Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Digitizing Contemporary Art/Μουσείο Φρυσιρά #3
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΜΟΡΦΕΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Untitled
Μορφές
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Έργο του Νίκου Κεσσανλή από την Συλλογή του Μουσείου Φρυσίρα.
Διαστάσεις: 180x225εκ., Μικτή τεχνική.
Το έργο αποδίδει με τρόπο υπαινικτικό (αφηρημένες φιγούρες) μορφές που συνωστίζονται σε αστικό χώρο.
Ο Νίκος Κεσσανλής (1930 Θεσσαλονίκη - 2004 Αθήνα) σπούδασε ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών (1950 - 1955) με το Γιάννη Μόραλη και παράλληλα εργάστηκε ως βοηθός κοντά στο Γιάννη Σπυρόπουλο και το Νίκο Νικολάου. Το 1981 εκλέχθηκε καθηγητής στην ΑΣΚΤ. Διετέλεσε επίσης πρύτανης της Σχολής έως το 1996. Καλλιτέχνης ανήσυχος, που δεν παύει να πειραματίζεται με τεχνικές και μεθόδους, κατόρθωσε να υπερβεί τα παραδοσιακά ζωγραφικά μέσα και να βρίσκεται στο προσκήνιο της πρωτοπορίας καθ' όλη την πορεία του.
Έργο του Νίκου Κεσσανλή από την Συλλογή του Μουσείου Φρυσίρα.
Διαστάσεις: 180x225εκ., Μικτή τεχνική.
Το έργο αποδίδει με τρόπο υπαινικτικό (αφηρημένες φιγούρες) μορφές που συνωστίζονται σε αστικό χώρο.
Ο Νίκος Κεσσανλής (1930 Θεσσαλονίκη - 2004 Αθήνα) σπούδασε ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών (1950 - 1955) με το Γιάννη Μόραλη και παράλληλα εργάστηκε ως βοηθός κοντά στο Γιάννη Σπυρόπουλο και το Νίκο Νικολάου. Το 1981 εκλέχθηκε καθηγητής στην ΑΣΚΤ. Διετέλεσε επίσης πρύτανης της Σχολής έως το 1996. Καλλιτέχνης ανήσυχος, που δεν παύει να πειραματίζεται με τεχνικές και μεθόδους, κατόρθωσε να υπερβεί τα παραδοσιακά ζωγραφικά μέσα και να βρίσκεται στο προσκήνιο της πρωτοπορίας καθ' όλη την πορεία του.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εξοικείωση με τα έργα της σύγχρονης τέχνης μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν την δική τους εκφραστικότητα και δημιουργικότητα.
Ο Νίκος Κεσσανλής είναι ένας από τους σημαντικότερους ζωγρλαφους της σύγχρονης νεοελληνικής τέχνης και το έργο του συνδέεατι με την Αφαίρεση, τον Αφηρημένο Εξπρεσιονισμό, την αυτόματη γραφή και την παροσμητική χειρονομία (gestes) καθώς και ανάλογες τάσεις της Αφαίρεσης. Με όπλο την ορμητικότητα του χαρακτήρα και την τόλμη του πνεύματος, άνοιξε νέους δρόμους στην τέχνη, όχι μονάχα για τον εαυτό του αλλά και για τις γενιές καλλιτεχνών που ακολούθησαν. Ο πρωτοπόρος Νίκος Κεσσανλής άλλαξε τον ρου των εικαστικών στη χώρα μας, ως δημιουργός αλλά και πρύτανης στην ΑΣΚΤ. Στην Ιστορία της Νεοελληνικής τέχνης κατέχει μια εξαίρετη θέση και οι μαθητές γνωρίζοντας το έργο του γνωρίζουν μια σημαντική πτυχή της.
Στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής και της Ιστορίας της Τέχνης το έργο του Κεσσανλή μπορεί να προβληθεί με διάφορους τρόπους.
Είτε ως παράδειγμα αφη...
Η εξοικείωση με τα έργα της σύγχρονης τέχνης μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν την δική τους εκφραστικότητα και δημιουργικότητα.
Ο Νίκος Κεσσανλής είναι ένας από τους σημαντικότερους ζωγρλαφους της σύγχρονης νεοελληνικής τέχνης και το έργο του συνδέεατι με την Αφαίρεση, τον Αφηρημένο Εξπρεσιονισμό, την αυτόματη γραφή και την παροσμητική χειρονομία (gestes) καθώς και ανάλογες τάσεις της Αφαίρεσης. Με όπλο την ορμητικότητα του χαρακτήρα και την τόλμη του πνεύματος, άνοιξε νέους δρόμους στην τέχνη, όχι μονάχα για τον εαυτό του αλλά και για τις γενιές καλλιτεχνών που ακολούθησαν. Ο πρωτοπόρος Νίκος Κεσσανλής άλλαξε τον ρου των εικαστικών στη χώρα μας, ως δημιουργός αλλά και πρύτανης στην ΑΣΚΤ. Στην Ιστορία της Νεοελληνικής τέχνης κατέχει μια εξαίρετη θέση και οι μαθητές γνωρίζοντας το έργο του γνωρίζουν μια σημαντική πτυχή της.
Στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής και της Ιστορίας της Τέχνης το έργο του Κεσσανλή μπορεί να προβληθεί με διάφορους τρόπους.
Είτε ως παράδειγμα αφηρημένης τέχνης την οποία μιμούνται οι μαθητές για να εκφράσουν την δημιουργικότητά τους, είτε ως αφόρμηση για συζήτηση πάνω στις αναζητήσεις της σύγχρονης τέχνης.
Οι μαθητές καλούνται να συλλέξουν στοιχεία για την ζωή και το έργο του Νίκου Κεσσανλή, επισκέπτονται μουσεία με συλλογές έργων του, επισκέπτονται τον σταθμό του μετρό "Ομόνοια" τον οποίο κοσμεί έργο του Κεσανλή (εάν αυτό είναι δυνατόν), ενδεχομένως συνομιλούν με μαθητές του οι οποίοι είναι πλέον αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες (μετά από πρόσκληση ή μέσω διαδθκκτύου) και μυούνται στην ιδιαίτερη ατμόσφαιρα των έργων του.
Με αφορμή το έργο του Κεσανλή που κοσμεί τον σταθμό του μετρό "Ομόνοια" (και το οποίο ανήκει στην ίδια σειρά με το τεκμήριο) οι μαθητές συζητούν για τον τρόπο με τον οποίο η σύγχρονη τέχνη εισάγεται στο αστικό τοπίο ως τέχνη δημοσίου χώρου.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/3721
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Φρυσίρα
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
20ός αιώνας, β΄μισό
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
( Ο Νίκος Κεσσανλής (1930 Θεσσαλονίκη - 2004 Αθήνα) σπούδασε ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών (1950 - 1955) με το Γιάννη Μόραλη και παράλληλα εργάστηκε ως βοηθός κοντά στο Γιάννη Σπυρόπουλο και το Νίκο Νικολάου. Το 1952 πήρε μέρος στην Πανελλήνιο με τρία έργα. Συνέχισε τις σπουδές του στη Ρώμη, στη Σχολή Συντήρησης Έργων Τέχνης, και δούλεψε ως συντηρητής στις εργασίες αποκατάστασης των τοιχογραφιών στο ναό των Eremitani στην Πάντοβα. Παρουσίασε την πρώτη του ατομική έκθεση το 1957 στην γκαλερί "Obelisco" της Ρώμης, τον κατάλογο της οποίας προλόγισε ο τεχνοκριτικός Giulio Carlo Argan, ενώ το 1958 εξέθεσε στην Μπιενάλε της Βενετίας το πρώτο του "άμορφο" έργο. Στην Ιταλία δημιούργησε την Ομάδα Σίγμα μαζί με τους Γιάννη Γαϊτη, Δημήτρη Κοντό, Βλάση Κανιάρη και Κώστα Τσόκλη. Το 1959 τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο Amedeo Modigliani στο Λιβόρνο και αποφάσισε να εγκατασταθεί μόνιμα στο Παρίσι, όπου και συνδέθηκε φιλικά με τον Pierre Restany. Το 1961 κέρδισε το ευρωπαϊκό βραβείο Premio Lissone και τιμητικό έπαινο στην Μπιενάλε του Σάο Πάολο. Το ίδιο έτος παρουσίασε τις "Χειρονομίες" στην γκαλερί "J" και το 1962, χρονιά και της πρώτης του παρισινής ατομικής έκθεσης, τους "Τοίχους" σε ομαδική έκθεση ελλήνων καλλιτεχνών στο Παρίσι, ενώ παράλληλα συνέχιζε να εκθέτει και στην Ιταλία. Το 1964 έλαβε μέρος με την πρώτη του "Λευκή Χειρονομία" στο Mercato d' Arte της Φλωρεντίας, ενώ σεντόνια θα παρουσιάσει και σε ατομική του έκθεση στη Ρώμη αλλά και στο Θέατρο La Fenice της Βενετίας, στο πλαίσιο της Μπιενάλε. Ταυτόχρονα πειραματίζεται με τη φωτογραφία και το 1965 παρουσιάζει στο Βερολίνο, το Παρίσι και τη Ρώμη τις "Φαντασμαγορίες της ταυτότητας". Την ίδια εποχή σχηματίζεται η ομάδα της mec art από καλλιτέχνες όπως οι Di Bello, Bertini, Rotella, Mariani, Beguier, Jacquet υπό την εποπτεία του Restany. Το 1966 δημιουργεί τις "Αναμορφώσεις" με τη χρήση επιδιασκόπιου και χρώματος και θα ακολουθήσουν οι "Μεταδομές". Το 1978 μετέχει στην έκθεση των Νέων Ρεαλιστών στη γκαλερί "Ζουμπουλάκη". Το 1981 εκλέγεται καθηγητής στην ΑΣΚΤ και εγκαθίσταται οριστικά στην Αθήνα στις αρχές του επόμενου χρόνου. Διετέλεσε επίσης πρύτανης της Σχολής έως το 1996. Το 1987 παρουσίασε τη σειρά με τις "Λεύκες" στην Πινακοθήκη Πιερίδη, και το 1988 εκπροσώπησε μαζί με το Βλάση Κανιάρη την Ελλάδα στην Μπιενάλε της Βενετίας και πήρε μέρος στην Ολυμπιάδα Τεχνών της Σεούλ. Το 1996 παρουσίασε τα "Τσιμέντα" και για πρώτη φορά στην Ελλάδα ολοκληρωμένες τις "Χειρονομίες" στην γκαλερί "ΑΔ".
Καλλιτέχνης ανήσυχος, που δεν παύει να πειραματίζεται με τεχνικές και μεθόδους, κατόρθωσε να υπερβεί τα παραδοσιακά ζωγραφικά μέσα και να βρίσκεται στο προσκήνιο της πρωτοπορίας καθ' όλη την πορεία του, από το informel και τη mec art έως τα φωτομηχανικά του έργα σε ευαισθητοποιημένο πανί ή τσιμέντο. - σύγχρονη τέχνη )
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός (Αφηρημένη Τέχνη. Εξπρεσιονισμός. Αυτόματη γραφή. Παροσμητική χειρονομία )
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός (Αφηρημένη Τέχνη. Εξπρεσιονισμός. Αυτόματη γραφή. Παροσμητική χειρονομία )
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Φρυσίρα
Εκδότης/ες:
Μουσείο Φρυσίρα
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/