Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)" National Documentation Centre #6
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΑΝΟΥΤΣΟΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Ευάγγελος Παπανούτσος
Papanoutsos Evangelos
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σκίτσο του Φωκίωνα Δημητριάδη που απεικονίζει τον παιδαγωγό, ακαδημαϊκό, φιλόσοφο και δοκιμιογράφο Ευάγγελο Π. Παπανούτσο (1900-1982).
Ο Ευάγγελος Παπανούτσος εργάστηκε ως εκπαιδευτικός από το 1920 σε θέσεις ευθύνης. Το 1931 ίδρυσε το Διδασκαλείο Μυτιλήνης και διετέλεσε διευθυντής της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Αλεξανδρούπολης (1934-1936), διευθυντής της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ιωαννίνων (1937-1938), διευθυντής της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Τρίπολης (1939-1943), διευθυντής στη Ράλλειο Παιδαγωγική Ακαδημία Πειραιά (1943-1944). Συμμετείχε στην ίδρυση της Ελληνικής Διδασκαλικής Ένωσης. Μετά την Κατοχή διορίστηκε γενικός διευθυντής (1944 - 1946) και αργότερα γενικός γραμματέας (1950 και 1963) στο Υπουργείο Παιδείας. Το 1964 εισηγήθηκε την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης του Γεώργιου Παπανδρέου, η οποία δεν υλοποιήθηκε, καθώς η Κυβέρνηση έπεσε λόγω της αποστασίας. Οι προτεινόμενες αλλαγές εστίαζαν στη δυνατότητα πρόσβασης περισσότερων ατόμων στην εκπαίδευση με μέτρα όπως η δωρεάν παιδε...
Σκίτσο του Φωκίωνα Δημητριάδη που απεικονίζει τον παιδαγωγό, ακαδημαϊκό, φιλόσοφο και δοκιμιογράφο Ευάγγελο Π. Παπανούτσο (1900-1982).
Ο Ευάγγελος Παπανούτσος εργάστηκε ως εκπαιδευτικός από το 1920 σε θέσεις ευθύνης. Το 1931 ίδρυσε το Διδασκαλείο Μυτιλήνης και διετέλεσε διευθυντής της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Αλεξανδρούπολης (1934-1936), διευθυντής της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ιωαννίνων (1937-1938), διευθυντής της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Τρίπολης (1939-1943), διευθυντής στη Ράλλειο Παιδαγωγική Ακαδημία Πειραιά (1943-1944). Συμμετείχε στην ίδρυση της Ελληνικής Διδασκαλικής Ένωσης. Μετά την Κατοχή διορίστηκε γενικός διευθυντής (1944 - 1946) και αργότερα γενικός γραμματέας (1950 και 1963) στο Υπουργείο Παιδείας. Το 1964 εισηγήθηκε την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης του Γεώργιου Παπανδρέου, η οποία δεν υλοποιήθηκε, καθώς η Κυβέρνηση έπεσε λόγω της αποστασίας. Οι προτεινόμενες αλλαγές εστίαζαν στη δυνατότητα πρόσβασης περισσότερων ατόμων στην εκπαίδευση με μέτρα όπως η δωρεάν παιδεία, η καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας, η ίδρυση σχολείων τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, η εννιάχρονη υποχρεωτική παιδεία.
Το συγγραφικό έργο του Ευάγγελου Παπανούτσου υπήρξε εξαιρετικά ευρύ και σημαντικό: δοκίμια, φιλοσοφικές μελέτες, άρθρα, μεταφράσεις στην αγγλική, τη γερμανική και η γαλλική γλώσσα. Το 1976 του απονέμεται το Α΄ Βραβείο κριτικής-δοκιμίου με το δοκίμιο «Το δίκαιο της πυγμής». Το 1977 αναγορεύτηκε Επίτιμος Πρόεδρος της Εθνικής Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών. Το 1980, εξελέγη τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται οι μαθητές να περιγράψουν το σκίτσο και να συνδέσουν την παρουσίαση του εικονιζόμενου προσώπου σε αυτή τη μορφή με την πρόθεση ενδεχομένως άσκησης κριτικής λόγω της πολιτικής του ιδιότητας. Το σκίτσο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή».
Είναι δυνατό ακόμη να αναγνωστεί το δοκίμιο του Eυάγγελου Παπανούτσου «Το δίκαιο της πυγμής» και να επισημανθούν τα χαρακτηριστικά του ως κειμενικό είδος. Ιδιαίτερη βαρύτητα ωστόσο είναι σημαντικό να δοθεί στο περιεχόμενο του δοκιμίου συζητώντας για τις ανθρώπινες σχέσεις και ιδαίτερα στις σχέσεις μεταξύ των συνομηλίκων στην ανάγκη αποτροπής της βίας, στην υπέρβαση των φυσικών νόμων που επιβάλλουν το δίκαιο του ισχυρού και την υπερίσχυση της ανθρωπιάς ως αξιόπρακτου στην καθημερινή ζωή. Μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί το δοκίμιο του Ε. Παπανούτσου «Η αξία του διαλόγου» (Φιλολογική Πρωτοχρονιά, 2000, 58-60).
Προτείνεται ακόμη να παρουσιαστούν τα κυριότερα μέτρα που προέβλεπε η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1964 και οι μαθητές αναπτύσσο...
Προτείνεται οι μαθητές να περιγράψουν το σκίτσο και να συνδέσουν την παρουσίαση του εικονιζόμενου προσώπου σε αυτή τη μορφή με την πρόθεση ενδεχομένως άσκησης κριτικής λόγω της πολιτικής του ιδιότητας. Το σκίτσο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή».
Είναι δυνατό ακόμη να αναγνωστεί το δοκίμιο του Eυάγγελου Παπανούτσου «Το δίκαιο της πυγμής» και να επισημανθούν τα χαρακτηριστικά του ως κειμενικό είδος. Ιδιαίτερη βαρύτητα ωστόσο είναι σημαντικό να δοθεί στο περιεχόμενο του δοκιμίου συζητώντας για τις ανθρώπινες σχέσεις και ιδαίτερα στις σχέσεις μεταξύ των συνομηλίκων στην ανάγκη αποτροπής της βίας, στην υπέρβαση των φυσικών νόμων που επιβάλλουν το δίκαιο του ισχυρού και την υπερίσχυση της ανθρωπιάς ως αξιόπρακτου στην καθημερινή ζωή. Μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί το δοκίμιο του Ε. Παπανούτσου «Η αξία του διαλόγου» (Φιλολογική Πρωτοχρονιά, 2000, 58-60).
Προτείνεται ακόμη να παρουσιαστούν τα κυριότερα μέτρα που προέβλεπε η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1964 και οι μαθητές αναπτύσσοντας τον «κριτικό στοχασμό» να επιχειρηματολογήσουν υπέρ ή και κατά της εφαρμογής τους.(Για τον κριτικό στοχασμό: Παπανούτσος, Ε.1996, Αγώνες και αγωνία για την πατρίδα Αθήνα: Φιλιππότη, σ. 54).
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/3672
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
oπτικός
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1900-1982
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Δοκίμια
( Ο Ευάγγελος Παπανούτσος ως δοκιμιογράφος επιχείρησε να προσδιορίσει τη σημασία του δοκιμίου: "Πολύ συχνά συναντούμε τον όρο δοκίμιο στους τίτλους συγγραφέων ποικίλου περιεχομένου, φοβούμαι όμως ότι ούτε αυτοί που το γράφουν ούτε εμείς που το διαβάζουμε έχουμε ξεκαθαρίσει μέσα μας τη φύση και τα όρια αυτού του λογοτεχνικού είδους. Τι είναι το δοκίμιο; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά και οι επιδιώξεις του; Πώς διακρίνεται από άλλους συγγενείς τύπους, φιλολογικής ή επιστημονικής συγγραφής; Γράφονται κριτικά, ιστορικά, φιλοσοφικά δοκίμια. Τι κοινό έχουν στη μορφή (αφού κατά το περιεχόμενο διαφέρουν) τα έργα αυτά, ώστε να χαρακτηρίζονται με το ίδιο όνομα δοκίμια". Επίσης: "Ποιος άραγε έκανε την ελληνική μετάφραση: "δοκίμιο"; Η λέξη είναι επιτυχημένη, όπως και η πρωτογενής γαλλική: essai. Στη σκέψη των δόκιμων συγγραφέων που τη χρησιμοποίησαν σημαίνει ένα σύντομο, γρήγορα γραμμένο, ευπρόσιτο στο πλατύ κοινό κείμενο, που αποτελεί μιαν απόπειρα να προσεγγίσει κανείς, σε αρκετό βαθμό, ένα θέμα κριτικής, επιστήμης, τέχνης, ηθών κτλ. με γνώση και καλλιέπεια, χωρίς όμως να το εξαντλεί - γιατί τούτο θα απαιτούσε συστηματική και διεξοδική διερεύνηση, επομένως μια πολυσέλιδη "πραγματεία" (tractatus, traite, treatise). [...]
Στην "πραγματεία" περιμένεις και ανέχεσαι πολλά πράγματα: όγκο σελίδων, βάρος εννοιών, περίπλοκη, κουραστική γραφή. Στο δοκίμιο όχι όμως. Αυτό πρέπει να είναι σύντομο, ευσύνοπτο (ίσως γι' αυτό ο Σεφέρης ονόμασε τις φιλολογικοκριτικές μελέτες του "δοκιμές" και όχι δοκίμια). Εύληπτο και καλογραμμένο". - Χαρακτηριστικά δοκιμίου )
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες ( Στο βραβευμένο δοκίμιό του «Το δίκαιο της πυγμής» ο Ευάγγελος Παπανούτσος επιχειρεί να ανασκευάσει την αντίληψη ότι «είναι φυσικό ο ικανότερος να επιβάλλει με τη βία το δικό του δίκαιο στον ασθενέστερο». Κάνει τη διάκριση ανάμεσα στο φυσικό και στο αξιόπρακτο που χαρακτηρίζει την εξέλιξη του ανθρώπου ως ένα διαφορετικό όν. Σύμφωνα με τον Παπανούτσο: "Το φυσικό δεν είναι κατ’ ανάγκη και αξιόπρακτο. Οι πολιτισμένοι άνθρωποι έμαθαν (με τον ιδρώτα και το αίμα τους) να μην ταυτίζουν τις δύο έννοιες ούτε κατά το πλάτος ούτε κατά το βάθος τους. Τα «αξιόπρακτα», όπως λέμε στη γλώσσα της φιλοσοφίας, υπερβαίνουν τα φυσικά. Βρίσκονται σε άλλο επίπεδο, προσδιορίζονται με άλλου είδους γνωρίσματα, μετριούνται με άλλα μέτρα. Επομένως δεν συναντώνται πάντοτε με τα «φυσικά», ούτε συμπίπτουν μ’ αυτά." [...] " Βέβαια δεν είναι «φυσικό», την ώρα που αναγκάζομαι ή ν’ αδικήσω ή να αδικηθώ, εγώ να προτιμήσω να αδικηθώ παρά να αδικήσω· είμαι όμως περήφανος σαν άνθρωπος, τιμώ την «ανθρωπιά» στο πρόσωπο μου, όταν υπερβαίνω την φυσική ίσως τάση να βλάψω τον όμοιό μου για ν’ αποφύγω την βιαιότητα του και δέχομαι τα πλήγματα χωρίς να τα ανταποδίνω." [...] - βία, εχθρότητα, εκφοβισμός )
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα ( Το 1964 ο Ευάγγελος Παπανούτσος εισηγήθηκε μία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που προέβλεπε την εννιάχρονη υποχρεωτική παιδεία, δωρεάν παιδεία, την πρόσβαση των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων στην εκπαίδευση με την ίδρυση τεχνικών και επαγγελματικών σχολείων, καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας, απόδοση στη νεοελληνική αρχαίων ελληνικών λογοτεχνικών κειμένων όπως τα ομηρικά έπη. Η μεταρρύθμιση στόχευε να δημιουργήσει «ελεύθερους, έντιμους, γενναίους πολίτες», με «παιδεία ελληνική», «πολίτες της Ελλάδας, πολίτες της Ευρώπης» (Παπανούτσος,Ε.1965. Αγώνες και αγωνία για την παιδεία, Αθήνα: Ίκαρος). - Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση )
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες ( Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που εισηγήθηκε το 1964 ο Ευάγγελος Παπανούτσος προωθούσε σημαντικές αλλαγές που διευκόλυναν την πρόσβαση περισσότερων ατόμων στην εκπαίδευση. - εκπαιδευτικό σύστημα, ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης )
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες ( Στο βραβευμένο δοκίμιό του «Το δίκαιο της πυγμής» ο Ευάγγελος Παπανούτσος επιχειρεί να ανασκευάσει την αντίληψη ότι «είναι φυσικό ο ικανότερος να επιβάλλει με τη βία το δικό του δίκαιο στον ασθενέστερο». Κάνει τη διάκριση ανάμεσα στο φυσικό και στο αξιόπρακτο που χαρακτηρίζει την εξέλιξη του ανθρώπου ως ένα διαφορετικό όν. Σύμφωνα με τον Παπανούτσο: "Το φυσικό δεν είναι κατ’ ανάγκη και αξιόπρακτο. Οι πολιτισμένοι άνθρωποι έμαθαν (με τον ιδρώτα και το αίμα τους) να μην ταυτίζουν τις δύο έννοιες ούτε κατά το πλάτος ούτε κατά το βάθος τους. Τα «αξιόπρακτα», όπως λέμε στη γλώσσα της φιλοσοφίας, υπερβαίνουν τα φυσικά. Βρίσκονται σε άλλο επίπεδο, προσδιορίζονται με άλλου είδους γνωρίσματα, μετριούνται με άλλα μέτρα. Επομένως δεν συναντώνται πάντοτε με τα «φυσικά», ούτε συμπίπτουν μ’ αυτά." [...] " Βέβαια δεν είναι «φυσικό», την ώρα που αναγκάζομαι ή ν’ αδικήσω ή να αδικηθώ, εγώ να προτιμήσω να αδικηθώ παρά να αδικήσω· είμαι όμως περήφανος σαν άνθρωπος, τιμώ την «ανθρωπιά» στο πρόσωπο μου, όταν υπερβαίνω την φυσική ίσως τάση να βλάψω τον όμοιό μου για ν’ αποφύγω την βιαιότητα του και δέχομαι τα πλήγματα χωρίς να τα ανταποδίνω." [...] - βία, εχθρότητα, εκφοβισμός )
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα ( Το 1964 ο Ευάγγελος Παπανούτσος εισηγήθηκε μία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που προέβλεπε την εννιάχρονη υποχρεωτική παιδεία, δωρεάν παιδεία, την πρόσβαση των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων στην εκπαίδευση με την ίδρυση τεχνικών και επαγγελματικών σχολείων, καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας, απόδοση στη νεοελληνική αρχαίων ελληνικών λογοτεχνικών κειμένων όπως τα ομηρικά έπη. Η μεταρρύθμιση στόχευε να δημιουργήσει «ελεύθερους, έντιμους, γενναίους πολίτες», με «παιδεία ελληνική», «πολίτες της Ελλάδας, πολίτες της Ευρώπης» (Παπανούτσος,Ε.1965. Αγώνες και αγωνία για την παιδεία, Αθήνα: Ίκαρος). - Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση )
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες ( Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που εισηγήθηκε το 1964 ο Ευάγγελος Παπανούτσος προωθούσε σημαντικές αλλαγές που διευκόλυναν την πρόσβαση περισσότερων ατόμων στην εκπαίδευση. - εκπαιδευτικό σύστημα, ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Δημητριάδης Φ.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/