Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Digitizing Contemporary Art/Μουσείο Φρυσιρά #3
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΟΙ ΤΣΙΓΓΑΝΟΙ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
The bohemians
Οι Τσιγγάνοι
Οι Τσιγγάνοι
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Έργο του Εδουάρδου Σακαγιάν, φιλοτεχνημένο το 1986.
Διαστάσεις: 200x200εκ., Λάδι σε καμβά.
Ο πίνακας απεικονίζει ένα τροχοφόρο με ανοικτή καρότσα, όπου συνωστίζονται άνθρωποι και εμπορεύματα, μέσα σε ένα ονειρικό τοπίο πανσελήνου.
Ο Εδουάρδος Σακαγιάν γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1957. Σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ (1976-1981). Συνέχισε με υποτροφία στην Ecole des Beaux-Arts (1984-1987) στο Παρίσι. Έχει διδάξει ζωγραφική στη Σχολή Βακαλό. Εκπροσωπεί μια ενδιαφέρουσα κατηγορία Ελλήνων καλλιτεχνών, που εμφανίζονται μέσα στη δεκαετία του ’80 και διατυπώνουν προτάσεις υποκειμενικές, άρρηκτα δεμένες με την παραστατική ζωγραφική και τη φορτισμένη χρωματικότητα.
Έργο του Εδουάρδου Σακαγιάν, φιλοτεχνημένο το 1986.
Διαστάσεις: 200x200εκ., Λάδι σε καμβά.
Ο πίνακας απεικονίζει ένα τροχοφόρο με ανοικτή καρότσα, όπου συνωστίζονται άνθρωποι και εμπορεύματα, μέσα σε ένα ονειρικό τοπίο πανσελήνου.
Ο Εδουάρδος Σακαγιάν γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1957. Σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ (1976-1981). Συνέχισε με υποτροφία στην Ecole des Beaux-Arts (1984-1987) στο Παρίσι. Έχει διδάξει ζωγραφική στη Σχολή Βακαλό. Εκπροσωπεί μια ενδιαφέρουσα κατηγορία Ελλήνων καλλιτεχνών, που εμφανίζονται μέσα στη δεκαετία του ’80 και διατυπώνουν προτάσεις υποκειμενικές, άρρηκτα δεμένες με την παραστατική ζωγραφική και τη φορτισμένη χρωματικότητα.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η πολύχρωμη παλέτα του δημιουργού μπορεί να εμπνεύσει τους μαθητές, ώστε να πειραματιστούν και οι ίδιοι, στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής, με παραλλαγές στο ίδιο θέμα.
Σε συνδυασμό με το γλωσσικό μάθημα, σε μια διαθεματική προσέγγιση, μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση για δημιουργική γραφή. Οι μαιθητές καλούνται να αφηγηθούν (σε παραγωγή γραπτού λόγου) την ιστορία που βλέπουν στην εικόνα.
Μπορεί, επίσης, να χρησιμοποιηθεί στο γλωσσικό μάθημα στην παραγωγή λόγου "κριτική έργου τέχνης".
Οι μαθητές καλούνται να εφσρμόσουν τις οδηγίες του σχολικού εγχειριδίου για τον τρόπο, με τον οποίο γράφεται ένα κείμενο κριτικής ζωγραφικού πίνακα.
Η πολύχρωμη παλέτα του δημιουργού μπορεί να εμπνεύσει τους μαθητές, ώστε να πειραματιστούν και οι ίδιοι, στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής, με παραλλαγές στο ίδιο θέμα.
Σε συνδυασμό με το γλωσσικό μάθημα, σε μια διαθεματική προσέγγιση, μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση για δημιουργική γραφή. Οι μαιθητές καλούνται να αφηγηθούν (σε παραγωγή γραπτού λόγου) την ιστορία που βλέπουν στην εικόνα.
Μπορεί, επίσης, να χρησιμοποιηθεί στο γλωσσικό μάθημα στην παραγωγή λόγου "κριτική έργου τέχνης".
Οι μαθητές καλούνται να εφσρμόσουν τις οδηγίες του σχολικού εγχειριδίου για τον τρόπο, με τον οποίο γράφεται ένα κείμενο κριτικής ζωγραφικού πίνακα.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/3720
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Φρυσίρα
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1986
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
( Ο Εδουάρδος Σακαγιάν γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1957. Σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ (1976-1981). Συνέχισε με υποτροφία στην Ecole des Beaux-Arts (1984-1987) στο Παρίσι. Έχει διδάξει ζωγραφική στη Σχολή Βακαλό. Είναι μέλος του ΕΕΤΕ. Εκπροσωπεί μια ενδιαφέρουσα κατηγορία Ελλήνων καλλιτεχνών που εμφανίζονται μέσα στη δεκαετία του ’80 και διατυπώνουν προτάσεις υποκειμενικές, άρρηκτα δεμένες με την παραστατική ζωγραφική και τη φορτισμένη χρωματικότητα. - Σύγχρονη Τέχνη )
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα > Γλώσσα - Πολιτισμός - Τέχνη (Κριτική έργου τέχνης )
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα > Γλώσσα - Πολιτισμός - Τέχνη (Κριτική έργου τέχνης )
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Φρυσίρα
Εκδότης/ες:
Μουσείο Φρυσίρα
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/