Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Digitizing Contemporary Art/Μουσείο Φρυσιρά #4
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ, ΤΟΥ Ν. ΧΟΥΛΙΑΡΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Αυτοπροσωπογραφία, του Ν. Χουλιαρά
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Αυτοπροσωπογραφία του Νίκου Χουλιαρά με τη σημείωση «Βράδυ Παρασκευής στο σπίτι του Γιώργου / Ιούλιος του 70». Ο Νίκος Χουλιαράς (1940 - 2015) ήταν Έλληνας ζωγράφος και λογοτέχνης. Ασχολήθηκε με ένα ευρύ φάσμα των τεχνών: όσον αφορά στις εικαστικές τέχνες ασχολήθηκε κυρίως με τη ζωγραφική, τη σκηνογραφία, την εικονογράφηση βιβλίων και εξωφύλλων δίσκων. Όσον αφορά στη λογοτεχνία, έγραψε ποίηση, διηγήματα και μυθιστορήματα, ενώ ασχολήθηκε και με τη μουσική γράφοντας στίχους και μελωδίες. Ορισμένα από τα τραγούδια του τα ερμήνευσε και ο ίδιος, ενώ σημαντική ήταν και η ενασχόληση του με το παραδοσιακό τραγούδι (υπήρξε ο πρώτος που διασκεύασε παλιούς ηπειρώτικους δημοτικούς σκοπούς).
Αυτοπροσωπογραφία του Νίκου Χουλιαρά με τη σημείωση «Βράδυ Παρασκευής στο σπίτι του Γιώργου / Ιούλιος του 70». Ο Νίκος Χουλιαράς (1940 - 2015) ήταν Έλληνας ζωγράφος και λογοτέχνης. Ασχολήθηκε με ένα ευρύ φάσμα των τεχνών: όσον αφορά στις εικαστικές τέχνες ασχολήθηκε κυρίως με τη ζωγραφική, τη σκηνογραφία, την εικονογράφηση βιβλίων και εξωφύλλων δίσκων. Όσον αφορά στη λογοτεχνία, έγραψε ποίηση, διηγήματα και μυθιστορήματα, ενώ ασχολήθηκε και με τη μουσική γράφοντας στίχους και μελωδίες. Ορισμένα από τα τραγούδια του τα ερμήνευσε και ο ίδιος, ενώ σημαντική ήταν και η ενασχόληση του με το παραδοσιακό τραγούδι (υπήρξε ο πρώτος που διασκεύασε παλιούς ηπειρώτικους δημοτικούς σκοπούς).
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών ή σε ερευνητικές εργασίες και προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων με θέματα σχετικά με την ιστορία και την εξέλιξη της σύγχρονης Ελληνικής τέχνης, ή σε θεματικές διδασκαλίες και δραστηριότητες σχετικά με τους σύγχρονους Έλληνες εικαστικούς καλλιτέχνες, ειδικά όπως παρουσιάζονται μέσα από τις αυτοπροσωπογραφίες τους. Προτείνεται επίσης να μελετηθεί σε συνδυασμό με άλλα έργα του Νίκου Χουλιαρά και να εντοπίσουν οι μαθητές τα ιδιαίτερα στοιχεία της τέχνης του, συγκρίνοντας και με άλλους σημαντικούς εκπροσώπους της γενιάς του. Ένα από τα ιδιαίτερα στοιχεία που αξίζει να δοθεί έμφαση είναι η χρήση των τίτλων -και κατ’ επέκταση της γραφής- στα έργα του, που συχνά αποκτούν μια ημερολογιακή διάσταση και έχουν συνήθως μια ποιητική χροιά. Οι μαθητές θα μπορούσαν να αναζητήσουν ποιητικές συλλογές του με εικονογραφήσεις του ιδίου και να συζητήσουν για τη σχέση του λόγου και της εικόνας στο έργο του. Η σχέση αυτή θα μπορούσε να μελετηθεί κ...
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών ή σε ερευνητικές εργασίες και προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων με θέματα σχετικά με την ιστορία και την εξέλιξη της σύγχρονης Ελληνικής τέχνης, ή σε θεματικές διδασκαλίες και δραστηριότητες σχετικά με τους σύγχρονους Έλληνες εικαστικούς καλλιτέχνες, ειδικά όπως παρουσιάζονται μέσα από τις αυτοπροσωπογραφίες τους. Προτείνεται επίσης να μελετηθεί σε συνδυασμό με άλλα έργα του Νίκου Χουλιαρά και να εντοπίσουν οι μαθητές τα ιδιαίτερα στοιχεία της τέχνης του, συγκρίνοντας και με άλλους σημαντικούς εκπροσώπους της γενιάς του. Ένα από τα ιδιαίτερα στοιχεία που αξίζει να δοθεί έμφαση είναι η χρήση των τίτλων -και κατ’ επέκταση της γραφής- στα έργα του, που συχνά αποκτούν μια ημερολογιακή διάσταση και έχουν συνήθως μια ποιητική χροιά. Οι μαθητές θα μπορούσαν να αναζητήσουν ποιητικές συλλογές του με εικονογραφήσεις του ιδίου και να συζητήσουν για τη σχέση του λόγου και της εικόνας στο έργο του. Η σχέση αυτή θα μπορούσε να μελετηθεί και στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ή σε διαθεματικές ερευνητικές εργασίες και σχολικά προγράμματα σχετικά με την ποίηση και την εικονογράφηση.
Περισσότερα
Λιγότερα
Η εικόνα θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Μουσικής ή σε θεματικές και διαθεματικές διδασκαλίες σχετικές με τους σύγχρονους Έλληνες στιχουργούς και συνθέτες, το Νέο Κύμα, την Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική, καθώς και το ρόλο της εικονογράφησης (δηλαδή της φιλοτέχνησης εξωφύλλων και εσωφύλλων δίσκων) στη μουσική παραγωγή και δισκογραφία. Μια ενδιαφέρουσα πλευρά της μουσικής δισκογραφικής παραγωγής που θα μπορούσαν να διαπραγματευτούν διαθεματικά οι μαθητές είναι οι συνεργασίες εικαστικών καλλιτεχνών και μουσικών στη μεταπολεμική Ελλάδα και τον τρόπο που διαμόρφωσαν μια κοινή αισθητική συνδυάζοντας τον μοντερνισμό με την παράδοση (μέσα από τη γνωστή «ελληνικότητα» της γενιάς του ’30). Η περίπτωση του Χουλιαρά (που εκτός του ότι έχει γράψει ο ίδιος μουσική, έχει φιλοτεχνήσει και εξώφυλλα δίσκων) θα μπορούσε να μελετηθεί σε συνδυασμό με τα εξώφυλλα του Γιάννη Μόραλη και του Γιάννη Τσαρούχη για τους δίσκους του Μάνου Χατζηδάκη, τα εξώφυλλα του χαράκτη Τάσσου για τους δίσκους... Η εικόνα θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Μουσικής ή σε θεματικές και διαθεματικές διδασκαλίες σχετικές με τους σύγχρονους Έλληνες στιχουργούς και συνθέτες, το Νέο Κύμα, την Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική, καθώς και το ρόλο της εικονογράφησης (δηλαδή της φιλοτέχνησης εξωφύλλων και εσωφύλλων δίσκων) στη μουσική παραγωγή και δισκογραφία. Μια ενδιαφέρουσα πλευρά της μουσικής δισκογραφικής παραγωγής που θα μπορούσαν να διαπραγματευτούν διαθεματικά οι μαθητές είναι οι συνεργασίες εικαστικών καλλιτεχνών και μουσικών στη μεταπολεμική Ελλάδα και τον τρόπο που διαμόρφωσαν μια κοινή αισθητική συνδυάζοντας τον μοντερνισμό με την παράδοση (μέσα από τη γνωστή «ελληνικότητα» της γενιάς του ’30). Η περίπτωση του Χουλιαρά (που εκτός του ότι έχει γράψει ο ίδιος μουσική, έχει φιλοτεχνήσει και εξώφυλλα δίσκων) θα μπορούσε να μελετηθεί σε συνδυασμό με τα εξώφυλλα του Γιάννη Μόραλη και του Γιάννη Τσαρούχη για τους δίσκους του Μάνου Χατζηδάκη, τα εξώφυλλα του χαράκτη Τάσσου για τους δίσκους της Σωτηρίας Μπέλλου, του Αλέκου Φασιανού για δίσκους του Μίκη Θεοδωράκη και του Θάνου Μικρούτσικου, κ.α. Περισσότερα Λιγότερα
Η εικόνα θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Μουσικής ή σε θεματικές και διαθεματικές διδασκαλίες σχετικές με τους σύγχρονους Έλληνες στιχουργούς και συνθέτες, το Νέο Κύμα, την Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική, καθώς και το ρόλο της εικονογράφησης (δηλαδή της φιλοτέχνησης εξωφύλλων και εσωφύλλων δίσκων) στη μουσική παραγωγή και δισκογραφία. Μια ενδιαφέρουσα πλευρά της μουσικής δισκογραφικής παραγωγής που θα μπορούσαν να διαπραγματευτούν διαθεματικά οι μαθητές είναι οι συνεργασίες εικαστικών καλλιτεχνών και μουσικών στη μεταπολεμική Ελλάδα και τον τρόπο που διαμόρφωσαν μια κοινή αισθητική συνδυάζοντας τον μοντερνισμό με την παράδοση (μέσα από τη γνωστή «ελληνικότητα» της γενιάς του ’30). Η περίπτωση του Χουλιαρά (που εκτός του ότι έχει γράψει ο ίδιος μουσική, έχει φιλοτεχνήσει και εξώφυλλα δίσκων) θα μπορούσε να μελετηθεί σε συνδυασμό με τα εξώφυλλα του Γιάννη Μόραλη και του Γιάννη Τσαρούχη για τους δίσκους του Μάνου Χατζηδάκη, τα εξώφυλλα του χαράκτη Τάσσου για τους δίσκους... Η εικόνα θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Μουσικής ή σε θεματικές και διαθεματικές διδασκαλίες σχετικές με τους σύγχρονους Έλληνες στιχουργούς και συνθέτες, το Νέο Κύμα, την Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική, καθώς και το ρόλο της εικονογράφησης (δηλαδή της φιλοτέχνησης εξωφύλλων και εσωφύλλων δίσκων) στη μουσική παραγωγή και δισκογραφία. Μια ενδιαφέρουσα πλευρά της μουσικής δισκογραφικής παραγωγής που θα μπορούσαν να διαπραγματευτούν διαθεματικά οι μαθητές είναι οι συνεργασίες εικαστικών καλλιτεχνών και μουσικών στη μεταπολεμική Ελλάδα και τον τρόπο που διαμόρφωσαν μια κοινή αισθητική συνδυάζοντας τον μοντερνισμό με την παράδοση (μέσα από τη γνωστή «ελληνικότητα» της γενιάς του ’30). Η περίπτωση του Χουλιαρά (που εκτός του ότι έχει γράψει ο ίδιος μουσική, έχει φιλοτεχνήσει και εξώφυλλα δίσκων) θα μπορούσε να μελετηθεί σε συνδυασμό με τα εξώφυλλα του Γιάννη Μόραλη και του Γιάννη Τσαρούχη για τους δίσκους του Μάνου Χατζηδάκη, τα εξώφυλλα του χαράκτη Τάσσου για τους δίσκους της Σωτηρίας Μπέλλου, του Αλέκου Φασιανού για δίσκους του Μίκη Θεοδωράκη και του Θάνου Μικρούτσικου, κ.α. Περισσότερα Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/3993
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Φρυσίρα
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1970 μχ.
20ος αιώνας
Ελλάδα
20ος αιώνας
Ελλάδα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
(Ελληνική ζωγραφική, ιστορία τέχνης, σύγχρονη τέχνη )
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας (Έλληνες ποιητές, σύγχρονη ποίηση, στιχουργοί )
Μουσική > Δημιουργοί (Έλληνες μουσικοί, παραδοσιακή μουσική, σύγχρονη μουσική, Νέο Κύμα )
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας (Έλληνες ποιητές, σύγχρονη ποίηση, στιχουργοί )
Μουσική > Δημιουργοί (Έλληνες μουσικοί, παραδοσιακή μουσική, σύγχρονη μουσική, Νέο Κύμα )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
,
πηγή - αναφορά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Χουλιαράς Νίκος, Chouliaras Nikos
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Φρυσίρα
Εκδότης/ες:
Μουσείο Φρυσίρα
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/