Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #7
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΣΤΟΑΣ ΤΩΝ ΕΙΔΩΛΩΝ, ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΚΑΜΑΡΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΟΨΗ ΤΗΣ ΡΟΤΟΝΤΑΣ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Άποψη της Στοάς των Ειδώλων, άποψη της Καμάρας και κάτοψη της Ροτόντας - Θεσσαλονίκη
View of the sculptures of the south entrance of the Roman Agora in Thessaloniki (Incantadas monument). View and plan of the triumphal Arch of Galerius (Kamara). Plan of the Rotonda in Thessaloniki.
View of the sculptures of the south entrance of the Roman Agora in Thessaloniki (Incantadas monument). View and plan of the triumphal Arch of Galerius (Kamara). Plan of the Rotonda in Thessaloniki.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ενιαία εικόνα αποτελούμενη από τρεις επιμέρους ενότητες:
1. Άποψη της νότιας εισόδου της Ρωμαϊκής αγοράς στη Θεσσαλονίκη, γνωστή και ως Στοά των Ειδώλων ή των Μαγεμένων ή των Incantadas, της ύστερης ελληνιστικής περιόδου. Η Στοά των Ειδώλων, ό,τι είχε απομείνει από το μνημείο που είχαν ανεγείρει οι Ρωμαίοι για να στολίσουν τη νότια είσοδο στο Forum, από τη μεριά της σημερινής Εγνατίας , εκτεινόταν από την Παναγία Χαλκέων ως την περιοχή των λουτρών «Παράδεισος». Διακρίνονται καθαρά τα αρχιτεκτονικά στοιχεία του μνημείου, οι κίονες, τα κορινθιακού ρυθμού κιονόκρανα, το επιστύλιο και οι μετόπες, αλλά και η η φιγούρα ενός άνδρα – περιηγητή ο οποίος θαυμάζει το μνημείο. Στο βάθος διακρίνονται κατοικίες - οικοδομήματα της εποχής.
2. Η θριαμβευτική Αψίδα του Γαλέριου ή Καμάρα, αποτελεί στοιχείο του Γαλεριανού Συγκροτήματος στο ΝΑ τμήμα του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης. Χτίστηκε το 305 μ.Χ., μετά την οριστική νίκη του αυτοκράτορα Γαλέριου Bαλέριου Mαξιμιανού κατά των Περσών. H νίκη...
Ενιαία εικόνα αποτελούμενη από τρεις επιμέρους ενότητες:
1. Άποψη της νότιας εισόδου της Ρωμαϊκής αγοράς στη Θεσσαλονίκη, γνωστή και ως Στοά των Ειδώλων ή των Μαγεμένων ή των Incantadas, της ύστερης ελληνιστικής περιόδου. Η Στοά των Ειδώλων, ό,τι είχε απομείνει από το μνημείο που είχαν ανεγείρει οι Ρωμαίοι για να στολίσουν τη νότια είσοδο στο Forum, από τη μεριά της σημερινής Εγνατίας , εκτεινόταν από την Παναγία Χαλκέων ως την περιοχή των λουτρών «Παράδεισος». Διακρίνονται καθαρά τα αρχιτεκτονικά στοιχεία του μνημείου, οι κίονες, τα κορινθιακού ρυθμού κιονόκρανα, το επιστύλιο και οι μετόπες, αλλά και η η φιγούρα ενός άνδρα – περιηγητή ο οποίος θαυμάζει το μνημείο. Στο βάθος διακρίνονται κατοικίες - οικοδομήματα της εποχής.
2. Η θριαμβευτική Αψίδα του Γαλέριου ή Καμάρα, αποτελεί στοιχείο του Γαλεριανού Συγκροτήματος στο ΝΑ τμήμα του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης. Χτίστηκε το 305 μ.Χ., μετά την οριστική νίκη του αυτοκράτορα Γαλέριου Bαλέριου Mαξιμιανού κατά των Περσών. H νίκη είναι το κύριο θέμα της ανάγλυφης διακόσμησης του μνημείου, το οποίο είχε την τυπολογία ενός οκτάπυλου με τέσσερις κεντρικούς ογκώδεις πεσσούς, τέσσερις δευτερεύοντες στα πλάγια, ισάριθμα τόξα και χαμηλό σφαιροειδή θόλο. Συνδεόταν με τα ανάκτορα του Γαλέριου και τη Ροτόντα. Στο βάθος διακρίνονται σπίτια ευπόρων κατοίκων της περιοχής.
3. Κάτοψη της Ροτόντας, κυκλικό θολοσκέπαστο κτίσμα, στη βάση του οποίου, εσωτερικά, ανοίγονται οκτώ μεγάλες ορθογώνιες κόγχες. Χτίστηκε από το Γαλέριο γύρω στο 300 μ.Χ. και προς τα τέλη του 4ου αι. μετατράπηκε σε χριστιανικό ναό και διακοσμήθηκε με ψηφιδωτά υψηλής τέχνης. Το 1590-1591 μετατράπηκε σε τζαμί. Ύστερα από την απελευθέρωση της πόλης (1912) αποδόθηκε στη χριστιανική λατρεία. Συμπεριλαμβάνεται στα Παλαιοχριστιανικά και Βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης ως Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ. Σήμερα λειτουργεί ως μουσείο.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα αναφοράς για τη διδασκαλία θεμάτων σχετικών με τα μνημεία της Θεσσαλονίκης την περίοδο των Ρωμαϊκών χρόνων. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τη συγκριτική μελέτη Ρωμαϊκών μνημείων άλλων περιοχών (π.χ. Ροτόντα - Πάνθεον Ρώμης)
Επιπλέον μπορεί να γίνει συγκριτική αρχιτεκτονική παρατήρηση των κατοικιών που περιβάλλουν τα μνημεία σήμερα.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα αναφοράς για τη διδασκαλία θεμάτων σχετικών με τα μνημεία της Θεσσαλονίκης την περίοδο των Ρωμαϊκών χρόνων. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τη συγκριτική μελέτη Ρωμαϊκών μνημείων άλλων περιοχών (π.χ. Ροτόντα - Πάνθεον Ρώμης)
Επιπλέον μπορεί να γίνει συγκριτική αρχιτεκτονική παρατήρηση των κατοικιών που περιβάλλουν τα μνημεία σήμερα.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην Αισθητική Αγωγή - Αρχιτεκτονική μνημείων, για τη συγκριτική μελέτη της αρχιτεκτονικής των δημόσιων κτιρίων της εποχής με άλλες εποχές. Στο βάθος διακρίνονται οικοδομήματα της εποχής που μπορούν να αξιοποιηθούν για την αισθητική και αρχιτεκτονική μελέτη του τοπίου της περιοχής συγκριτικά με την εικόνα των κτιρίων που περιβάλλουν τα μνημεία σήμερα. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην Αισθητική Αγωγή - Αρχιτεκτονική μνημείων, για τη συγκριτική μελέτη της αρχιτεκτονικής των δημόσιων κτιρίων της εποχής με άλλες εποχές. Στο βάθος διακρίνονται οικοδομήματα της εποχής που μπορούν να αξιοποιηθούν για την αισθητική και αρχιτεκτονική μελέτη του τοπίου της περιοχής συγκριτικά με την εικόνα των κτιρίων που περιβάλλουν τα μνημεία σήμερα.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην Αισθητική Αγωγή - Αρχιτεκτονική μνημείων, για τη συγκριτική μελέτη της αρχιτεκτονικής των δημόσιων κτιρίων της εποχής με άλλες εποχές. Στο βάθος διακρίνονται οικοδομήματα της εποχής που μπορούν να αξιοποιηθούν για την αισθητική και αρχιτεκτονική μελέτη του τοπίου της περιοχής συγκριτικά με την εικόνα των κτιρίων που περιβάλλουν τα μνημεία σήμερα. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην Αισθητική Αγωγή - Αρχιτεκτονική μνημείων, για τη συγκριτική μελέτη της αρχιτεκτονικής των δημόσιων κτιρίων της εποχής με άλλες εποχές. Στο βάθος διακρίνονται οικοδομήματα της εποχής που μπορούν να αξιοποιηθούν για την αισθητική και αρχιτεκτονική μελέτη του τοπίου της περιοχής συγκριτικά με την εικόνα των κτιρίων που περιβάλλουν τα μνημεία σήμερα.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/269
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1745
Θεσσαλονίκη
Θεσσαλονίκη
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
( Παριστάνονται τρία Ρωμαϊκά μνημεία, ιστορικού και αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος, λόγω της καλής διατήρησής τους, η Στοά των Ειδώλων, η Καμάρα και η κάτοψη της Ροτόντας. Στο βάθος διακρίνονται και κατοικίες πολιτών της περιοχής. )
Εικαστικά > Αρχιτεκτονική ( Παρουσιάζονται τρία βασικά ιστορικά μνημεία της Ρωμαϊκής εποχής, απαράμιλλης αρχιτεκτονικής και αισθητικής αξίας. )
Εικαστικά > Αρχιτεκτονική ( Παρουσιάζονται τρία βασικά ιστορικά μνημεία της Ρωμαϊκής εποχής, απαράμιλλης αρχιτεκτονικής και αισθητικής αξίας. )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΟΥΜΠΑΡΗ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/