Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Μουσείο Μπενάκη #8
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Το γεφύρι της Άρτας
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στη φωτογραφία εικονίζεται το γνωστό από την ομώνυμη παραλογή, γεφύρι της Άρτας. Η φωτογραφία τραβήχτηκε το 1946 από τη Βούλα Θεοχάρη Παπαϊωάννου, τη φωτογράφο της Κατοχής όπως χαρακτηρίζεται. Η φωτογράφος γυρνά στη μεταπολεμική ελληνική ύπαιθρο και απαθανατίζει το ιστορικό ελληνικό τοπίο, απεικονίζοντάς το ως σκληρό και άγονο, βουτηγμένο στο φως και τους κατοίκους της υπαίθρου περήφανους και ανεξάρτητους παρά τη φτώχια τους. Το έργο της Παπαϊωάννου εντάσσεται στο ρεύμα της «ανθρωπιστικής φωτογραφίας», που προέκυψε από την παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων κατά τη διάρκεια του πολέμου.
Στη φωτογραφία εικονίζεται το γνωστό από την ομώνυμη παραλογή, γεφύρι της Άρτας. Η φωτογραφία τραβήχτηκε το 1946 από τη Βούλα Θεοχάρη Παπαϊωάννου, τη φωτογράφο της Κατοχής όπως χαρακτηρίζεται. Η φωτογράφος γυρνά στη μεταπολεμική ελληνική ύπαιθρο και απαθανατίζει το ιστορικό ελληνικό τοπίο, απεικονίζοντάς το ως σκληρό και άγονο, βουτηγμένο στο φως και τους κατοίκους της υπαίθρου περήφανους και ανεξάρτητους παρά τη φτώχια τους. Το έργο της Παπαϊωάννου εντάσσεται στο ρεύμα της «ανθρωπιστικής φωτογραφίας», που προέκυψε από την παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων κατά τη διάρκεια του πολέμου.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το ΜΑ χρησιμοποιείται κατά τη διδασκαλία της γνωστής παραλογής «Το γεφύρι της Άρτας». Μάλιστα επειδή δίπλα στο γεφύρι εικονίζονται αρκετές γυναίκες μαυροφορεμένες θα μπορούσε σε ένα σχέδιο εργασίας να δημιουργηθεί μια «νέα» παραλογή με το τι θα γινόταν αν διαδραματιζόταν το ίδιο επεισόδιο στη δεκαετία του 50 και μάλιστα, όταν η Ελλάδα έχει λαβωθεί από τον πόλεμο.
Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη Νεοελληνική γλώσσα για την παραγωγή Λόγου και συγκεκριμένα διαλόγου. Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές θα μπορούν να φτιάξουν ένα διάλογο για το τι θεωρούν ότι θα μπορούν να συζητούν οι γυναίκες που κάθονται κάτω από το γεφύρι, όπου στα θεμέλιά του είναι θαμμένη μια συμπατριώτισσά τους σύμφωνα με το θρύλο.
Επίσης η φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο συλλογής και διερεύνησης για μελετητές της μεταπολεμικής ελληνικής υπαίθρου.
Το ΜΑ χρησιμοποιείται κατά τη διδασκαλία της γνωστής παραλογής «Το γεφύρι της Άρτας». Μάλιστα επειδή δίπλα στο γεφύρι εικονίζονται αρκετές γυναίκες μαυροφορεμένες θα μπορούσε σε ένα σχέδιο εργασίας να δημιουργηθεί μια «νέα» παραλογή με το τι θα γινόταν αν διαδραματιζόταν το ίδιο επεισόδιο στη δεκαετία του 50 και μάλιστα, όταν η Ελλάδα έχει λαβωθεί από τον πόλεμο.
Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη Νεοελληνική γλώσσα για την παραγωγή Λόγου και συγκεκριμένα διαλόγου. Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές θα μπορούν να φτιάξουν ένα διάλογο για το τι θεωρούν ότι θα μπορούν να συζητούν οι γυναίκες που κάθονται κάτω από το γεφύρι, όπου στα θεμέλιά του είναι θαμμένη μια συμπατριώτισσά τους σύμφωνα με το θρύλο.
Επίσης η φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο συλλογής και διερεύνησης για μελετητές της μεταπολεμικής ελληνικής υπαίθρου.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/3575
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
,
άλλος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
,
18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Μπενάκη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1946 μ.Χ. (έτος που τραβήχτηκε η φωτογραφία)
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Λογοτεχνικά γένη και είδη > Δημοτικό τραγούδι
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία > Διάλογος
ΤΠΕ > Πολυμέσα > Εικόνα ( Το έργο της φωτογράφου ανήκει στο ρεύμα της ανθρωπιστικής φωτογραφίας. Παρουσιάζει ενδιαφέρον για μελετητές της μεταπολεμικής Ελλάδας. - Φωτογραφία )
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία > Διάλογος
ΤΠΕ > Πολυμέσα > Εικόνα ( Το έργο της φωτογράφου ανήκει στο ρεύμα της ανθρωπιστικής φωτογραφίας. Παρουσιάζει ενδιαφέρον για μελετητές της μεταπολεμικής Ελλάδας. - Φωτογραφία )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική
προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΜΑΡΙΑ ΚΑΔΙΑΝΑΚΗ, ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΡΤΙΝΟΥ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Μπενάκη
Εκδότης/ες:
Μουσείο Μπενάκη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/