Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)"
National Documentation Centre #8
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ ΜΑΝΟΛΗΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Ανδρόνικος Μανόλης
Andronikos Manolis
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο καθηγητής Μανόλης Ανδρόνικος γεννήθηκε στην Προύσα της Μ. Ασίας το 1919, ενώ μετά τη Μικρασιατική καταστροφή ήρθε στη Θεσσαλονίκη, στην οποία και έμελλε να πεθάνει το 1992. Εργάστηκε ως επιμελητής αρχαιοτήτων στην εφορεία Κεντρικής Μακεδονίας, ως καθηγητής Αρχαιολογίας και έκανε πολλές ανασκαφές. Το όνομά του συνδέθηκε με τις ανασκαφές στη Βεργίνα, όπου ανέσκαψε το νεκροταφείο τύμβων των γεωμετρικών χρόνων, συνεργάστηκε στην ανασκαφή του ελληνιστικού ανακτόρου και στις 8 Νοεμβρίου 1977, έφερε στο φως τον ασύλητο μακεδονικό τάφο ΙΙ της Μεγάλης Τούμπας, τον τάφο του Φιλίππου Β΄, βασιλιά της Μακεδονίας (359-336 π.Χ.), μια από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις του 20ου αιώνα. Το 1992 του απονεμήθηκε ο Μεγαλόσταυρος του Φοίνικος, ο οποίος είναι παράσημο της Ελλάδας που απονέμεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας σε Έλληνες που διακρίθηκαν για την προσφορά τους. Στο κέντρο του παρασήμου εμφανίζεται ο Φοίνικας, σύμβολο της αναγέννησης του ελληνικού έθνους.
Ο καθηγητής Μανόλης Ανδρόνικος γεννήθηκε στην Προύσα της Μ. Ασίας το 1919, ενώ μετά τη Μικρασιατική καταστροφή ήρθε στη Θεσσαλονίκη, στην οποία και έμελλε να πεθάνει το 1992. Εργάστηκε ως επιμελητής αρχαιοτήτων στην εφορεία Κεντρικής Μακεδονίας, ως καθηγητής Αρχαιολογίας και έκανε πολλές ανασκαφές. Το όνομά του συνδέθηκε με τις ανασκαφές στη Βεργίνα, όπου ανέσκαψε το νεκροταφείο τύμβων των γεωμετρικών χρόνων, συνεργάστηκε στην ανασκαφή του ελληνιστικού ανακτόρου και στις 8 Νοεμβρίου 1977, έφερε στο φως τον ασύλητο μακεδονικό τάφο ΙΙ της Μεγάλης Τούμπας, τον τάφο του Φιλίππου Β΄, βασιλιά της Μακεδονίας (359-336 π.Χ.), μια από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις του 20ου αιώνα. Το 1992 του απονεμήθηκε ο Μεγαλόσταυρος του Φοίνικος, ο οποίος είναι παράσημο της Ελλάδας που απονέμεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας σε Έλληνες που διακρίθηκαν για την προσφορά τους. Στο κέντρο του παρασήμου εμφανίζεται ο Φοίνικας, σύμβολο της αναγέννησης του ελληνικού έθνους.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Γίνεται διαμοίραση ομαδικών εργασιών. Η πρώτη ομάδα αναλαμβάνει να φέρει στοιχεία για τη βιογραφία του Μανόλη Ανδρόνικου, τη ζωή του ως πρόσφυγας της Μικρασιατικής Καταστροφής και την προσφορά του ως διαπρεπής επιστήμονας-αρχαιολόγος. Η δεύτερη ομάδα αναλαμβάνει να βρει πληροφορίες για τις ανασκαφές στη Βεργίνα. Η τρίτη ομάδα δημιουργεί ένα power point με φωτογραφίες από τα ευρήματα των ανασκαφών της Βεργίνας. Η τέταρτη ομάδα φέρνει πληροφορίες σχετικές με το Μεγαλόσταυρο του Φοίνικος και το συμβολισμό του. Σε επόμενη συνάντηση, παρουσιάζουν οι ομάδες στην ολομέλεια τις εργασίες τους.
Στο μάθημα της Γλώσσας, οι μαθητές/τριες συζητούν σε δυάδες και καταγράφουν σε χαρτί, την απάντηση στο ερώτημα: Αν έφτιαχνες ένα παράσημο για καθημερινούς ανθρώπους, σε ποιους θα το έδινες και γιατί;
Στο μάθημα των Εικαστικών, οι εκπαιδευόμενοι/ες δημιουργούν το δικό τους παράσημο με τις προηγούμενες ομάδες των δυο ατόμων. Αφού ολοκληρωθούν τα παράσημά τους, μπορούν να επιλέξουν αν θέλουν να τα παραδ...
Γίνεται διαμοίραση ομαδικών εργασιών. Η πρώτη ομάδα αναλαμβάνει να φέρει στοιχεία για τη βιογραφία του Μανόλη Ανδρόνικου, τη ζωή του ως πρόσφυγας της Μικρασιατικής Καταστροφής και την προσφορά του ως διαπρεπής επιστήμονας-αρχαιολόγος. Η δεύτερη ομάδα αναλαμβάνει να βρει πληροφορίες για τις ανασκαφές στη Βεργίνα. Η τρίτη ομάδα δημιουργεί ένα power point με φωτογραφίες από τα ευρήματα των ανασκαφών της Βεργίνας. Η τέταρτη ομάδα φέρνει πληροφορίες σχετικές με το Μεγαλόσταυρο του Φοίνικος και το συμβολισμό του. Σε επόμενη συνάντηση, παρουσιάζουν οι ομάδες στην ολομέλεια τις εργασίες τους.
Στο μάθημα της Γλώσσας, οι μαθητές/τριες συζητούν σε δυάδες και καταγράφουν σε χαρτί, την απάντηση στο ερώτημα: Αν έφτιαχνες ένα παράσημο για καθημερινούς ανθρώπους, σε ποιους θα το έδινες και γιατί;
Στο μάθημα των Εικαστικών, οι εκπαιδευόμενοι/ες δημιουργούν το δικό τους παράσημο με τις προηγούμενες ομάδες των δυο ατόμων. Αφού ολοκληρωθούν τα παράσημά τους, μπορούν να επιλέξουν αν θέλουν να τα παραδώσουν σε κάποιους ανθρώπους, που θεωρούν ότι τους αξίζει ή αν προτιμούν, να κοσμήσουν με αυτά κάποιο σημείο της τάξης.
Εάν υπάρχει η δυνατότητα, οργανώνεται εκπαιδευτική εκδρομή στη Βεργίνα.
Στο μάθημα της Γλώσσας, γίνεται συζήτηση για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες, αλλά και για τη δυνατότητα που έχει κάθε άνθρωπος να ορίσει τελικά τη μοίρα του, επιστρατεύοντας δημιουργικά τις δυνάμεις του.
Στην Ιστορία, ο/η εκπαιδευτικός δίνει το ερέθισμα για να μελετήσουν οι εκπαιδευόμενοι/ες το Φίλιππο Β΄(359-336 π.Χ.), βασιλιά της Μακεδονίας και πατέρα του Μ. Αλεξάνδρου. Γίνεται αναφορά στη δολοφονία του και στην πρόωρη ανάδειξη ενός νέου ηγέτη, του Μ. Αλεξάνδρου.
Η αναφορά στην κωμόπολη Βεργίνα γίνεται διαθεματικά στα μαθήματα Γεωγραφίας και Ιστορίας, μια σύνδεση από το χθες στο σήμερα. Η σύγχρονη μικρή κωμόπολη στο νομό Ημαθίας, απέχει 13χμ. από τη Βέροια, την πρωτεύουσα του νομού και 70 χμ. από τη Θεσσαλονίκη. Με τη βοήθεια του Google Earth οι μαθητές/τριες εντοπίζουν γεωγραφικά την περιοχή. Η σύγχρονη Βεργίνα βρίσκεται κτισμένη στη θέση των αρχαίων Αιγών, πρωτεύουσα της αρχαίας Μακεδονίας. Με τη βοήθεια του Διαδικτύου, οι μαθητές/τριες παρακολουθούν μια διαδραστική περιήγηση στην ιστορία των Αιγών και στον αρχαιολογικό χώρο, από την ιστοσελίδα του Μουσείου της Βεργίνας.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/2943
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
![](/cultural/image/plus.png)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
![](/cultural/image/plus.png)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
20ος αιώνας μ.Χ. (1977 μ.Χ.)
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
ΤΠΕ > Διαδίκτυο > Παγκόσμιος Ιστός
( Στο μάθημα της Ιστορίας, ερευνούν στο Διαδίκτυο για το Μανόλη Ανδρόνικο και βρίσκουν φωτογραφίες των ευρημάτων των ανασκαφών στη Βεργίνα. Επισκέπτονται την ιστοσελίδα του αρχαιολογικού χώρου της πόλης των Αιγών. Επίσης βρίσκουν πληροφορίες για το παράσημο του Μεγαλόσταυρου του Φοίνικος. - Αίγες, Βεργίνα )
ΤΠΕ > Λογισμικό > Παρουσιάσεις ( Στο μάθημα της Ιστορίας, μια ομάδα αναλαμβάνει να παρουσιάσει σε power point τα ευρήματα των ανασκαφών στη Βεργίνα. - power point )
ΤΠΕ > Λογισμικό > Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας ( Στο Google Earth και στο μάθημα της Γεωγραφίας περιηγούνται στην Κεντρική Μακεδονία και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή της Βεργίνας. - Google Earth )
Εικαστικά > Σχέδιο και χρώμα ( Στο μάθημα των Εικαστικών παρατηρούν το ελληνικό παράσημο του Μεγαλόσταυρου του Φοίνικος. Στη συνέχεια δημιουργούν τα δικά τους αυτοσχέδια παράσημα οι εκπαιδευόμενοι/ες. - παράσημο, Μεγαλόσταυρος του Φοίνικος )
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία > Επικοινωνιακό πλαίσιο ( Στο μάθημα της Γλώσσας, σκέφτονται σε ομάδες και γράφουν τους λόγους που θα άξιζε να πάρουν παράσημο καθημερινοί άνθρωποι και ποιοι θα μπορούσαν να είναι αυτοί. - παράσημο )
ΤΠΕ > Λογισμικό > Παρουσιάσεις ( Στο μάθημα της Ιστορίας, μια ομάδα αναλαμβάνει να παρουσιάσει σε power point τα ευρήματα των ανασκαφών στη Βεργίνα. - power point )
ΤΠΕ > Λογισμικό > Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας ( Στο Google Earth και στο μάθημα της Γεωγραφίας περιηγούνται στην Κεντρική Μακεδονία και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή της Βεργίνας. - Google Earth )
Εικαστικά > Σχέδιο και χρώμα ( Στο μάθημα των Εικαστικών παρατηρούν το ελληνικό παράσημο του Μεγαλόσταυρου του Φοίνικος. Στη συνέχεια δημιουργούν τα δικά τους αυτοσχέδια παράσημα οι εκπαιδευόμενοι/ες. - παράσημο, Μεγαλόσταυρος του Φοίνικος )
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία > Επικοινωνιακό πλαίσιο ( Στο μάθημα της Γλώσσας, σκέφτονται σε ομάδες και γράφουν τους λόγους που θα άξιζε να πάρουν παράσημο καθημερινοί άνθρωποι και ποιοι θα μπορούσαν να είναι αυτοί. - παράσημο )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/