Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)" National Documentation Centre #8
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Χρυσόστομος και Άγιος Αθανάσιος
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η εικόνα είναι μια αγιογραφία του 16ου αιώνα μ.Χ. του Θηβαίου ζωγράφου Φράγκου Κονταρή στη μικρή εκκλησία της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στην περιοχή του χωριού Βελτσίστα (σημερινή Κληματιά) στην Ήπειρο. Στην αγιογραφία απεικονίζονται δυο σημαντικές προσωπικότητες της χριστιανοσύνης ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο Άγιος Αθανάσιος. Οι δύο Άγιοι που έζησαν περί τον 4ο μ.Χ. αιώνα αναδείχθηκαν σε πατέρες της εκκλησίας και απεικονίζονται συχνά μαζί στο εσωτερικό της κόγχης του Ιερού Βήματος. Η αγιογραφία είναι η τέχνη της απεικόνισης ιερών προσώπων και αντλεί τα θέματά της από τη ζωή και τα θαύματα ανδρών και γυναικών που αγιοποιήθηκαν από την Εκκλησία. Η αγιογραφική εικόνα δεν στοχεύει σε μια ρεαλιστική αναπαράσταση ενός προσώπου αλλά έχει πρωτίστως πνευματική σημειολογία. Κατά τον 16ο μ.Χ. αιώνα, εποχή σημαντικών ιστορικών και καλλιτεχνικών αλλαγών, δραστηριοποιήθηκαν μερικοί από τους σπουδαιότερους ζωγράφους. Ένας από αυτούς τους σπουδαίους μεταβυζαντινούς ζωγράφους ήταν και ο Φράγκος...
Η εικόνα είναι μια αγιογραφία του 16ου αιώνα μ.Χ. του Θηβαίου ζωγράφου Φράγκου Κονταρή στη μικρή εκκλησία της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στην περιοχή του χωριού Βελτσίστα (σημερινή Κληματιά) στην Ήπειρο. Στην αγιογραφία απεικονίζονται δυο σημαντικές προσωπικότητες της χριστιανοσύνης ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο Άγιος Αθανάσιος. Οι δύο Άγιοι που έζησαν περί τον 4ο μ.Χ. αιώνα αναδείχθηκαν σε πατέρες της εκκλησίας και απεικονίζονται συχνά μαζί στο εσωτερικό της κόγχης του Ιερού Βήματος. Η αγιογραφία είναι η τέχνη της απεικόνισης ιερών προσώπων και αντλεί τα θέματά της από τη ζωή και τα θαύματα ανδρών και γυναικών που αγιοποιήθηκαν από την Εκκλησία. Η αγιογραφική εικόνα δεν στοχεύει σε μια ρεαλιστική αναπαράσταση ενός προσώπου αλλά έχει πρωτίστως πνευματική σημειολογία. Κατά τον 16ο μ.Χ. αιώνα, εποχή σημαντικών ιστορικών και καλλιτεχνικών αλλαγών, δραστηριοποιήθηκαν μερικοί από τους σπουδαιότερους ζωγράφους. Ένας από αυτούς τους σπουδαίους μεταβυζαντινούς ζωγράφους ήταν και ο Φράγκος Κονταρής, δημιουργός του έργου.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί προκειμένου οι μαθητές να αναζητήσουν και να εντοπίσουν πρόσωπα και γεγονότα στις τοιχογραφίες. Να εκθέσουν σύντοµα (προφορικά ή γραπτά) τι αισθάνονται και σκέφτονται βλέποντας τοιχογραφίες στην εκκλησία. Μπορεί ακόμα η εικόνα να αξιοποιηθεί προκειμένου οι μαθητές να κάνουν εικασίες για την από κοινού απεικόνιση των δύο Αγίων και να βρουν ομοιότητες στο έργο τους.
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί προκειμένου οι μαθητές να αναζητήσουν και να εντοπίσουν πρόσωπα και γεγονότα στις τοιχογραφίες. Να εκθέσουν σύντοµα (προφορικά ή γραπτά) τι αισθάνονται και σκέφτονται βλέποντας τοιχογραφίες στην εκκλησία. Μπορεί ακόμα η εικόνα να αξιοποιηθεί προκειμένου οι μαθητές να κάνουν εικασίες για την από κοινού απεικόνιση των δύο Αγίων και να βρουν ομοιότητες στο έργο τους.
Στα εικαστικά μπορεί να αξιοποιηθεί η εικόνα για να κατηγοριοποιήσουν οι μαθητές τα έργα ανάλογα µε το συγκεκριµένο ή όχι της µορφής τους αλλά και να συζητήσουν για τα καλλιτεχνικά επαγγέλματα και συγκεκριμένα το επάγγελμα του αγιογράφου.
Στα εικαστικά μπορεί να αξιοποιηθεί η εικόνα για να κατηγοριοποιήσουν οι μαθητές τα έργα ανάλογα µε το συγκεκριµένο ή όχι της µορφής τους αλλά και να συζητήσουν για τα καλλιτεχνικά επαγγέλματα και συγκεκριμένα το επάγγελμα του αγιογράφου.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/2919
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
4ος μ.Χ. αιώνας - Μεταβυζαντινή περίοδος
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Θρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη > Ζωγραφική
Εικαστικά > Ζωγραφική
Εικαστικά > Ζωγραφική
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική
προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Kontaris Frangos
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/