Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕΡΡΩΝ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕΡΡΩΝ #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟΝ, 1913
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Ημερολόγιον εγκυκλοπαιδικόν, 1913
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το «Ημερολόγιον Εγκυκλοπαιδικόν», το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1901, αποτελεί ετήσια έκδοση υπό την καθοδήγηση του Ι. Α. Βρετού. Εκτός από το ημερολόγιο, περιλαμβάνει ποικίλα θέματα: κοινωνικά, πολιτικά, πολιτιστικά, εγκυκλοπαιδικών γνώσεων, ιατρικής, σύγχρονου προβληματισμού, χρονογραφήματα… Απέκτησε συνδρομητές σε πολυάριθμες πόλεις της Ελλάδος αλλά και του εξωτερικού. Το παρόν τεύχος είναι το 13ο και εκδόθηκε για το έτος 1913. Στην τελευταία σελίδα του ο Ι. Βρετός αναφέρεται στις δυσλειτουργίες που προκάλεσε η κήρυξη του πολέμου (Α’ Βαλκανικός Πόλεμος – Οκτώβριος 1912) στην έγκαιρη αποστολή των συνδρομών. Το βιβλίο μπορεί να αξιοποιηθεί κατά τη διδασκαλία της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας στη Γ΄ Γυμνασίου και στη Γ΄ Λυκείου.
Το «Ημερολόγιον Εγκυκλοπαιδικόν», το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1901, αποτελεί ετήσια έκδοση υπό την καθοδήγηση του Ι. Α. Βρετού. Εκτός από το ημερολόγιο, περιλαμβάνει ποικίλα θέματα: κοινωνικά, πολιτικά, πολιτιστικά, εγκυκλοπαιδικών γνώσεων, ιατρικής, σύγχρονου προβληματισμού, χρονογραφήματα… Απέκτησε συνδρομητές σε πολυάριθμες πόλεις της Ελλάδος αλλά και του εξωτερικού. Το παρόν τεύχος είναι το 13ο και εκδόθηκε για το έτος 1913. Στην τελευταία σελίδα του ο Ι. Βρετός αναφέρεται στις δυσλειτουργίες που προκάλεσε η κήρυξη του πολέμου (Α’ Βαλκανικός Πόλεμος – Οκτώβριος 1912) στην έγκαιρη αποστολή των συνδρομών. Το βιβλίο μπορεί να αξιοποιηθεί κατά τη διδασκαλία της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας στη Γ΄ Γυμνασίου και στη Γ΄ Λυκείου.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο εκπαιδευτικός κατά τη διδασκαλία της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας στη Γ΄ Γυμνασίου και στη Γ΄ Λυκείου μπορεί να αξιοποιήσει το περιεχόμενο του βιβλίου ως πηγή, για να γνωρίσουν οι μαθητές την κοινωνική, πολιτική και οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα πριν την κήρυξη του Α΄ Βαλκανικού Πολέμου τον Οκτώβριο του 1912. Ο εκπαιδευτικός προτείνεται να σχεδιάσει δραστηριότητα που θα υλοποιηθεί στο εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών και κατά την οποία οι μαθητές θα εργαστούν χωρισμένοι σε ομάδες. Κάθε ομάδα θα μελετήσει διαφορετικό θέμα με βάση φύλλο εργασίας με συγκεκριμένες ερωτήσεις και θα παρουσιάσει την εργασία της στην ολομέλεια. Προτείνεται να αξιοποιηθούν τα κείμενα «Μετανάστευσις» σ. 285, «Φιλανθρωπικά» σ. 281, «Η Ελλάς του 1837 και του 1912» σ. 71, «Ο Πόλεμος» σ. 94. Ενδεικτικά με βάση το κείμενο «Φιλανθρωπικά», ο εκπαιδευτικός μπορεί να ζητήσει από τους μαθητές να παρουσιάσουν το έργο της Πολυκλινικής Αθηνών (φαρμακείο, θεραπευτήριο, μικροβιολογικό εργαστήριο), του Άσυλου Αστέγων...
Ο εκπαιδευτικός κατά τη διδασκαλία της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας στη Γ΄ Γυμνασίου και στη Γ΄ Λυκείου μπορεί να αξιοποιήσει το περιεχόμενο του βιβλίου ως πηγή, για να γνωρίσουν οι μαθητές την κοινωνική, πολιτική και οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα πριν την κήρυξη του Α΄ Βαλκανικού Πολέμου τον Οκτώβριο του 1912. Ο εκπαιδευτικός προτείνεται να σχεδιάσει δραστηριότητα που θα υλοποιηθεί στο εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών και κατά την οποία οι μαθητές θα εργαστούν χωρισμένοι σε ομάδες. Κάθε ομάδα θα μελετήσει διαφορετικό θέμα με βάση φύλλο εργασίας με συγκεκριμένες ερωτήσεις και θα παρουσιάσει την εργασία της στην ολομέλεια. Προτείνεται να αξιοποιηθούν τα κείμενα «Μετανάστευσις» σ. 285, «Φιλανθρωπικά» σ. 281, «Η Ελλάς του 1837 και του 1912» σ. 71, «Ο Πόλεμος» σ. 94. Ενδεικτικά με βάση το κείμενο «Φιλανθρωπικά», ο εκπαιδευτικός μπορεί να ζητήσει από τους μαθητές να παρουσιάσουν το έργο της Πολυκλινικής Αθηνών (φαρμακείο, θεραπευτήριο, μικροβιολογικό εργαστήριο), του Άσυλου Αστέγων και του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Με βάση το κείμενο «Η Ελλάς του 1837 και του 1912» ο εκπαιδευτικός μπορεί να ζητήσει από τους μαθητές να παρουσιάσουν την κατάσταση της Ελλάδας το 1912 (εγχώρια παραγωγή, έργα υποδομών, ναυτιλία, κατάσταση τραπεζών). Με τον τρόπο αυτό, μέσα από αυθεντικό υλικό και από ένα έντυπο αναγνωρισμένης αξίας, οι μαθητές θα αποκτήσουν την εικόνα της εποχής.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/3945
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1912 μ.Χ.-1913 μ.Χ.
Α΄ Βαλκανικός Πόλεμος
Α΄ Βαλκανικός Πόλεμος
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Κοινωνική και πολιτική οργάνωση
Ιστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Οικονομία
Ιστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Οικονομία
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
κείμενο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Βρετός, Ι. Α.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΚΑΝΤΑΜΗ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Εκδότης/ες:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/