Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή Library & Information Centre of the University of Patra
Library and Information Centre of Patras Uni #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΠΟΙΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΕΝΙΖΕΛΟ ΤΟΥ 1915
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Ποίημα για τον Βενιζέλο του 1915
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το ποίημα αυτό δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ο Νουμάς (Vol 13, No 567 σελ. 258) το 1915. Παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον γιατί αποτυπώνει την άποψη μιας μερίδας πολιτών για την προσωπικότητα και το όραμα του ηγέτη, η οποία ταυτίζεται με την προσωπολατρεία. Μπορεί να αξιοποιηθεί ως ιστορική πηγή για την μελέτη του πολιτικού κλίματος και των συνθηκών της εποχής, αλλά και ως παράδειγμα στη Νέα Ελληνική Γλώσσα στο θέμα για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και ειδικότερα στον γραπτό λόγο και την επίδρασή της στην διαμόρφωση ιδεολογίας του αναγνώστη.
Το ποίημα αυτό δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ο Νουμάς (Vol 13, No 567 σελ. 258) το 1915. Παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον γιατί αποτυπώνει την άποψη μιας μερίδας πολιτών για την προσωπικότητα και το όραμα του ηγέτη, η οποία ταυτίζεται με την προσωπολατρεία. Μπορεί να αξιοποιηθεί ως ιστορική πηγή για την μελέτη του πολιτικού κλίματος και των συνθηκών της εποχής, αλλά και ως παράδειγμα στη Νέα Ελληνική Γλώσσα στο θέμα για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και ειδικότερα στον γραπτό λόγο και την επίδρασή της στην διαμόρφωση ιδεολογίας του αναγνώστη.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το ποίημα μπορεί να αξιοποιηθεί ως πρωτογενής ιστορική πηγή για την μελέτη του πολιτικού κλίματος της εποχής και της απήχησης της προσωπικότητας του Ε. Βενιζέλου. Οι μαθητές μπορούν ομαδοσυνεργατικά να ερμηνεύσουν την πηγή θέτοντας ερωτήματα και αναζητώντας απαντήσεις σχετικά με τους κανόνες του χρόνου και του στόχου συγγραφής, αλλά και της μεροληψίας του συγγραφέα, με στόχο την διαμόρφωση πολυπρισματικής άποψης για τη συγκεκριμένη συγκρουσιακή ιστορική περίοδο.
Μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Γλώσσας για τη διερεύνηση των ποικίλων σημειωτικών πόρων ενός γραπτού κειμένου. Οι μαθητές, για παράδειγμα, μπορούν να εξετάσουν τη θέση του κειμένου στο έντυπο, την επιλογή γραμματοσειράς, το μέγεθος της γραμματοσειράς, την χρήση κεφαλαίων γραμμάτων και να εξάγουν συμπεράσματα για τη συμβολή των παραπάνω στη δημιουργία ιδεολογικών μηνυμάτων.
Το ποίημα μπορεί να αξιοποιηθεί ως πρωτογενής ιστορική πηγή για την μελέτη του πολιτικού κλίματος της εποχής και της απήχησης της προσωπικότητας του Ε. Βενιζέλου. Οι μαθητές μπορούν ομαδοσυνεργατικά να ερμηνεύσουν την πηγή θέτοντας ερωτήματα και αναζητώντας απαντήσεις σχετικά με τους κανόνες του χρόνου και του στόχου συγγραφής, αλλά και της μεροληψίας του συγγραφέα, με στόχο την διαμόρφωση πολυπρισματικής άποψης για τη συγκεκριμένη συγκρουσιακή ιστορική περίοδο.
Μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Γλώσσας για τη διερεύνηση των ποικίλων σημειωτικών πόρων ενός γραπτού κειμένου. Οι μαθητές, για παράδειγμα, μπορούν να εξετάσουν τη θέση του κειμένου στο έντυπο, την επιλογή γραμματοσειράς, το μέγεθος της γραμματοσειράς, την χρήση κεφαλαίων γραμμάτων και να εξάγουν συμπεράσματα για τη συμβολή των παραπάνω στη δημιουργία ιδεολογικών μηνυμάτων.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/2279
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
αρχές του 20ου αι, μ.Χ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες
( Το ποίημα αυτό δημοσιεύτηκε στο προοδευτικό περιοδικό Ο Νουμάς (Vol 13, No 567 σελ. 258) το 1915. Αποτυπώνει την αφοσίωση μιας μερίδας του ελληνικού λαού στο πρόσωπο του ηγέτη και την εμπιστοσύνη στην εσωτερική και εξωτερική του πολιτική. )
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία > Προφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος ( Το ποίημα αυτό δημοσιεύτηκε στο προοδευτικό περιοδικό Ο Νουμάς (Vol 13, No 567 σελ. 258) το 1915. Παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη συγκριτική μελέτη της σημείωσης στον έντυπο λόγο (π.χ. χρήση κεφαλαίων γραμμάτων, μέγεθος γραμματοσειράς). )
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία > Προφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος ( Το ποίημα αυτό δημοσιεύτηκε στο προοδευτικό περιοδικό Ο Νουμάς (Vol 13, No 567 σελ. 258) το 1915. Παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη συγκριτική μελέτη της σημείωσης στον έντυπο λόγο (π.χ. χρήση κεφαλαίων γραμμάτων, μέγεθος γραμματοσειράς). )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
κείμενο
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Ιωσήφ Ραφτόπουλος
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/