Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)"
National Documentation Centre #5
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΓΙΑΤΖΙΔΗΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Γιατζίδης Ιπποκράτης
Giatzidis Ippokratis
Giatzidis Ippokratis
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι φωτογραφία- πορτρέτο του Ιπποκράτη Γιατζίδη.Γιατρός, καθηγητής της παθολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών με αξιόλογο κλινικό, διδακτικό και ερευνητικό έργο στη νεφρολογία. Σπούδασε ιατρική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και μετεκπαιδεύτηκε στο Παρίσι (1955 - 59), στην Κλινική μεταβολικών νόσων. Διετέλεσε διευθυντής σε ερευνητικά εργαστήρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ανέλαβε την διεύθυνση του Ιατρικού Κέντρου Ερευνών της Γενεύης. Ίδρυσε το 1971 την Νεφρολογογική Κλινική του Αρεταίειου Νοσοκομείου όπου υπήρξε ο πρώτος Διευθυντής. Διετέλεσε πρόεδρος του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. Υπήρξε δάσκαλος και μέντορας πολλών ιατρών ερευνητών που διέπρεψαν στην Ελλάδα και το εξωτερικό όπως του καθηγητή Δημήτρη Ωραιόπουλου,Από τα σπουδαιότερα έργα του είναι η ανάπτυξη το 1964, στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο, της μεθόδου της αιμοπροσρόφησης με άνθρακα και της εφαρμογής της στην απομάκρυνση των εξωγενών τοξικών ουσιών και τη θεραπεία της ουραιμίας.
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι φωτογραφία- πορτρέτο του Ιπποκράτη Γιατζίδη.Γιατρός, καθηγητής της παθολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών με αξιόλογο κλινικό, διδακτικό και ερευνητικό έργο στη νεφρολογία. Σπούδασε ιατρική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και μετεκπαιδεύτηκε στο Παρίσι (1955 - 59), στην Κλινική μεταβολικών νόσων. Διετέλεσε διευθυντής σε ερευνητικά εργαστήρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ανέλαβε την διεύθυνση του Ιατρικού Κέντρου Ερευνών της Γενεύης. Ίδρυσε το 1971 την Νεφρολογογική Κλινική του Αρεταίειου Νοσοκομείου όπου υπήρξε ο πρώτος Διευθυντής. Διετέλεσε πρόεδρος του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. Υπήρξε δάσκαλος και μέντορας πολλών ιατρών ερευνητών που διέπρεψαν στην Ελλάδα και το εξωτερικό όπως του καθηγητή Δημήτρη Ωραιόπουλου,Από τα σπουδαιότερα έργα του είναι η ανάπτυξη το 1964, στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο, της μεθόδου της αιμοπροσρόφησης με άνθρακα και της εφαρμογής της στην απομάκρυνση των εξωγενών τοξικών ουσιών και τη θεραπεία της ουραιμίας.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο Γιατζίδης Ιπποκράτης αποτελεί μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες Ελλήνων που διέπρεψαν στον τομέα της Ιατρικής έρευνας παγκοσμίως. Οι μαθητές του Λυκείου και ιδιαίτερα του τεχνολογικού Λυκείου μπορούν με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού να μελετήσουν το έργο και το βίο του αποκλειστικά ή κυρίως μέσα στα πλαίσια έρευνας σχετικά με τους νεοέλληνες επιστήμονες και τη συνεισφορά τους στην παγκόσμια επιστημονική έρευνα και κληρονομιά. Πρόκειται για μια σύγχρονη προσωπικότητα που μπορεί να αποτελέσει πρότυπο αλλά και να αναδείξει στους μαθητές τη σημαντική προσφορά των σύγχρονων Ελλήνων στο παγκόσμιο επιστημονικό γίγνεσθαι. Μαθητές επίσης μπορούν να αναλάβουν να εξηγήσουν γιατί το έργο του ήταν σημαντικό αλλά και τη σημασία της προσφοράς στην Ελληνική κοινωνία ακόμη και σε δύσκολες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που δεν ευνοούν την έρευνα. Επίσης μαθητές με τη μέθοδο πρότζεκτ μπορούν να αναδείξουν την προσφορά του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών αλλά και άλλων Ιδρυμάτων προώθησης της ε...
Ο Γιατζίδης Ιπποκράτης αποτελεί μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες Ελλήνων που διέπρεψαν στον τομέα της Ιατρικής έρευνας παγκοσμίως. Οι μαθητές του Λυκείου και ιδιαίτερα του τεχνολογικού Λυκείου μπορούν με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού να μελετήσουν το έργο και το βίο του αποκλειστικά ή κυρίως μέσα στα πλαίσια έρευνας σχετικά με τους νεοέλληνες επιστήμονες και τη συνεισφορά τους στην παγκόσμια επιστημονική έρευνα και κληρονομιά. Πρόκειται για μια σύγχρονη προσωπικότητα που μπορεί να αποτελέσει πρότυπο αλλά και να αναδείξει στους μαθητές τη σημαντική προσφορά των σύγχρονων Ελλήνων στο παγκόσμιο επιστημονικό γίγνεσθαι. Μαθητές επίσης μπορούν να αναλάβουν να εξηγήσουν γιατί το έργο του ήταν σημαντικό αλλά και τη σημασία της προσφοράς στην Ελληνική κοινωνία ακόμη και σε δύσκολες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που δεν ευνοούν την έρευνα. Επίσης μαθητές με τη μέθοδο πρότζεκτ μπορούν να αναδείξουν την προσφορά του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών αλλά και άλλων Ιδρυμάτων προώθησης της επιστημονικής και ακαδημαϊκής έρευνας στη χώρα μας. Είναι πολύ σημαντικό να αναδειχτούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύγχρονες προσωπικότητες της Ελληνικής πανεπιστημιακής και ερευνητικής κοινότητας που η συμβολή τους στην παγκόσμια έρευνα δεν είναι ευρέως γνωστή στους μαθητές.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/3001
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1923-2013 μ.χ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Βιολογία > Άνθρωπος και Υγεία > Ασθένειες
( Ο Γιατζίδης Ιπποκράτης υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους ιατρούς ερευνητές της σύγχρονης Ελλάδας και γενικότερα Ευρώπης, με ειδίκευση στη νεφροπαθολογία. - νεφροπαθολογία, ιατρική έρευνα )
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τεχνολογία και επιστήμη ( Διετέλεσε πρόεδρος του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και πολλών ιατρικών ερευνητικών κέντρων στην Ευρώπη. Υπήρξε δάσκαλος και μέντορας πολλών ιατρών ερευνητών που διέπρεψαν στην Ελλάδα και το εξωτερικό όπως του καθηγητή Δημήτρη Ωραιόπουλου, - διευθυντής ερευνητικών κέντρων Ιατρικής, διευθυντής Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών )
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τεχνολογία και επιστήμη ( Διετέλεσε πρόεδρος του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και πολλών ιατρικών ερευνητικών κέντρων στην Ευρώπη. Υπήρξε δάσκαλος και μέντορας πολλών ιατρών ερευνητών που διέπρεψαν στην Ελλάδα και το εξωτερικό όπως του καθηγητή Δημήτρη Ωραιόπουλου, - διευθυντής ερευνητικών κέντρων Ιατρικής, διευθυντής Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική
προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/