Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)"
National Documentation Centre #5
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΤΥΠΑΛΔΟΣ - ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Χαράλαμπος Τυπάλδος - Πρετεντέρης
Typaldos-Pretenteris Charalampos
Typaldos-Pretenteris Charalampos
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για ελαιογραφία του Έλληνα επιστήμονα της ιατρικής Χαράλαμπου Τυπάλδου - Πρετεντέρη (1821 - 1885), ο οποίος υπήρξε Καθηγητής Πανεπιστημίου επί τριανταπέντε χρόνια. Δημοσίευσε το 1846 μια λαμπρή διδακτορική διατριβή στο Παρίσι περί του τυφοειδούς πυρετού. Επέστρεψε στην πατρίδα του την Κεφαλλονιά το 1849 και έγινε πολύ χρήσιμος στην επιδημία τύφου που είχε εξαπλωθεί ραγδαία. Ανάμεσα στα επιστημονκά του συγγράμματα συμπεριλαμβάνονται τα εξής: "Περί της εν Κερκύρα χολέρας εν έτει 1855", "Περί της νόσου του Basedou ή του Graues", "Περί τυφοειδούς πυρετού", "Η εν έτει 1869 ενσκήψασα εν Ελλάδι εγκαιφαλονωτιαία μηνυγγίτις", κ.ά.
Πρόκειται για ελαιογραφία του Έλληνα επιστήμονα της ιατρικής Χαράλαμπου Τυπάλδου - Πρετεντέρη (1821 - 1885), ο οποίος υπήρξε Καθηγητής Πανεπιστημίου επί τριανταπέντε χρόνια. Δημοσίευσε το 1846 μια λαμπρή διδακτορική διατριβή στο Παρίσι περί του τυφοειδούς πυρετού. Επέστρεψε στην πατρίδα του την Κεφαλλονιά το 1849 και έγινε πολύ χρήσιμος στην επιδημία τύφου που είχε εξαπλωθεί ραγδαία. Ανάμεσα στα επιστημονκά του συγγράμματα συμπεριλαμβάνονται τα εξής: "Περί της εν Κερκύρα χολέρας εν έτει 1855", "Περί της νόσου του Basedou ή του Graues", "Περί τυφοειδούς πυρετού", "Η εν έτει 1869 ενσκήψασα εν Ελλάδι εγκαιφαλονωτιαία μηνυγγίτις", κ.ά.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε μέσα από τη ζωή και το έργο του μεγάλου επιστήμονα Χαράλαμπου Τυπάλδου - Πρετεντέρη, οι μαθητές να κατανοήσουν ότι σε σημαντικό βαθμό η καταπολέμηση θανατηφόρων ασθενειών και η βελτίωση της ποιότητας της υγείας του ανθρώπου, οφείλεται στις εφαρμογές της βιολογίας, να συζητήσουν και να προβληματιστούν σχετικά με τους δρόμους που ανοίγονται από τη βιολογία και που αφορούν την υγεία, το περιβάλλον, την παραγωγή, τη βιομηχανία, κ.ά., να διαπιστώσουν τη σχέση της βιολογίας με άλλες επιστήμες και να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στη βιολογία ώστε να οδηγηθούν σε επιλογές ικανές να συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο. Οι μαθητές μέσα από ομαδικές δραστηριότητες μπορούν να εκτελέσουν πειράματα, να κάνουν μετρήσεις, να εξασκηθουν στο χειρισμό οργάνων και συσκευών και να αναπτύξουν τον επιστημονικό τρόπο σκέψης στην επίλυση προβλημάτων.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε μέσα από τη ζωή και το έργο του μεγάλου επιστήμονα Χαράλαμπου Τυπάλδου - Πρετεντέρη, οι μαθητές να κατανοήσουν ότι σε σημαντικό βαθμό η καταπολέμηση θανατηφόρων ασθενειών και η βελτίωση της ποιότητας της υγείας του ανθρώπου, οφείλεται στις εφαρμογές της βιολογίας, να συζητήσουν και να προβληματιστούν σχετικά με τους δρόμους που ανοίγονται από τη βιολογία και που αφορούν την υγεία, το περιβάλλον, την παραγωγή, τη βιομηχανία, κ.ά., να διαπιστώσουν τη σχέση της βιολογίας με άλλες επιστήμες και να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στη βιολογία ώστε να οδηγηθούν σε επιλογές ικανές να συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο. Οι μαθητές μέσα από ομαδικές δραστηριότητες μπορούν να εκτελέσουν πειράματα, να κάνουν μετρήσεις, να εξασκηθουν στο χειρισμό οργάνων και συσκευών και να αναπτύξουν τον επιστημονικό τρόπο σκέψης στην επίλυση προβλημάτων.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/2389
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15-18
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Χαράλαμπος Τυπάλδος - Πρετεντέρης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Βιολογία > Άνθρωπος και Υγεία > Ασθένειες
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική
προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/