Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #8
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΣΙΚΕΛΙΑΣ ΣΤΑ 1782
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Χάρτης της Σικελίας στα 1782
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στην εικόνα αποτυπώνεται ένας ναυτικός – εμπορικός χάρτης της Σικελίας στα 1782. Ο χάρτης δείχνει με λεπτομέρειες την Σικελία αλλά και τα νησιά που βρίσκονται στην γύρω περιοχή. Διακρίνονται οδικοί, ναυτικοί και εμπορικοί δρόμοι ενώ απεικονίζεται και το ηφαίστειο της Αίτνας, στην ανατολική πλευρά της Σικελίας, το μεγαλύτερο και υψηλότερο ενεργό ηφαίστειο στην Ευρώπη. Η Σικελία είναι το μεγαλύτερο νησί της Μεσογείου και της Ευρώπης, στο πιο νότιο σημείο της Ιταλίας. Για τους Έλληνες, η Σικελία, είναι μια δεύτερη «πατρίδα» λόγω της Μεγάλης Ελλάδας αλλά η περιοχή κατοικήθηκε επίσης από Ρωμαίους, Βυζαντινούς, Άραβες, Νορμανδούς, Φράγκους και Ισπανούς που έχουν αφήσει ανεξίτηλη τη σφραγίδα τους στο νησί. Ο χάρτης είναι σχέδιο του Γάλλου ζωγράφου και χαράκτη Jean Houel (1735-1813). Ο Houel συγκέντρωσε εκατόν εξήντα τέσσερα σχέδια τα οποία χάραξε ο ίδιος, υπομνημάτισε και δημοσίευσε (1782-1787) στη Γαλλία σε τέσσερις μεγάλου σχήματος τόμους.
Στην εικόνα αποτυπώνεται ένας ναυτικός – εμπορικός χάρτης της Σικελίας στα 1782. Ο χάρτης δείχνει με λεπτομέρειες την Σικελία αλλά και τα νησιά που βρίσκονται στην γύρω περιοχή. Διακρίνονται οδικοί, ναυτικοί και εμπορικοί δρόμοι ενώ απεικονίζεται και το ηφαίστειο της Αίτνας, στην ανατολική πλευρά της Σικελίας, το μεγαλύτερο και υψηλότερο ενεργό ηφαίστειο στην Ευρώπη. Η Σικελία είναι το μεγαλύτερο νησί της Μεσογείου και της Ευρώπης, στο πιο νότιο σημείο της Ιταλίας. Για τους Έλληνες, η Σικελία, είναι μια δεύτερη «πατρίδα» λόγω της Μεγάλης Ελλάδας αλλά η περιοχή κατοικήθηκε επίσης από Ρωμαίους, Βυζαντινούς, Άραβες, Νορμανδούς, Φράγκους και Ισπανούς που έχουν αφήσει ανεξίτηλη τη σφραγίδα τους στο νησί. Ο χάρτης είναι σχέδιο του Γάλλου ζωγράφου και χαράκτη Jean Houel (1735-1813). Ο Houel συγκέντρωσε εκατόν εξήντα τέσσερα σχέδια τα οποία χάραξε ο ίδιος, υπομνημάτισε και δημοσίευσε (1782-1787) στη Γαλλία σε τέσσερις μεγάλου σχήματος τόμους.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο γνωστικό αντικείμενο της Γεωγραφίας ο χάρτης αυτός δίνει τη δυνατότητα να αναδειχθούν οι λόγοι για τους οποίους σχεδιάζονται χάρτες, ως εργαλεία μελέτης του χώρου αλλά και αναζήτησης πληροφοριών μέσω της αποκωδικοποίησης των συμβόλων τους. Οι μαθητές εντοπίζουν την γεωγραφική θέση της Σικελίας και οδηγούνται σε συμπεράσματα για την προτίμηση που έδειξαν πολλοί μελετητές και τοπιογράφοι για την σχεδιαστική της αποτύπωση.
Το μαθησιακό αντικείμενο παρέχει στον εκπαιδευτικό οπτικό και σχεδιαστικό υλικό το οποίο μπορεί να αξιοποιήσει ως εργαλείο μελέτης της Σικελίας. Οι μαθητές μπορούν, με τη βοήθεια του χάρτη, να καταγράψουν και να παρουσιάσουν το είδος των πληροφοριών που τους παρέχει η συγκεκριμένη πηγή. Μπορεί ακόμα να χρησιμοποιηθεί συγκριτικά με άλλου είδους χάρτες και να εντοπίσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους.
Στο γνωστικό αντικείμενο της Γεωγραφίας ο χάρτης αυτός δίνει τη δυνατότητα να αναδειχθούν οι λόγοι για τους οποίους σχεδιάζονται χάρτες, ως εργαλεία μελέτης του χώρου αλλά και αναζήτησης πληροφοριών μέσω της αποκωδικοποίησης των συμβόλων τους. Οι μαθητές εντοπίζουν την γεωγραφική θέση της Σικελίας και οδηγούνται σε συμπεράσματα για την προτίμηση που έδειξαν πολλοί μελετητές και τοπιογράφοι για την σχεδιαστική της αποτύπωση.
Το μαθησιακό αντικείμενο παρέχει στον εκπαιδευτικό οπτικό και σχεδιαστικό υλικό το οποίο μπορεί να αξιοποιήσει ως εργαλείο μελέτης της Σικελίας. Οι μαθητές μπορούν, με τη βοήθεια του χάρτη, να καταγράψουν και να παρουσιάσουν το είδος των πληροφοριών που τους παρέχει η συγκεκριμένη πηγή. Μπορεί ακόμα να χρησιμοποιηθεί συγκριτικά με άλλου είδους χάρτες και να εντοπίσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους.
Ο χάρτης αυτός μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση σε πρόγραμμα μελέτης της Τοπικής Ιστορίας. Μπορεί να αποτελέσει ιστορική πηγή εάν η προς μελέτη περιοχή είναι η Σικελία ή να αναζητηθούν αντίστοιχοι χάρτες για την περιοχή τους από τους οποίους θα αντληθούν πληροφορίες για την συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Η παρουσία του ηφαιστείου, της ενεργούς από αιώνες Αίτνας, είναι προφανές ότι επηρέαζε και επηρεάζει την ζωή των κατοίκων της περιοχής. Οι μαθητές αναζητούν στην περιοχή τους αντίστοιχα γεωλογικά φαινόμενα και πώς αυτά επηρεάζουν την ζωή των κατοίκων της περιοχής τους.
Ο χάρτης αυτός μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση σε πρόγραμμα μελέτης της Τοπικής Ιστορίας. Μπορεί να αποτελέσει ιστορική πηγή εάν η προς μελέτη περιοχή είναι η Σικελία ή να αναζητηθούν αντίστοιχοι χάρτες για την περιοχή τους από τους οποίους θα αντληθούν πληροφορίες για την συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Η παρουσία του ηφαιστείου, της ενεργούς από αιώνες Αίτνας, είναι προφανές ότι επηρέαζε και επηρεάζει την ζωή των κατοίκων της περιοχής. Οι μαθητές αναζητούν στην περιοχή τους αντίστοιχα γεωλογικά φαινόμενα και πώς αυτά επηρεάζουν την ζωή των κατοίκων της περιοχής τους.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/3972
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Ιταλία - Σικελία
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Χάρτες > Τύποι χαρτών
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή (Τοπική Ιστορία )
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή (Τοπική Ιστορία )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική
προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/


