Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕΡΡΩΝ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕΡΡΩΝ #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Ο ΠΑΠΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ (ΠΡΑΓΜΑΤΕΙΑ, 1887)
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Ο παπισμός και η ορθόδοξη ανατολική εκκλησία (πραγματεία, 1887)
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πραγματεία εκδεδομένη το 1887 με θέμα την ανάγκη να αντισταθεί η Ορθοδοξία στη διείσδυση του καθολικισμού. Υπογράφεται από τον Αρχιμανδρίτη Καλοζύμη και παρουσιάζει ιδιαίτερο εκπαιδευτικό ενδιαφέρον, τόσο από την άποψη του θέματος, όσο και από εκείνη της έκδοσης, η οποία ενσωματώνει χαρακτηριστικά (γλωσσικά, αισθητικά κλπ.) των βιβλίων του 19ου αιώνα. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας (Νεώτερη και Σύγχρονη Ιστορία, τέλη του 18ου αιώνα) και των Θρησκευτικών.
Πραγματεία εκδεδομένη το 1887 με θέμα την ανάγκη να αντισταθεί η Ορθοδοξία στη διείσδυση του καθολικισμού. Υπογράφεται από τον Αρχιμανδρίτη Καλοζύμη και παρουσιάζει ιδιαίτερο εκπαιδευτικό ενδιαφέρον, τόσο από την άποψη του θέματος, όσο και από εκείνη της έκδοσης, η οποία ενσωματώνει χαρακτηριστικά (γλωσσικά, αισθητικά κλπ.) των βιβλίων του 19ου αιώνα. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας (Νεώτερη και Σύγχρονη Ιστορία, τέλη του 18ου αιώνα) και των Θρησκευτικών.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η έκδοση αυτή του 1887, με θέμα την ανάγκη να αντιμετωπίσει το ορθόδοξο ελληνικό πλήρωμα τις επιρροές του παπισμού, παρουσιάζει διδακτικό ενδιαφέρον, αφενός γιατί, αποτελεί ένα ιστορικό τεκμήριο της ανάγκης που ένιωθε η ελλαδική εκκλησία στα τελη του 19ου αιώνα να προασπίσει το ορθόδοξο δόγμα, και, αφετέρου, επειδή ενσωματώνει ιστορικά χαρακτηριστικά των εκδόσεων της εποχής, τα οποία είναι άξια παρατήρησης και μελέτης. Η δυνατότητα ψηφιακού "ξεφυλλίσματος" (flipbook) επιτρέπει στον διδάσκοντα να προβάλει το βιβλίο σε ψηφιακό προβολέα και να ζητήσει από τους μαθητές να εντοπίσουν την ταυτότητα της έκδοσης (τίτλος, συγγραφέας, έκδοση κλπ.). Κατόπιν ζητεί από τους μαθητές να διαβάσουν τις εισαγωγικές γραμμές και να συναγάγουν το θέμα, αφού λάβουν υπόψη τους και τον τίτλο. Τα παραπάνω λειτουργούν ως αφόρμηση, για να τεθούν κάποια σχετικά ερωτήματα: Ποιος κίνδυνος για την ορθόδοξη πίστη περιγράφεται και με ποιες ιστορικές περιστάσεις συνδέεται; Ποιους αφορά; Είναι το ζήτημα αυτό ε...
Η έκδοση αυτή του 1887, με θέμα την ανάγκη να αντιμετωπίσει το ορθόδοξο ελληνικό πλήρωμα τις επιρροές του παπισμού, παρουσιάζει διδακτικό ενδιαφέρον, αφενός γιατί, αποτελεί ένα ιστορικό τεκμήριο της ανάγκης που ένιωθε η ελλαδική εκκλησία στα τελη του 19ου αιώνα να προασπίσει το ορθόδοξο δόγμα, και, αφετέρου, επειδή ενσωματώνει ιστορικά χαρακτηριστικά των εκδόσεων της εποχής, τα οποία είναι άξια παρατήρησης και μελέτης. Η δυνατότητα ψηφιακού "ξεφυλλίσματος" (flipbook) επιτρέπει στον διδάσκοντα να προβάλει το βιβλίο σε ψηφιακό προβολέα και να ζητήσει από τους μαθητές να εντοπίσουν την ταυτότητα της έκδοσης (τίτλος, συγγραφέας, έκδοση κλπ.). Κατόπιν ζητεί από τους μαθητές να διαβάσουν τις εισαγωγικές γραμμές και να συναγάγουν το θέμα, αφού λάβουν υπόψη τους και τον τίτλο. Τα παραπάνω λειτουργούν ως αφόρμηση, για να τεθούν κάποια σχετικά ερωτήματα: Ποιος κίνδυνος για την ορθόδοξη πίστη περιγράφεται και με ποιες ιστορικές περιστάσεις συνδέεται; Ποιους αφορά; Είναι το ζήτημα αυτό επίκαιρο σήμερα; Ποια η σύγχρονη σχέση ανάμεσα στην καθολική και την ορθόδοξη ελληνική εκκλησία; Η προσέγγιση του εν λόγω προβληματισμού μπορεί να γίνει τόσο στο πλαίσιο ιστορικής όσο και θεολογικής διδακτικής περίστασης (μαθήματος ή ομαδικής εργασίας). Επιπλέον το βιβλίο είναι αξιοπρόσεκτό και ως εκδοτικό προϊόν. Οι μαθητές παρατηρούν τη λιτή έκδοση, τα στοιχεία της ταυτότητας και, βεβαίως τη λόγια γλώσσα. Υπό αυτό το πρίσμα, είναι δυνατόν να ζητηθεί από τους μαθητές να παρατηρήσουν τα χαρακτηριστικά της καθαρεύουσας και να να διακρίνουν κάποιους αρχαιοπρεπείς όσο και δημοτικίζοντες τύπους.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/3943
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Τέλη 19ου αιώνα μ.Χ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Θρησκευτικά > Πίστη > Ελληνισμός και Χριστιανισμός
( Το εν λόγω βιβλίο υπερασπίζεται την επικρατούσα στο νεοπαγές (το 1887) ελληνικό κράτος ορθόδοξη πίστη έναντι των επιρροών του παπισμού. - παπισμός, Ορθοδοξία )
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα ( Το θέμα του βιβλίου έχει και ιστορικό ενδιαφέρον, καθώς η διαφύλαξη του ορθόδοξου χαρακτήρα του ελληνικού κράτους ήταν ζήτημα υψηλής προτεραιότητας και μάλιστα υπήρξε το κύριο πρόταγμα ενός από τα πρώτα ελληνικά πολιτικά κόμματα, του λεγόμενου ρωσσικού. - επίσημη θρησκεία, δυτικές δυνάμεις )
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα ( Το θέμα του βιβλίου έχει και ιστορικό ενδιαφέρον, καθώς η διαφύλαξη του ορθόδοξου χαρακτήρα του ελληνικού κράτους ήταν ζήτημα υψηλής προτεραιότητας και μάλιστα υπήρξε το κύριο πρόταγμα ενός από τα πρώτα ελληνικά πολιτικά κόμματα, του λεγόμενου ρωσσικού. - επίσημη θρησκεία, δυτικές δυνάμεις )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
κείμενο
,
άλλο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Καλοζύμης, K.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Εκδότης/ες:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/