί να πυροδοτήσει ένα ενδιαφέρον πεδίο συζητήσεων στην τάξη. Μια δραστηριότητα επίσης που προτείνεται είναι η σύνδεση από τους μαθητές της τέχνης και της ψυχολογίας, με αφορμή το έργο του Λάππα. Η ανάλυση των ισχυρών συμβόλων του έργου από τους ίδιους τους μαθητές, σε συνδυασμό με την αναζήτηση στο διαδίκτυο άλλων έργων και συνεντεύξεων του καλλιτέχνη, ο οποίος αναφέρεται πολύ συχνά σε αυτή τη σύνδεση, θα μπορεί να πυροδοτήσει ένα ενδιαφέρον πεδίο συζητήσεων στην τάξη.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/1724
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
τέχνη σύγχρονη τέχνη γλυπτική εικαστικά Γ. Λάππας
  
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής, εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο, γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15 , 15-18 , 18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας , ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης: Μουσείο Φρυσίρα
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη: ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο: Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1991
20ος αι
Ελλάδα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
https://frissirasmuseum.gr/wp-content/uploads/2022/12/Untitled-1991-red-fabric-metal-132x44x33cmHxLxW-16.jpg
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
http://www.frissirasmuseum.com/images/artimage/0773.jpg
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Γλυπτική (σύγχρονη τέχνη, αφαίρεση )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα , πηγή - αναφορά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
Digitizing Contemporary Art/Μουσείο Φρυσιρά #4
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου : Λάππας Γιώργος
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα :
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων :
:
Επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων :
Συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων :
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
Εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
  
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Μουσείο Φρυσίρα ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ)
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies. Το κατάλαβα Περισσότερα
©2024 photodentro.edu.gr/cultural – Σχεδίαση, Ανάπτυξη, Λειτουργία: ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» - Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών, Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης (ΔιΕΤΕΠ)
Photodentro Cultural v1.0 | powered by DSpace open source repository software
Επικοινωνία Επικοινωνία
EU
Λογότυπο Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων Διόφαντος
logo
Λογότυπο Ψηφιακού Σχολείου
λογότυπο Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
λογότυπο ΕΣΠΑ
λογότυπο ΕΣΠΑ
Η υπηρεσία αναπτύχθηκε από το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» στο πλαίσιο των έργων «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο Ι) του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ) του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο. Συντηρείται και ενημερώνεται με χρηματοδότηση από το ΥΠΑΙΘ, στο πλαίσιο έργου υποστήριξης και συντήρησης των υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.