Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)"
National Documentation Centre #4
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Η ΣΤΑΥΡΩΣΗ (ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ)
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Η Σταύρωση (λεπτομέρεια)
'CRUCIFIXION', (detail)
'CRUCIFIXION', (detail)
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο Μιχαήλ Δαμασκηνός θεωρείται από τους σημαντικότερους Κρητικούς αγιογράφους του δεύτερου μισού του 16ου αιώνα. Παραγωγικότατος, άφησε μεγάλο αριθμό έργων φορητών εικόνων αλλά και τοιχογραφιών όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Βενετία της Ιταλίας όπου και εργάστηκε κατά διαστήματα. Εκεί ήρθε σε επαφή με τα σύγχρονα ρεύματα τέχνης και αποτέλεσε μέλος της Ελληνικής αδελφότητας από το 1577 ως το 1582. Οι συνθέσεις του αντιγράφηκαν κατά πολύ, ενώ ιδιαίτερη μνεία στο έργο του κάνει ο Παναγιώτης Δοξαράς στο βιβλίο του ‘Περί Ζωγραφίας’ (1726). Πέρα από την δεξιοτεχνία του αλλά και την ιδιαίτερη ικανότητά του να συνδυάζει την Βυζαντινή με την Ιταλική τεχνοτροπία, η ιδιαίτερη αξία του γίνεται φανερή στην ανανέωση της εικονογραφικής παράδοσης όπως αυτή διαφαίνεται μέσα από τις νέες συνθέσεις του.
Ο Μιχαήλ Δαμασκηνός θεωρείται από τους σημαντικότερους Κρητικούς αγιογράφους του δεύτερου μισού του 16ου αιώνα. Παραγωγικότατος, άφησε μεγάλο αριθμό έργων φορητών εικόνων αλλά και τοιχογραφιών όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Βενετία της Ιταλίας όπου και εργάστηκε κατά διαστήματα. Εκεί ήρθε σε επαφή με τα σύγχρονα ρεύματα τέχνης και αποτέλεσε μέλος της Ελληνικής αδελφότητας από το 1577 ως το 1582. Οι συνθέσεις του αντιγράφηκαν κατά πολύ, ενώ ιδιαίτερη μνεία στο έργο του κάνει ο Παναγιώτης Δοξαράς στο βιβλίο του ‘Περί Ζωγραφίας’ (1726). Πέρα από την δεξιοτεχνία του αλλά και την ιδιαίτερη ικανότητά του να συνδυάζει την Βυζαντινή με την Ιταλική τεχνοτροπία, η ιδιαίτερη αξία του γίνεται φανερή στην ανανέωση της εικονογραφικής παράδοσης όπως αυτή διαφαίνεται μέσα από τις νέες συνθέσεις του.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το έργο προσφέρεται για να μελετηθεί συγκριτικά με άλλες εικόνες έτσι ώστε οι μαθητές να διακρίνουν τις ομοιότητες, τις διαφορές καθώς και τους συγκερασμούς των δύο κυρίαρχων τάσεων στην αγιογραφική απεικόνιση και θεματογραφία της εποχής όπως αυτές εκφράστηκαν μέσα από την Ελληνική (maniera Greca) και την Δυτική τεχνοτροπία (maniera Latina).
Το έργο προσφέρεται για να μελετηθεί συγκριτικά με άλλες εικόνες έτσι ώστε οι μαθητές να διακρίνουν τις ομοιότητες, τις διαφορές καθώς και τους συγκερασμούς των δύο κυρίαρχων τάσεων στην αγιογραφική απεικόνιση και θεματογραφία της εποχής όπως αυτές εκφράστηκαν μέσα από την Ελληνική (maniera Greca) και την Δυτική τεχνοτροπία (maniera Latina).
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/2949
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Ελλάδα, Τέχνες, 16ος αιώνας μ.Χ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
( φορητή εικόνα - Αγιογραφία, Υστεροβυζαντινή περίοδος )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Damaskinos Michail (2), Δαμασκηνός Μιχαήλ (2)
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΥ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/