Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)"
National Documentation Centre #5
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΓΕΝΝΑΔΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΛΟΓΙΟΣ, (1786-1854)
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Γεννάδιος Γεώργιος, λόγιος, (1786-1854)
Gennadios Georgios, scholar, (1756-1854)
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον εκπαιδευτικό και λόγιο Γεώργιο Γεννάδιο.
Ο Γεώργιος Γεννάδιος γεννήθηκε στη Σηλυβρία της Θράκης το 1786 όπου είχαν καταφύγει οι κυνηγημένοι από τους Τούρκους γονείς του.
Επέστρεψε στην γη καταγωγής του όπου έμαθε τα πρώτα του γράμματα και στη συνέχεια μαθήτευσε μεταξύ άλλων κοντά στον λόγιο Λάμπρο Φωτιάδη καθώς και στον Ερνέστο Ουεβέρο (Wilhelm Ernst Weber) στο Πανεπιστήμιο της Λειψίας.
Εργάστηκε ως δάσκαλος στη σχολή του Βουκουρεστίου και στην Οδησσό όπου ύστερα από πρόσκληση του Ιωάννη Καποδίστρια οργάνωσε την εκεί ελληνεμπορική σχολή. Επέστρεψε στο Βουκουρέστι με αντικείμενο την αναδιοργάνωση της εκεί σχολής όπου μεταξύ των εγκύκλιων μαθημάτων φρόντιζε να καλλιεργεί και τα πατριωτικά αισθήματα των νέων σπουδαστών του. Αποτέλεσμα της δράσης του αυτής ήταν πολλοί από τους μαθητές του να επανδρώσουν τον Ιερό Λόχο του Αλέξανδρου Υψηλάντη.
Μετά την απελευθέρωση συμμετείχε ως εκπρόσωπος των Ηπειρωτών στη συνέλευση της Τροιζήνας αλλά κύριο...
Αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον εκπαιδευτικό και λόγιο Γεώργιο Γεννάδιο.
Ο Γεώργιος Γεννάδιος γεννήθηκε στη Σηλυβρία της Θράκης το 1786 όπου είχαν καταφύγει οι κυνηγημένοι από τους Τούρκους γονείς του.
Επέστρεψε στην γη καταγωγής του όπου έμαθε τα πρώτα του γράμματα και στη συνέχεια μαθήτευσε μεταξύ άλλων κοντά στον λόγιο Λάμπρο Φωτιάδη καθώς και στον Ερνέστο Ουεβέρο (Wilhelm Ernst Weber) στο Πανεπιστήμιο της Λειψίας.
Εργάστηκε ως δάσκαλος στη σχολή του Βουκουρεστίου και στην Οδησσό όπου ύστερα από πρόσκληση του Ιωάννη Καποδίστρια οργάνωσε την εκεί ελληνεμπορική σχολή. Επέστρεψε στο Βουκουρέστι με αντικείμενο την αναδιοργάνωση της εκεί σχολής όπου μεταξύ των εγκύκλιων μαθημάτων φρόντιζε να καλλιεργεί και τα πατριωτικά αισθήματα των νέων σπουδαστών του. Αποτέλεσμα της δράσης του αυτής ήταν πολλοί από τους μαθητές του να επανδρώσουν τον Ιερό Λόχο του Αλέξανδρου Υψηλάντη.
Μετά την απελευθέρωση συμμετείχε ως εκπρόσωπος των Ηπειρωτών στη συνέλευση της Τροιζήνας αλλά κύριο μέλημά του παρέμενε η οργάνωση της παιδείας στο νεοϊδρυθέν κράτος.
Εκλήθη από τον κυβερνήτη Καποδίστρια να οργανώσει την κεντρική Σχολή της Αίγινας καθώς και να συμβάλει στη σύνταξη γραμματικής και ανθολογίας τη ελληνικής γλώσσας.
Μεγάλη συνεισφορά του στο Νέο Ελληνικό κράτος ήταν η ίδρυση της πρώτης Δημόσιας Βιβλιοθήκης (1832) η οποία απετέλεσε τη βάση για τη μετέπειτα Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος. Έθεσε τις βάσεις για την ίδρυση του Νομισματικού Μουσείου, του Εθνικού Τυπογραφείου, της Αρχαιολογικής Εταιρείας καθώς και της ως σήμερα ακμάζουσας Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας.
Απεβίωσε στην Αθήνα το 1854 έχοντας προσφέρει τα μέγιστα για την αναγέννηση της άρτι ελευθερωθείσας πατρίδος.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η ζωή η πορεία και ο αγώνας του Γεώργιου Γεννάδιου για να κατορθώσει να μορφωθεί υπό τα δεδομένα της εποχής του και χωρίς τις απαραίτητες οικονομικές προϋποθέσεις, αποτελούν διαχρονικό παράδειγμα ζωής για τους νέους.
Η δράση του ως δασκάλου και πατριώτη στο χώρο των εκτός των συνόρων ελληνικών κοινοτήτων, καθώς και ο ρόλος του ως Διαφωτιστή και αφυπνιστή της εθνικής συνείδησης των νέων, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της δράσης των Ελλήνων λογίων της εποχής και του σημαντικού τους έργου στην πνευματική προετοιμασία του Γένους.Ο Γεώργιος Γεννάδιος με το διδακτικό το οργανωτικό και το συγγραφικό του έργο, μπορεί να συγκαταλεχθεί μεταξύ των κορυφαίων δασκάλων και Διαφωτιστών όπως του Βελεστινλή,του Κοραή, του Γαζή του Καίρη κ.ά.
Σημαντικότατο μέρος του έργου του Γεννάδιου έχει συντελεστεί μετά την απελευθέρωση της Ελλάδος στα πρώτα βήματα του νέου κράτους. Εκλήθη να συνεισφέρει στην οικοδόμηση μιας νέας σύγχρονης κρατικής οντοτητας. Έχοντας αναγνωριστεί οι ικανότητές του από τον Ι...
Η ζωή η πορεία και ο αγώνας του Γεώργιου Γεννάδιου για να κατορθώσει να μορφωθεί υπό τα δεδομένα της εποχής του και χωρίς τις απαραίτητες οικονομικές προϋποθέσεις, αποτελούν διαχρονικό παράδειγμα ζωής για τους νέους.
Η δράση του ως δασκάλου και πατριώτη στο χώρο των εκτός των συνόρων ελληνικών κοινοτήτων, καθώς και ο ρόλος του ως Διαφωτιστή και αφυπνιστή της εθνικής συνείδησης των νέων, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της δράσης των Ελλήνων λογίων της εποχής και του σημαντικού τους έργου στην πνευματική προετοιμασία του Γένους.Ο Γεώργιος Γεννάδιος με το διδακτικό το οργανωτικό και το συγγραφικό του έργο, μπορεί να συγκαταλεχθεί μεταξύ των κορυφαίων δασκάλων και Διαφωτιστών όπως του Βελεστινλή,του Κοραή, του Γαζή του Καίρη κ.ά.
Σημαντικότατο μέρος του έργου του Γεννάδιου έχει συντελεστεί μετά την απελευθέρωση της Ελλάδος στα πρώτα βήματα του νέου κράτους. Εκλήθη να συνεισφέρει στην οικοδόμηση μιας νέας σύγχρονης κρατικής οντοτητας. Έχοντας αναγνωριστεί οι ικανότητές του από τον Ιωάννη Καποδίστρια αναλαμβάνει πολύπλευρο έργο στον χώρο της εγκύκλιας παιδείας συμμετέχοντας οργανωτικά κι επιστημονικά σε διάφορα εκπαιδευτικά ιδρύματα της εποχής αλλά και ευρύτερα οργανώνοντας μορφωτικούς φορείς με στόχο την ανύψωση του γενικότερου επιπέδου των πολιτών. Πλείστοι από αυτούς τους φορείς υφίστανται και λειτουργούν μέχρι και σήμερα,όπως η Εθνική Βιβλιοθήκη,το Νομισματικό Μουσείο,η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, το Εθνικό Τυπογραφείο κ.α. Θεωρούμε απαραίτητο για τον νέο Έλληνα πολίτη να γνωρίζει το βίο και την πολιτεία των ανδρών πάνω στο έργο των οποίων στηρίχθηκε η δημιουργία του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Τα παραδείγματα αυτά αφενός αποτίουν τιμή σε αυτούς στους οποίους οφείλουμε μεγάλο μέρος του σημερινού ευ ζην μας και αφετέρου δείχνουν το δρόμο για επανάληψη αυτή της λαμπρής προσφοράς.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/2510
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Επανάσταση του 1821
Νεοελληνικός Διαφωτισμός
Νέο Ελληνικό Κράτος
Ελληνική Εκπαίδευση
Ελληνικές κοινότητες διασποράς
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
( Ο διδάσκαλος και λόγιος Γεώργιος Γεννάδιος ανήκει στους πρωτοπόρους διανοούμενους οι οποίοι πλαισίωσαν τον Καποδίστρια στην προσπάθειά του να κατορθώσει να οργανώσει εκ του μηδενός το Νέο Ελληνικό κράτος με τα πρότυπα ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού. και ως δάσκαλος αλλά και ως οργανωτικός νους περί των εκπαιδευτικών θεμάτων έριξε τον πρώτο σπόρο για μια πλειάδα πρωτοποριακών θεσμών που ως σήμερα απολαμβάνουν οι Έλληνες πολίτες. Τέτοιοι ήταν η Εθνική Βιβλιοθήκη, το Εθνικό Τυπογραφείο, το Νομισματικό Μουσείο κλπ.
Επίσης συνεισέφερε στη οργάνωση γνωστών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων όπως της Κεντρικής Σχολής της Αίγινας και της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας.
Την αναγέννηση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα βοήθησε και με το συγγραφικό του έργο με διάφορα πονήματα εγκυκλοπαιδικού, ιστορικού και φιλολογικού ενδιαφέροντος. )
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες ( O διδάσκαλος και λόγιος Γεώργιος Γεννάδιος,με το εκπαιδευτικό και εθνικό του έργο στο χώρο της ομογένειας παραμονές της εθνεγερσίας του 1821, μπορεί να καταταχθεί στους λειτουργούς του Νεοελληνικού Διαφωτισμού που συνέβαλαν τα μέγιστα για την πνευματική ανόρθωση της ελληνικής εθνικής συνειδησης. Κινούμενοι στο χώρο της εκτός Ελλάδος ομογένειας προσέφεραν διδακτικό και πατριωτικό έργο ενώ ταυτόχρονα ενίσχυσαν το κίνημα του Φιλελληνισμού. Σε δεύτερο στάδιο κι όταν το νέο κράτος έκανε τα πρώτα του βήματα, επάνδρωσαν τους νεοπαγείς κρατικούς θεσμούς και απετέλεσαν τους πρώτους λειτουργούς της νέας διοίκησης. )
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες ( O διδάσκαλος και λόγιος Γεώργιος Γεννάδιος,με το εκπαιδευτικό και εθνικό του έργο στο χώρο της ομογένειας παραμονές της εθνεγερσίας του 1821, μπορεί να καταταχθεί στους λειτουργούς του Νεοελληνικού Διαφωτισμού που συνέβαλαν τα μέγιστα για την πνευματική ανόρθωση της ελληνικής εθνικής συνειδησης. Κινούμενοι στο χώρο της εκτός Ελλάδος ομογένειας προσέφεραν διδακτικό και πατριωτικό έργο ενώ ταυτόχρονα ενίσχυσαν το κίνημα του Φιλελληνισμού. Σε δεύτερο στάδιο κι όταν το νέο κράτος έκανε τα πρώτα του βήματα, επάνδρωσαν τους νεοπαγείς κρατικούς θεσμούς και απετέλεσαν τους πρώτους λειτουργούς της νέας διοίκησης. )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/