Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΚΑΤΟΨΗ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Κάτοψη αρχαίου ελληνικού σπιτιού
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για λεπτομερή κάτοψη μιας αρχαίας ελληνικής οικίας, η οποία χρονολογείται στα 1832 και σχεδιάστηκε με βάση τις πληροφορίες που έχουν αντληθεί από το έργο του Βιτρούβιου (80 π.Χ.-15 π.Χ.), Ρωμαίου συγγραφέα, αρχιτέκτονα και μηχανικού. Από την κάτοψη φαίνεται ότι το σπίτι είναι διαιρεμένο σε δύο κύρια μέρη: το αριστερό μέρος, που παριστάνεται με το γράμμα Β, το οποίο είναι το διαμέρισμα του άνδρα (ανδρωνίτης) και το δεξιό μέρος, που παριστάνεται με το γράμμα Α και είναι το διαμέρισμα της γυναίκας (γυναικωνίτης). Και τα δύο διαμερίσματα έχουν στο κέντρο μια μεγάλη εσωτερική αυλή (το σκιασμένο κομμάτι). Γύρω - γύρω από τις αυλές υπάρχουν δωμάτια με διάφορες χρήσεις, τα οποία περιγράφονται στην κλείδα που βρίσκεται στο κάτω μέρος της εικόνας. Έτσι, στο γυναικωνίτη υπάρχουν δωμάτια για εργασία, για τους υπηρέτες, αίθουσα φαγητού, η κρεβατοκάμαρα κ.ά. Στον ανδρωνίτη υπάρχει επίσης αίθουσα φαγητού, υπάρχουν όμως και δωμάτια που δεν βρίσκονται στον γυναικωνίτη: η αίθουσα των συμποσίων...
Πρόκειται για λεπτομερή κάτοψη μιας αρχαίας ελληνικής οικίας, η οποία χρονολογείται στα 1832 και σχεδιάστηκε με βάση τις πληροφορίες που έχουν αντληθεί από το έργο του Βιτρούβιου (80 π.Χ.-15 π.Χ.), Ρωμαίου συγγραφέα, αρχιτέκτονα και μηχανικού. Από την κάτοψη φαίνεται ότι το σπίτι είναι διαιρεμένο σε δύο κύρια μέρη: το αριστερό μέρος, που παριστάνεται με το γράμμα Β, το οποίο είναι το διαμέρισμα του άνδρα (ανδρωνίτης) και το δεξιό μέρος, που παριστάνεται με το γράμμα Α και είναι το διαμέρισμα της γυναίκας (γυναικωνίτης). Και τα δύο διαμερίσματα έχουν στο κέντρο μια μεγάλη εσωτερική αυλή (το σκιασμένο κομμάτι). Γύρω - γύρω από τις αυλές υπάρχουν δωμάτια με διάφορες χρήσεις, τα οποία περιγράφονται στην κλείδα που βρίσκεται στο κάτω μέρος της εικόνας. Έτσι, στο γυναικωνίτη υπάρχουν δωμάτια για εργασία, για τους υπηρέτες, αίθουσα φαγητού, η κρεβατοκάμαρα κ.ά. Στον ανδρωνίτη υπάρχει επίσης αίθουσα φαγητού, υπάρχουν όμως και δωμάτια που δεν βρίσκονται στον γυναικωνίτη: η αίθουσα των συμποσίων (διακρίνεται με το γράμμα e), βιβλιοθήκη, αίθουσα ακροάσεων, στάβλοι κ.ά.). Γίνεται έτσι αντιληπτό ότι ο ανδρωνίτης ήταν το επίσημο μέρος του σπιτιού, ενώ ο γυναικωνίτης το ιδιωτικό. Από το μέγεθος του σπιτιού και τον εξοπλισμό του (στάβλοι, υπηρέτες κ.λπ.) μπορούμε να συμπεράνουμε πως πρόκειται για οικία εύπορων ανθρώπων. Παρά το γεγονός ότι ο τίτλος και η κλείδα που συνοδεύουν την εικόνα είναι στα γαλλικά, η κάτοψη είναι αρκετά κατατοπιστική και απεικονίζει με ακρίβεια πώς ήταν ένα αρχαίο ελληνικό σπίτι. Η εικόνα ενδείκνυται για την υποστήριξη της διδασκαλίας της καθημερινής ζωής των αρχαίων Ελλήνων, καθώς και για θέματα σχετικά με τις σχέσεις και την ισότητα των δύο φύλων.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο μάθημα της αρχαίας Ιστορίας η εικόνα μπορεί να προβληθεί στην τάξη στην ενότητα της καθημερινής ζωής των αρχαίων Ελλήνων (κλασική - ελληνιστική εποχή). Ο διδάσκων μπορεί να εστιάσει στα εξής σημεία: α) στη διαίρεση του σπιτιού σε ανδρικά και γυναικεία διαμερίσματα και στα αίτια, στο σκοπό και γενικότερα στις προεκτάσεις του φαινομένου (στην αρχαία Ελλάδα η γυναίκα ήταν περιορισμένη στο χώρο του σπιτιού και ο βασικός της ρόλος ήταν η ανατροφή των παιδιών και η φροντίδα του σπιτιού, φαινόμενο που εξυπηρετούσε συγκεκριμένες κοινωνικο-οικονομικές ανάγκες), β) σε ζητήματα κοινωνικής οργάνωσης, όπως αυτό της δουλείας και γ) σε συνήθειες κοινωνικών δραστηριοτήτων, όπως τα συμπόσια.
Στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην ενότητα των Κοινωνικών Ομάδων και των Κοινωνικών Διακρίσεων, ως αφορμή για τη συζήτηση του θέματος της ισότητας των δύο φύλων και της κοινωνικής θέσης της γυναίκας, όπως αυτή αποτυπώνεται στην ανθρώπινη Ιστορία. Ουσιαστικά, ...
Στο μάθημα της αρχαίας Ιστορίας η εικόνα μπορεί να προβληθεί στην τάξη στην ενότητα της καθημερινής ζωής των αρχαίων Ελλήνων (κλασική - ελληνιστική εποχή). Ο διδάσκων μπορεί να εστιάσει στα εξής σημεία: α) στη διαίρεση του σπιτιού σε ανδρικά και γυναικεία διαμερίσματα και στα αίτια, στο σκοπό και γενικότερα στις προεκτάσεις του φαινομένου (στην αρχαία Ελλάδα η γυναίκα ήταν περιορισμένη στο χώρο του σπιτιού και ο βασικός της ρόλος ήταν η ανατροφή των παιδιών και η φροντίδα του σπιτιού, φαινόμενο που εξυπηρετούσε συγκεκριμένες κοινωνικο-οικονομικές ανάγκες), β) σε ζητήματα κοινωνικής οργάνωσης, όπως αυτό της δουλείας και γ) σε συνήθειες κοινωνικών δραστηριοτήτων, όπως τα συμπόσια.
Στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην ενότητα των Κοινωνικών Ομάδων και των Κοινωνικών Διακρίσεων, ως αφορμή για τη συζήτηση του θέματος της ισότητας των δύο φύλων και της κοινωνικής θέσης της γυναίκας, όπως αυτή αποτυπώνεται στην ανθρώπινη Ιστορία. Ουσιαστικά, η θέση της γυναίκας από την αρχαιότητα ως και τις αρχές - μέσα του 20ού αι. δεν είχε αλλάξει.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/4090
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
γαλλικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά,
γαλλικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Αρχαία Ελλάδα, Κλασική εποχή, Ελληνιστική εποχή
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Κοινωνική οργάνωση και Καθημερινή ζωή
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες ( Κοινωνικές ομάδες, κοινωνικές διακρίσεις )
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες ( Κοινωνικές ομάδες, κοινωνικές διακρίσεις )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/