Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕΡΡΩΝ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕΡΡΩΝ #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΡΙΑΜΒΕΥΟΥΝ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Οι Έλληνες θριαμβεύουν
The Greeks triumphant
The Greeks triumphant
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Αγγλόφωνη έκδοση του 1915 για τους βαλκανικούς πολέμους γραμμένη από τον A.H. Trapmann ειδικό πολεμικό ανταποκριτή της εφημερίδας Daily Telegraph. Το βιβλίο παρουσιαζει εξαιρετικό εκπαιδευτικό ενδιαφέρον, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ιστορική πηγή για την εμπλοκή της χώρας μας στη βαλκανική σύγκρουση της περιόδου 1912-13. Πρόκειται για μια αποτίμηση της συμμετοχής των Ελλήνων στους πολέμους αυτούς προερχόμενη από έναν βρεττανό αξιωματικό και δημοσιογράφο, ο οποίος έζησε τις εχθροπραξίες από κοντά και διάκειται εμφανώς φιλικά προς την ελληνική πλευρά.
Αγγλόφωνη έκδοση του 1915 για τους βαλκανικούς πολέμους γραμμένη από τον A.H. Trapmann ειδικό πολεμικό ανταποκριτή της εφημερίδας Daily Telegraph. Το βιβλίο παρουσιαζει εξαιρετικό εκπαιδευτικό ενδιαφέρον, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ιστορική πηγή για την εμπλοκή της χώρας μας στη βαλκανική σύγκρουση της περιόδου 1912-13. Πρόκειται για μια αποτίμηση της συμμετοχής των Ελλήνων στους πολέμους αυτούς προερχόμενη από έναν βρεττανό αξιωματικό και δημοσιογράφο, ο οποίος έζησε τις εχθροπραξίες από κοντά και διάκειται εμφανώς φιλικά προς την ελληνική πλευρά.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το βιβλίο αυτό μπορεί να αποτελέσει ενδιαφέρουσα ιστορική πηγή, η οποία, μαζί με άλλες, θα πλαισιώσει τη διαπραγμάτευση-μελέτη των βαλκανικών πολέμων. Πρόκειται για ένα πόνημα γραμμένο το 1915, δηλαδή μεσούντος του Α΄ παγκοσμίου πολέμου και, όπως παρατηρεί στην εισαγωγή του ο συγγραφέας, λίγοι λογικά θα δείξουν ενδιαφέρουν για την περιφερειακή βαλκανική σύγκρουση εν μέσω της δίνης του "Μεγάλου πολέμου". Αυτή είναι μια πρώτη αφόρμηση για συζήτηση, όταν το βιβλίο τεθεί υπὀψη των μαθητών στον ψηφιακό προβολέα στο πλαίσιο ιστορικής διδακτικής περίστασης για τους βαλκανικούς πολέμους ή και τη συμμετοχή της χώρας μας στον Α΄ ΠΠ. Η αγγλική γλώσσα λογικά δεν θα αποτελέσει ιδιαίτερο πρόβλημα, μια και στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου οι περισσότεροι μαθητές είναι επαρκείς γνώστες της αγγλικής. Η δυνατότητα ψηφιακού "ξεφυλλίσματος" (flipbook) επιτρέπει στον διδάσκοντα να οδηγήσει γοργά τους μαθητές σε ορισμένα χαρακτηριστικά σημεία του βιβλίου (π.χ. εισαγωγή ή στο τέλος, ότ...
Το βιβλίο αυτό μπορεί να αποτελέσει ενδιαφέρουσα ιστορική πηγή, η οποία, μαζί με άλλες, θα πλαισιώσει τη διαπραγμάτευση-μελέτη των βαλκανικών πολέμων. Πρόκειται για ένα πόνημα γραμμένο το 1915, δηλαδή μεσούντος του Α΄ παγκοσμίου πολέμου και, όπως παρατηρεί στην εισαγωγή του ο συγγραφέας, λίγοι λογικά θα δείξουν ενδιαφέρουν για την περιφερειακή βαλκανική σύγκρουση εν μέσω της δίνης του "Μεγάλου πολέμου". Αυτή είναι μια πρώτη αφόρμηση για συζήτηση, όταν το βιβλίο τεθεί υπὀψη των μαθητών στον ψηφιακό προβολέα στο πλαίσιο ιστορικής διδακτικής περίστασης για τους βαλκανικούς πολέμους ή και τη συμμετοχή της χώρας μας στον Α΄ ΠΠ. Η αγγλική γλώσσα λογικά δεν θα αποτελέσει ιδιαίτερο πρόβλημα, μια και στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου οι περισσότεροι μαθητές είναι επαρκείς γνώστες της αγγλικής. Η δυνατότητα ψηφιακού "ξεφυλλίσματος" (flipbook) επιτρέπει στον διδάσκοντα να οδηγήσει γοργά τους μαθητές σε ορισμένα χαρακτηριστικά σημεία του βιβλίου (π.χ. εισαγωγή ή στο τέλος, όταν διατυπώνονται κρίσεις για τις εμπλακείσες χώρες και τη στρατιωτική τους ικανότητα) που θα έχει προεπιλέξει, ώστε να αξιοποιηθούν αυτά ως αφορμές συζήτησης για την πλαισίωση της ιστορικής αφήγησης. Μέσα από τη μελέτη των σημείων αυτών οι μαθητές μπορούν να συναγάγουν συμπεράσματα για την άποψη του συγγραφέα σχετικά με πολιτικές και στρατιωτικές πλευρές της σύγκρουσης και να εκφέρουν γνώμη για το βαθμό αντικειμενικότητάς του. Τα παραπάνω θα μπορούσαν να ενταχθούν και σε κάποιο project με εστίαση στη μελέτη ιστορικών πηγών, ενδεχομένως και με τη συνεργασία-συνδιδασκαλία καθηγητή των αγγλικών.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/3939
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15-18
ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ
Γ1-πολύ καλή γνώση
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
oπτικός
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
αγγλικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
αγγλικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Αρχές 20ου αιώνα μ.Χ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.)
( Το εν λόγω βιβλίο εποτελεί ιστορική πηγή του 1915 προερχόμενη από βρεττανό αξιωματικό και δημοσιογράφο για την εμπλοκή της Ελλάδας στους βαλκανικούς πολέμους. - βαλκανικοί πόλεμοι, Οθωμανική αυτοκρατορία, Βουλγαρία, Κωνσταντίνος, Βενιζέλος )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
κείμενο
,
άλλο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Trapmann, Albert Henry
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Εκδότης/ες:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/