Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΚΑΤΟΨΗ ΤΟΥ ΗΡΑΙΟΥ, ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Κάτοψη του Ηραίου, Ποσειδωνία
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η εικόνα παρουσιάζει την κάτοψη του δεύτερου δωρικού ναού της Ήρας στην Ποσειδωνία, στην Καμπανία της Ιταλίας. Ο ναός ονομάζεται και "Ηραίον της Ποσειδωνίας 2" και χρονολογείται από τον 5ο αι. π.Χ. Από την κάτοψή του φαίνεται καθαρά ότι είναι περίπτερος ναός με 6 κίονες στην μπροστινή πλευρά και 14 κίονες στην πλαϊνή πλευρά του. Ο σηκός του είναι τρίκλιτος, και διαθέτει πρόναο και οπισθόδομο. Η εικόνα προσφέρεται για τη διδασκαλία της αρχιτεκτονικής των ναών στο μάθημα της Ιστορίας, τόσο για την αρχαϊκή, όσο και για την κλασική περίοδο. Πιο συγκεκριμένα, ενδείκνυται να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να αντιληφθούν οι μαθητές ποια είναι τα μέρη του ναού (πρόναος, σηκός, οπισθόδομος) και ποια είναι η κατηγοριοποίηση των ναών σε σχέση με τον αριθμό των κιόνων (περίπτερος στη συγκεκριμένη περίπτωση).
Η εικόνα παρουσιάζει την κάτοψη του δεύτερου δωρικού ναού της Ήρας στην Ποσειδωνία, στην Καμπανία της Ιταλίας. Ο ναός ονομάζεται και "Ηραίον της Ποσειδωνίας 2" και χρονολογείται από τον 5ο αι. π.Χ. Από την κάτοψή του φαίνεται καθαρά ότι είναι περίπτερος ναός με 6 κίονες στην μπροστινή πλευρά και 14 κίονες στην πλαϊνή πλευρά του. Ο σηκός του είναι τρίκλιτος, και διαθέτει πρόναο και οπισθόδομο. Η εικόνα προσφέρεται για τη διδασκαλία της αρχιτεκτονικής των ναών στο μάθημα της Ιστορίας, τόσο για την αρχαϊκή, όσο και για την κλασική περίοδο. Πιο συγκεκριμένα, ενδείκνυται να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να αντιληφθούν οι μαθητές ποια είναι τα μέρη του ναού (πρόναος, σηκός, οπισθόδομος) και ποια είναι η κατηγοριοποίηση των ναών σε σχέση με τον αριθμό των κιόνων (περίπτερος στη συγκεκριμένη περίπτωση).
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα ενδείκνυται να προβληθεί κατά τη διάρκεια της περιγραφής των μερών των αρχαίων ναων από τον διδάσκοντα. Εναλλακτικά, μπορεί να μοιραστεί φωτοτυπημένη στους μαθητές και να τους ζητηθεί να γράψουν πάνω στην εικόνα τα ονόματα των μερών του ναού, όπου πιστεύουν ότι πρέπει να είναι, με βάση την περιγραφή που τους δόθηκε. Μία διαθεματικού τύπου προέκταση της διδασκαλίας είναι η ειδική αναφορά στον περίπτερο ναό και η προέλευση της λέξης "περίπτερο" σήμερα (εγγύτητα στην εμπειρία των μαθητών).
Η εικόνα ενδείκνυται να προβληθεί κατά τη διάρκεια της περιγραφής των μερών των αρχαίων ναων από τον διδάσκοντα. Εναλλακτικά, μπορεί να μοιραστεί φωτοτυπημένη στους μαθητές και να τους ζητηθεί να γράψουν πάνω στην εικόνα τα ονόματα των μερών του ναού, όπου πιστεύουν ότι πρέπει να είναι, με βάση την περιγραφή που τους δόθηκε. Μία διαθεματικού τύπου προέκταση της διδασκαλίας είναι η ειδική αναφορά στον περίπτερο ναό και η προέλευση της λέξης "περίπτερο" σήμερα (εγγύτητα στην εμπειρία των μαθητών).
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/369
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
5ος αι. π.Χ.,Κλασική αρχαιότητα, Κάτω Ιταλία
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
( Ας διευκρινισθεί ότι στην περιοχή αυτή υπάρχουν δίπλα-δίπλα δύο ναοί προς τιμήν της Ήρας: ο πρώτος είναι παλιότερος και ονομάζεται και Ηραίον της Ποσειδωνίας 1 ή Βασιλική και ο δεύτερος, η που μας ενδιαφέρει εν προκειμένω, χρονολογείται από τον 5ο αιώνα π.Χ. και αρχικά είχε θεωρηθεί ότι ήταν αφιερωμένος στον Ποσειδώνα. Είναι ο καλύτερα διατηρημένος ναός της Ποσειδωνίας και ένας από τους καλύτερα διατηρημένους αρχαίους ελληνικούς ναούς. )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/