Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)"
National Documentation Centre #8
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Άγιος Ευστάθιος
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η αγιογραφία, από τα μέσα του 16ου αιώνα, απεικονίζει τον Άγιο Ευστάθιο, έναν μάρτυρα της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Αγιογραφία είναι η τέχνη της απεικόνισης ιερών προσώπων ή θρησκευτικών σκηνών. Η αγιογραφία είναι κεντρικής σημασίας στην Ορθόδοξη παράδοση. Η αγιογραφική εικόνα δεν στοχεύει σε μια ρεαλιστική αναπαράσταση ενός προσώπου αλλά έχει πρωτίστως πνευματική σημειολογία.Ο Άγιος Ευστάθιος γεννήθηκε και ανατράφηκε στη Ρώμη από εύπορη οικογένεια και υπήρξε στρατιωτικός στο ρωμαϊκό στρατό κατά τον 2ο μ.Χ. αιώνα. Η μνήμη του τιμάται στις 20 Σεπτεμβρίου. Αρχικώς δεν ήταν χριστιανός, βαπτίστηκε όμως μετά από ένα θαυμαστό γεγονός μαζί με την γυναίκα του, που ονομάστηκε Θεοπίστη, και τα παιδιά του Αγάπιο και Θεόπιστο. Όταν όμως ο αυτοκράτορας Τραϊανός έμαθε την ενέργειά του αυτή, τον καθαίρεσε και τον εξόρισε μαζί με την οικογένειά του. Στην εξορία ο Ευστάθιος έχασε σχεδόν τα πάντα υπομένοντας τις δοκιμασίες δίχως να χάσει την πίστη του.
Η αγιογραφία, από τα μέσα του 16ου αιώνα, απεικονίζει τον Άγιο Ευστάθιο, έναν μάρτυρα της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Αγιογραφία είναι η τέχνη της απεικόνισης ιερών προσώπων ή θρησκευτικών σκηνών. Η αγιογραφία είναι κεντρικής σημασίας στην Ορθόδοξη παράδοση. Η αγιογραφική εικόνα δεν στοχεύει σε μια ρεαλιστική αναπαράσταση ενός προσώπου αλλά έχει πρωτίστως πνευματική σημειολογία.Ο Άγιος Ευστάθιος γεννήθηκε και ανατράφηκε στη Ρώμη από εύπορη οικογένεια και υπήρξε στρατιωτικός στο ρωμαϊκό στρατό κατά τον 2ο μ.Χ. αιώνα. Η μνήμη του τιμάται στις 20 Σεπτεμβρίου. Αρχικώς δεν ήταν χριστιανός, βαπτίστηκε όμως μετά από ένα θαυμαστό γεγονός μαζί με την γυναίκα του, που ονομάστηκε Θεοπίστη, και τα παιδιά του Αγάπιο και Θεόπιστο. Όταν όμως ο αυτοκράτορας Τραϊανός έμαθε την ενέργειά του αυτή, τον καθαίρεσε και τον εξόρισε μαζί με την οικογένειά του. Στην εξορία ο Ευστάθιος έχασε σχεδόν τα πάντα υπομένοντας τις δοκιμασίες δίχως να χάσει την πίστη του.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί προκειμένου οι μαθητές να ασκηθούν στην ανάγνωση των εικόνων και στον τρόπο απόδοσης τιµής σ’ αυτές. Με αφορμή την εικόνα του Αγίου, οι μαθητές συγκεντρώνουν στοιχεία για τον βίο του, και κατανοούν ότι στη ζωή του επαναλαμβάνεται η ζωή του Χριστού και πως τα όσα διδάσκει το άγιο Ευαγγέλιο μπορούν να γίνουν πράξη στην καθημερινή μας ζωή.
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί προκειμένου οι μαθητές να ασκηθούν στην ανάγνωση των εικόνων και στον τρόπο απόδοσης τιµής σ’ αυτές. Με αφορμή την εικόνα του Αγίου, οι μαθητές συγκεντρώνουν στοιχεία για τον βίο του, και κατανοούν ότι στη ζωή του επαναλαμβάνεται η ζωή του Χριστού και πως τα όσα διδάσκει το άγιο Ευαγγέλιο μπορούν να γίνουν πράξη στην καθημερινή μας ζωή.
Στα εικαστικά η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί από τους μαθητές για να αναγνωρίζουν τις διάφορες περιόδους της τέχνης (π.χ. Βυζαντινή, Μοντέρνα τέχνη). Επίσης, με αφορμή την εικόνα οι μαθητές επισκέπτονται ένα εργαστήρι αγιογραφίας όπου εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους για την τέχνη της αγιογραφίας αλλά και το επάγγελμα του αγιογράφου. Στα εικαστικά η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί από τους μαθητές για να αναγνωρίζουν τις διάφορες περιόδους της τέχνης (π.χ. Βυζαντινή, Μοντέρνα τέχνη). Επίσης, με αφορμή την εικόνα οι μαθητές επισκέπτονται ένα εργαστήρι αγιογραφίας όπου εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους για την τέχνη της αγιογραφίας αλλά και το επάγγελμα του αγιογράφου.
Στα εικαστικά η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί από τους μαθητές για να αναγνωρίζουν τις διάφορες περιόδους της τέχνης (π.χ. Βυζαντινή, Μοντέρνα τέχνη). Επίσης, με αφορμή την εικόνα οι μαθητές επισκέπτονται ένα εργαστήρι αγιογραφίας όπου εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους για την τέχνη της αγιογραφίας αλλά και το επάγγελμα του αγιογράφου. Στα εικαστικά η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί από τους μαθητές για να αναγνωρίζουν τις διάφορες περιόδους της τέχνης (π.χ. Βυζαντινή, Μοντέρνα τέχνη). Επίσης, με αφορμή την εικόνα οι μαθητές επισκέπτονται ένα εργαστήρι αγιογραφίας όπου εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους για την τέχνη της αγιογραφίας αλλά και το επάγγελμα του αγιογράφου.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/2784
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6-9
,
9-12
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
2ος αιώνας μ.Χ. - 16ος αιώνας μ.Χ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Θρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη > Ζωγραφική
Εικαστικά > Ζωγραφική (Αγιογραφία )
Εικαστικά > Ζωγραφική (Αγιογραφία )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική
προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Kontaris Frangos, Κονταρής Φράγγος
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/