Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Digitizing Contemporary Art/Μουσείο Φρυσιρά #4
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΝΥΦΗ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Bride
Νύφη
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Νύφη.
Ελαιογραφία του Γιώργου Ρόρρη (1984) Η νύφη ντυμένη με το δαντελωτό, ατλαζένιο νυφικό της και ένα λευκό άνθινο στεφάνι στα μαλλιά στέκεται μπροστά από ένα τοίχο όπου είναι απλωμένο ένα επίσης λευκό και στιλπνό σεντόνι με άνθινα μοτίβα. Στα χέρια της, που προδίδουν μια βουβή, εσωτερική εγκατάλειψη, κρατάει ένα μπουκέτο με κόκκινα λουλούδια, ενώ η στάση η έκφραση και η διάθεσή της δεν συνάδουν με το ευχάριστο γεγονός της γαμήλιας τελετουργίας. Η νύφη μοιάζει σοβαρή, στοχαστική συγκρατημένη, εγκλωβισμένη στο ολόλευκο νυφικό της φόρεμα δεν προδίδει τα πραγματικά συναισθήματά της υπονοεί ωστόσο εκπλήξεις που δεν συνάδουν με το εκτυφλωτικό φως. Το φωτεινό κρεσέντο του λευκού με μόνη παραφωνία το κόκκινο της ανθοδέσμης και το σκούρο καφέ, σχεδόν μαύρο, της κόμης, ο διάλογος με το φως, η στιλπνότητα των υφασμάτων και, η εκλεπτυσμένη απόδοση της υφής επιτρέπει στο βλέμμα ένα γοητευτικό ταξίδι εξερεύνησης της μορφής που η στάση, το βλέμμα και η έκφρασή της παραπέμπουν σε μια βουβή εξομολό...
Νύφη.
Ελαιογραφία του Γιώργου Ρόρρη (1984) Η νύφη ντυμένη με το δαντελωτό, ατλαζένιο νυφικό της και ένα λευκό άνθινο στεφάνι στα μαλλιά στέκεται μπροστά από ένα τοίχο όπου είναι απλωμένο ένα επίσης λευκό και στιλπνό σεντόνι με άνθινα μοτίβα. Στα χέρια της, που προδίδουν μια βουβή, εσωτερική εγκατάλειψη, κρατάει ένα μπουκέτο με κόκκινα λουλούδια, ενώ η στάση η έκφραση και η διάθεσή της δεν συνάδουν με το ευχάριστο γεγονός της γαμήλιας τελετουργίας. Η νύφη μοιάζει σοβαρή, στοχαστική συγκρατημένη, εγκλωβισμένη στο ολόλευκο νυφικό της φόρεμα δεν προδίδει τα πραγματικά συναισθήματά της υπονοεί ωστόσο εκπλήξεις που δεν συνάδουν με το εκτυφλωτικό φως. Το φωτεινό κρεσέντο του λευκού με μόνη παραφωνία το κόκκινο της ανθοδέσμης και το σκούρο καφέ, σχεδόν μαύρο, της κόμης, ο διάλογος με το φως, η στιλπνότητα των υφασμάτων και, η εκλεπτυσμένη απόδοση της υφής επιτρέπει στο βλέμμα ένα γοητευτικό ταξίδι εξερεύνησης της μορφής που η στάση, το βλέμμα και η έκφρασή της παραπέμπουν σε μια βουβή εξομολόγηση.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών του Γυμνασίου και του Λυκείου και στο μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης. Το έργο του Ρόρρη που αδιαμφισβήτητα ανήκει στην ανθρωποκεντρική παράδοση της ζωγραφικής μπορεί να εξεταστεί σε αντιπαραβολή με το έργο σημαντικών παραδοσιακών καλλιτεχνών, του Βελάσκεθ, του Ρούμπενς, του Τισιανού, του Ένγκρ, του Μπέικον, καλλιτεχνών με παρόμοιες αναζητήσεις που επηρέασαν καθοριστικά την διαμόρφωση του εκφραστικού ύφους του Ρόρρη. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν τις επιρροές, τις διαφορές και ομοιότητες στο ύφος και την χρήση των μέσων και να σχολιάσουν την έννοια του παραδοσιακού και του σύγχρονου στο χώρο της τέχνης. Το έργο μπορεί να αποτελέσει αφορμή για την εκπόνηση συνθετικών και ερευνητικών εργασιών με εστίαση στην απόδοση της ανθρώπινης μορφής στην ελληνική, την ευρωπαϊκή ή και την παγκόσμια ζωγραφική παράδοση.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών του Γυμνασίου και του Λυκείου και στο μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης. Το έργο του Ρόρρη που αδιαμφισβήτητα ανήκει στην ανθρωποκεντρική παράδοση της ζωγραφικής μπορεί να εξεταστεί σε αντιπαραβολή με το έργο σημαντικών παραδοσιακών καλλιτεχνών, του Βελάσκεθ, του Ρούμπενς, του Τισιανού, του Ένγκρ, του Μπέικον, καλλιτεχνών με παρόμοιες αναζητήσεις που επηρέασαν καθοριστικά την διαμόρφωση του εκφραστικού ύφους του Ρόρρη. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν τις επιρροές, τις διαφορές και ομοιότητες στο ύφος και την χρήση των μέσων και να σχολιάσουν την έννοια του παραδοσιακού και του σύγχρονου στο χώρο της τέχνης. Το έργο μπορεί να αποτελέσει αφορμή για την εκπόνηση συνθετικών και ερευνητικών εργασιών με εστίαση στην απόδοση της ανθρώπινης μορφής στην ελληνική, την ευρωπαϊκή ή και την παγκόσμια ζωγραφική παράδοση.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/3543
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Φρυσίρα
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
μικτό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1984 μ.Χ.
Ελλάδα
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική
διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Ρόρρης Γιώργος
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Φρυσίρα
Εκδότης/ες:
Μουσείο Φρυσίρα
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/