Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #6
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΟΥ 17ΟΥ ΑΙΩΝΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Χάρτης της Ελλάδας του 17ου αιώνα
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Απεικονίζεται χάρτης της Ελλάδας, όπως παρουσιάζεται από τον Άγγλο περιηγητή Randolph Bernard, το 1689. Περιλαμβάνει και τις δυτικές ακτές της Μικράς Ασίας, ενώ στο κάτω αριστερό μέρος τοποθετείται σε μικρογραφία χάρτης της Κωνσταντινούπολης. Πρόκειται για χάρτη υψηλής αισθητικής, που χαρακτηρίζεται από την αρµονία της σύνθεσης του. Η θάλασσα, η στεριά, οι τίτλοι και η διακόσµηση είναι αρµονικά κατανεµηµένα, κυριολεκτικά πρόκειται για έργο τέχνης που εκφράζει το πνεύμα της Χαρτογραφίας του 17ου αιώνα. Ωστόσο, η απεικόνιση µεγάλης λεπτοµέρειας, καθιστά τον συγκεκριμένο χάρτη δυσανάγνωστο. Ο χάρτης, είναι µέσο µετάδοσης πληροφοριών και εξετάζοντας µε βάση αυτή την άποψη τον εικονιζόμενο χάρτη της Ελλάδας, διαπιστώνεται ότι γινόταν άκριτη χρήση πληροφορίας και θυσιαζόταν η ακρίβεια εις βάρος της καλλιτεχνικής αρμονίας.
Απεικονίζεται χάρτης της Ελλάδας, όπως παρουσιάζεται από τον Άγγλο περιηγητή Randolph Bernard, το 1689. Περιλαμβάνει και τις δυτικές ακτές της Μικράς Ασίας, ενώ στο κάτω αριστερό μέρος τοποθετείται σε μικρογραφία χάρτης της Κωνσταντινούπολης. Πρόκειται για χάρτη υψηλής αισθητικής, που χαρακτηρίζεται από την αρµονία της σύνθεσης του. Η θάλασσα, η στεριά, οι τίτλοι και η διακόσµηση είναι αρµονικά κατανεµηµένα, κυριολεκτικά πρόκειται για έργο τέχνης που εκφράζει το πνεύμα της Χαρτογραφίας του 17ου αιώνα. Ωστόσο, η απεικόνιση µεγάλης λεπτοµέρειας, καθιστά τον συγκεκριμένο χάρτη δυσανάγνωστο. Ο χάρτης, είναι µέσο µετάδοσης πληροφοριών και εξετάζοντας µε βάση αυτή την άποψη τον εικονιζόμενο χάρτη της Ελλάδας, διαπιστώνεται ότι γινόταν άκριτη χρήση πληροφορίας και θυσιαζόταν η ακρίβεια εις βάρος της καλλιτεχνικής αρμονίας.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές προσεγγίζουν το εν λόγω μαθησιακό αντικείμενο διερευνητικά και δημιουργικά. Εντοπίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά της χαρτογραφίας του 17ου αιώνα και τη συγκρίνουν με τη σημερινή (έμφαση στην απλότητα και την ακρίβεια της πληροφορίας). Διερευνούν πηγές για την ιστορία της χαρτογραφίας και συνάγουν συμπεράσματα για το πνεύμα και τα βασικά χαρακτηριστικά των χαρτών της κάθε εποχής.
Οι μαθητές προσεγγίζουν το εν λόγω μαθησιακό αντικείμενο διερευνητικά και δημιουργικά. Εντοπίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά της χαρτογραφίας του 17ου αιώνα και τη συγκρίνουν με τη σημερινή (έμφαση στην απλότητα και την ακρίβεια της πληροφορίας). Διερευνούν πηγές για την ιστορία της χαρτογραφίας και συνάγουν συμπεράσματα για το πνεύμα και τα βασικά χαρακτηριστικά των χαρτών της κάθε εποχής.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/3534
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
![](/cultural/image/plus.png)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
![](/cultural/image/plus.png)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
17ος αιώνας, Ελλάδα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Χάρτες > Τύποι χαρτών
(Χαρτογραφία, 17ος αιώνας, Οθωμανική αυτοκρατορία )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
χάρτης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/