Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #8
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΤΕΠΕΛΕΝΙ ΣΤΑ 1851
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Τεπελένι στα 1851
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στην εικόνα ο ζωγράφος Edward Lear (1812-1888) αποδίδει με λεπτομέρεια το κάστρο και τα κτίριά του στο Τεπελένι στα 1851. Αριστερά διακρίνεται η Τρεμπεσίνα με τις χιονισμένες της κορυφές. Το ερειπωμένο παλάτι του Αλή Πασά και το τέμενος υποδηλώνουν παλιές ένδοξες ημέρες. Φαίνονται επίσης διακριτικές, ανθρώπινες μορφές, μάλλον αγρότες, να διασχίζουν τον ποταμό Αώο. Το Τεπελένι είναι πόλη του νομού Αργυρόκαστρου στη νότια Αλβανία χτισμένο στην αριστερή όχθη του ποταμού Αώου. Ο Αλή Πασάς γεννήθηκε στο γειτονικό χωριό Χόρμοβο. Το έργο είναι μια υδατογραφία - ακουαρέλα του Edward Lear που το 1847 επισκέφτηκε την πόλη και κατέγραψε τα ερειπωμένα κτήρια. Ο ζωγράφος φιλοτέχνησε πολλές τοπιογραφίες, κυρίως υδατογραφίες, καθώς και τοπογραφικά σχέδια υψηλής ακρίβειας, καταγράφοντας τις περιπλανήσεις του και εκδίδοντας ταξιδιωτικά κείμενα. Η υδατογραφία ή ακουαρέλα είναι ένα είδος ζωγραφικής στην οποία τα τριμμένα χρώματα, που λέγονται και νερομπογιές, διαλύονται σε νερό κι αναμιγνύονται με μια μι...
Στην εικόνα ο ζωγράφος Edward Lear (1812-1888) αποδίδει με λεπτομέρεια το κάστρο και τα κτίριά του στο Τεπελένι στα 1851. Αριστερά διακρίνεται η Τρεμπεσίνα με τις χιονισμένες της κορυφές. Το ερειπωμένο παλάτι του Αλή Πασά και το τέμενος υποδηλώνουν παλιές ένδοξες ημέρες. Φαίνονται επίσης διακριτικές, ανθρώπινες μορφές, μάλλον αγρότες, να διασχίζουν τον ποταμό Αώο. Το Τεπελένι είναι πόλη του νομού Αργυρόκαστρου στη νότια Αλβανία χτισμένο στην αριστερή όχθη του ποταμού Αώου. Ο Αλή Πασάς γεννήθηκε στο γειτονικό χωριό Χόρμοβο. Το έργο είναι μια υδατογραφία - ακουαρέλα του Edward Lear που το 1847 επισκέφτηκε την πόλη και κατέγραψε τα ερειπωμένα κτήρια. Ο ζωγράφος φιλοτέχνησε πολλές τοπιογραφίες, κυρίως υδατογραφίες, καθώς και τοπογραφικά σχέδια υψηλής ακρίβειας, καταγράφοντας τις περιπλανήσεις του και εκδίδοντας ταξιδιωτικά κείμενα. Η υδατογραφία ή ακουαρέλα είναι ένα είδος ζωγραφικής στην οποία τα τριμμένα χρώματα, που λέγονται και νερομπογιές, διαλύονται σε νερό κι αναμιγνύονται με μια μικρή ποσότητα στερεωτικού υλικού.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές μπορούν να περιγράψουν με λεπτομέρεια την εικόνα, να αναδείξουν τη στρατηγική θέση στην οποία βρίσκεται το Τεπελένι και να τη συσχετίσουν με ιστορικά γεγονότα. Η ακμή και παρακμή της περιοχής μπορεί να συσχετιστεί και με την ηγετική παρουσία του Αλή Πασά.
Οι μαθητές μπορούν να περιγράψουν με λεπτομέρεια την εικόνα, να αναδείξουν τη στρατηγική θέση στην οποία βρίσκεται το Τεπελένι και να τη συσχετίσουν με ιστορικά γεγονότα. Η ακμή και παρακμή της περιοχής μπορεί να συσχετιστεί και με την ηγετική παρουσία του Αλή Πασά.
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό και τους μαθητές για να αναδειχθούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της τεχνικής της υδατογραφίας. Επιπλέον, επειδή το έργο αποδίδει με μεγάλη πιστότητα τον χώρο, μπορεί να αξιοποιηθεί για να καταδειχθεί η ανάγκη να αποτυπώνεται ένα τοπίο από το πλέον ενδεδειγμένο σημείο, ώστε να αναδεικνύεται η ιδιαιτερότητά του.
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό και τους μαθητές για να αναδειχθούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της τεχνικής της υδατογραφίας. Επιπλέον, επειδή το έργο αποδίδει με μεγάλη πιστότητα τον χώρο, μπορεί να αξιοποιηθεί για να καταδειχθεί η ανάγκη να αποτυπώνεται ένα τοπίο από το πλέον ενδεδειγμένο σημείο, ώστε να αναδεικνύεται η ιδιαιτερότητά του.
Σε πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για να κάνουν προβλέψεις οι μαθητές για τις αλλαγές που μπορεί να έχουν γίνει στο φυσικό και οικιστικό περιβάλλον της περιοχής. Στη συνέχεια, αξιοποιώντας μια σύγχρονη φωτογραφία της περιοχής, αναδεικνύουν τις αλλαγές που έχουν γίνει και τις αιτίες που τις προκάλεσαν. Τέλος, κρίνεται σκόπιμο να αξιοποιηθούν μαθητές, που πιθανόν κατάγονται από αυτήν την περιοχή, για να μεταφέρουν τις εμπειρίες τους.
Σε πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για να κάνουν προβλέψεις οι μαθητές για τις αλλαγές που μπορεί να έχουν γίνει στο φυσικό και οικιστικό περιβάλλον της περιοχής. Στη συνέχεια, αξιοποιώντας μια σύγχρονη φωτογραφία της περιοχής, αναδεικνύουν τις αλλαγές που έχουν γίνει και τις αιτίες που τις προκάλεσαν. Τέλος, κρίνεται σκόπιμο να αξιοποιηθούν μαθητές, που πιθανόν κατάγονται από αυτήν την περιοχή, για να μεταφέρουν τις εμπειρίες τους.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/2959
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Αλβανία, Τεπελένι
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα
Εικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας
Εικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική
προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/


