Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)"
National Documentation Centre #7
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΛΛΑΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Φωτογραφία της Μαρίας Κάλλας
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφικό ασπρόμαυρο πορτραίτο ¾ της κορυφαίας υψιφώνου και ντίβας της όπερας του 20ου αιώνα Μαρίας Κάλλας. Το φωτογραφικό πορτραίτο απεικονίζει το πρόσωπο και το σώμα μέχρι την περιοχή των γονάτων. Φορά μακρύ σκούρο ένδυμα και η φωτογραφία είναι από την παράσταση «Νόρμα» η οποία έλαβε χώρα στην Επίδαυρο το 1960. Εντυπωσιακό χτένισμα με περιστρεφόμενη πλεξούδα του μισού όγκου των μαλλιών της δεμένη επάνω στο κεφάλι της, ενώ τα υπόλοιπα μαλλιά της αφήνονται ελεύθερα και χύνονται στην πλάτη της. Το φόρεμα αμάνικο, αέρινο, μακρύ, με κορδέλες σαν πλεξούδες, δεμένες στο μπούστο, μοιάζει με αρχαιοελληνικό χιτώνα με πλούσιες πτυχώσεις και σπαθί στερεωμένο στη ζώνη του φορέματος. Στον αριστερό ώμο μια εντυπωσιακή πόρπη συγκρατεί το μακρύ ιμάτιο που σκεπάζει την πλάτη της εικονιζόμενης. Το πορτραίτο κυριαρχεί απόλυτα μέσα στο κάδρο, ενώ είναι τοποθετημένο μπροστά από σκοτεινό και αδιάφορο φόντο ώστε το βλέμμα και ο νους του θεατή υποχρεωτικά να επικεντρωθούν στη λυρική ερμηνεύτρια.
Φωτογραφικό ασπρόμαυρο πορτραίτο ¾ της κορυφαίας υψιφώνου και ντίβας της όπερας του 20ου αιώνα Μαρίας Κάλλας. Το φωτογραφικό πορτραίτο απεικονίζει το πρόσωπο και το σώμα μέχρι την περιοχή των γονάτων. Φορά μακρύ σκούρο ένδυμα και η φωτογραφία είναι από την παράσταση «Νόρμα» η οποία έλαβε χώρα στην Επίδαυρο το 1960. Εντυπωσιακό χτένισμα με περιστρεφόμενη πλεξούδα του μισού όγκου των μαλλιών της δεμένη επάνω στο κεφάλι της, ενώ τα υπόλοιπα μαλλιά της αφήνονται ελεύθερα και χύνονται στην πλάτη της. Το φόρεμα αμάνικο, αέρινο, μακρύ, με κορδέλες σαν πλεξούδες, δεμένες στο μπούστο, μοιάζει με αρχαιοελληνικό χιτώνα με πλούσιες πτυχώσεις και σπαθί στερεωμένο στη ζώνη του φορέματος. Στον αριστερό ώμο μια εντυπωσιακή πόρπη συγκρατεί το μακρύ ιμάτιο που σκεπάζει την πλάτη της εικονιζόμενης. Το πορτραίτο κυριαρχεί απόλυτα μέσα στο κάδρο, ενώ είναι τοποθετημένο μπροστά από σκοτεινό και αδιάφορο φόντο ώστε το βλέμμα και ο νους του θεατή υποχρεωτικά να επικεντρωθούν στη λυρική ερμηνεύτρια.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το Μαθησιακό Αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια της άμεσης διδασκαλίας ή της διερευνητικής μάθησης στη διδασκαλία των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής (μουσική, εικαστικά). Οι μαθητές αναγνωρίζουν και εξοικειώνονται με τη μορφή της Μαρίας Κάλλας η οποία υπήρξε μια προσωπικότητα που σημάδεψε στον τομέα της τον 20ό αιώνα. Τους δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουν και να απολαύσουν νέα μουσικά είδη, όπως αυτό της όπερας και να γνωρίσουν την κορυφαία σοπράνο και το απόλυτο είδωλο του λυρικού πενταγράμμου Μαρία Κάλλας, τη μεγάλη κυρία που έμελλε να γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά της στην ιστορία της όπερας. Επίσης ασκούνται στην παρατήρηση της εικόνας, εξοικειώνονται με τα πολυτροπικά κείμενα, μελετούν την απόδοση της μορφής στις εικαστικές τέχνες. Ειδικότερα στα εικαστικά οι μαθητές μπορούν να εξοικειωθούν με τις κλασικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες οι οποίες δείχνουν έναν άλλο τρόπο να φανταζόμαστε και να ψηλαφούμε το παρελθόν. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές ...
Το Μαθησιακό Αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια της άμεσης διδασκαλίας ή της διερευνητικής μάθησης στη διδασκαλία των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής (μουσική, εικαστικά). Οι μαθητές αναγνωρίζουν και εξοικειώνονται με τη μορφή της Μαρίας Κάλλας η οποία υπήρξε μια προσωπικότητα που σημάδεψε στον τομέα της τον 20ό αιώνα. Τους δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουν και να απολαύσουν νέα μουσικά είδη, όπως αυτό της όπερας και να γνωρίσουν την κορυφαία σοπράνο και το απόλυτο είδωλο του λυρικού πενταγράμμου Μαρία Κάλλας, τη μεγάλη κυρία που έμελλε να γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά της στην ιστορία της όπερας. Επίσης ασκούνται στην παρατήρηση της εικόνας, εξοικειώνονται με τα πολυτροπικά κείμενα, μελετούν την απόδοση της μορφής στις εικαστικές τέχνες. Ειδικότερα στα εικαστικά οι μαθητές μπορούν να εξοικειωθούν με τις κλασικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες οι οποίες δείχνουν έναν άλλο τρόπο να φανταζόμαστε και να ψηλαφούμε το παρελθόν. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής μάθησης. Εναλλακτικά, μπορεί να κάνει επίδειξη με στόχο να παρουσιάσει τις βασικές έννοιες και να προκαλέσει συζήτηση στην τάξη. Στη συνέχεια, μπορεί να αναθέσει στους μαθητές συνεργατικές εργασίες που απαιτούν την αναζήτηση πρόσθετου υλικού και πληροφοριών από πηγές στο Διαδίκτυο, προκειμένου οι μαθητές να μπορούν να αξιολογήσουν τις γνώσεις που αποκτούν και τα συμπεράσματα που εξάγουν κατά την παρατήρηση προσωπογραφιών.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/3847
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
2000 μ.Χ.
Γεννήθηκε το 1923 μ.Χ. και απεβίωσε το 1977 μ.Χ.
Γεννήθηκε το 1923 μ.Χ. και απεβίωσε το 1977 μ.Χ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Μουσική > Δημοφιλείς μουσικές / διεθνοποιημένα είδη
Εικαστικά (φωτογραφία )
Εικαστικά (φωτογραφία )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΟΥΜΠΑΡΗ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/