Photodentro logo
Φωτόδεντρο

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
CTI logo
Ελληνικά English

Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα right arrow icon ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕΡΡΩΝ right arrow icon ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕΡΡΩΝ #1

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ Η ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΑΪΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ

Μετάβαση στη σελίδα του αντικειμένου στον πάροχο
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ
 
Facebook icon
Tweet icon
QRCode icon
QRCode
ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ
Αρχεία σε αυτό το αντικείμενο:
  
  
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Η παρακμή και η πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας
The decline and fall of the roman empire
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για ένα σπάνιο ψηφιοποιημένο βιβλίο στην αγγλική γλώσσα με τίτλο "The decline and fall of the roman empire" (Η παρακμή και η πτώση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας). Ο Edward Gibbon (1737-1794), Βρετανός ιστορικός και πολιτικός είναι ο συγγραφέας του βιβλίου το οποίο εκδόθηκε το 1887 στο Λονδίνο. Το βιβλίο αναφέρεται στην παρακμή και την πτώση της ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, δηλαδή της βυζαντινής αυτοκρατορίας. Από το 500 μ.Χ., η Δυτική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία παύει να υπάρχει και αντικαθίσταται από μια σειρά γερμανικών βασιλείων, ενώ η Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία ήταν άθικτη και επέζησε για τα επόμενα χίλια χρόνια με το όνομα η Βυζαντινή Αυτοκρατορία.Το κείμενο μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη και την κατανόηση της ιστορίας της βυζαντινής αυτοκρατορίας.Περιγράφει την βυζαντινή περίοδο χαρακτηρίζοντας την Ανατολική (Βυζαντινή) αυτοκρατορία σαν ένα κράτος που βρίσκονταν σε μια μόνιμη και πρόωρη παρακμή. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σ... Πρόκειται για ένα σπάνιο ψηφιοποιημένο βιβλίο στην αγγλική γλώσσα με τίτλο "The decline and fall of the roman empire" (Η παρακμή και η πτώση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας). Ο Edward Gibbon (1737-1794), Βρετανός ιστορικός και πολιτικός είναι ο συγγραφέας του βιβλίου το οποίο εκδόθηκε το 1887 στο Λονδίνο. Το βιβλίο αναφέρεται στην παρακμή και την πτώση της ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, δηλαδή της βυζαντινής αυτοκρατορίας. Από το 500 μ.Χ., η Δυτική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία παύει να υπάρχει και αντικαθίσταται από μια σειρά γερμανικών βασιλείων, ενώ η Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία ήταν άθικτη και επέζησε για τα επόμενα χίλια χρόνια με το όνομα η Βυζαντινή Αυτοκρατορία.Το κείμενο μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη και την κατανόηση της ιστορίας της βυζαντινής αυτοκρατορίας.Περιγράφει την βυζαντινή περίοδο χαρακτηρίζοντας την Ανατολική (Βυζαντινή) αυτοκρατορία σαν ένα κράτος που βρίσκονταν σε μια μόνιμη και πρόωρη παρακμή. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της βυζαντινής ιστορίας. Περισσότερα Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της βυζαντινής ιστορίας για τη διδασκαλία της ιστορίας της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας που χωρίστηκε σε δυτική και ανατολική (βυζαντινή). Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στους μαθητές να εργαστούν ομαδοσυνεργατικά και να μελετήσουν κάποια αποσπάσματα από το βιβλίο, επιλεγμένα από τον εκπαιδευτικό, για να κατανοήσουν τις αιτίες που οδήγησαν στην παρακμή και την πτώση. Στη συνέχεια, μπορούν να αναζητήσουν υλικό και από άλλες πηγές και να δημιουργήσουν μια παρουσίαση στην οποία θα προβάλλουν τα βασικά σημεία στην ιστορία της ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας (ακμή, παρακμή, πτώση) αλλά και κατ' επέκταση και της δυτικής. Θα πρέπει να τονιστεί στους μαθητές ότι το βιβλίο είναι ένα έργο το οποίο αναδεικνύει το πνεύμα μιας συγκεκριμένης εποχής αλλά ταυτόχρονα αποτελεί μοντέλο ιστορικής έρευνας και γραφής. Για το λόγο αυτό οι μαθητές θα πρέπει να αναζητήσουν και άλλες πηγές ώστε να διασταυρώνουν τις πληροφορίες που συγκεντρώνουν κα... Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της βυζαντινής ιστορίας για τη διδασκαλία της ιστορίας της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας που χωρίστηκε σε δυτική και ανατολική (βυζαντινή). Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στους μαθητές να εργαστούν ομαδοσυνεργατικά και να μελετήσουν κάποια αποσπάσματα από το βιβλίο, επιλεγμένα από τον εκπαιδευτικό, για να κατανοήσουν τις αιτίες που οδήγησαν στην παρακμή και την πτώση. Στη συνέχεια, μπορούν να αναζητήσουν υλικό και από άλλες πηγές και να δημιουργήσουν μια παρουσίαση στην οποία θα προβάλλουν τα βασικά σημεία στην ιστορία της ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας (ακμή, παρακμή, πτώση) αλλά και κατ' επέκταση και της δυτικής. Θα πρέπει να τονιστεί στους μαθητές ότι το βιβλίο είναι ένα έργο το οποίο αναδεικνύει το πνεύμα μιας συγκεκριμένης εποχής αλλά ταυτόχρονα αποτελεί μοντέλο ιστορικής έρευνας και γραφής. Για το λόγο αυτό οι μαθητές θα πρέπει να αναζητήσουν και άλλες πηγές ώστε να διασταυρώνουν τις πληροφορίες που συγκεντρώνουν και να ελέγχουν με αυτό τον τρόπο τις ιστορικές πηγές τους. Οι μαθητές στο Γενικό Λυκείο διδάσκονται αγγλικά και η μελέτη αποσπασμάτων από ένα βιβλίο στην αγγλική γλώσσα θα τους βοηθήσει να εξασκήσουν και τις δεξιότητες εκμάθησης ξένης γλώσσας. Θα ήταν όμως δυνατό να εμπλακεί στη εν λόγω δραστηριότητα και η διδάσκουσα αυτό το αντικείμενο στη σχολική μονάδα. Περισσότερα Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/4247
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
παρακμή Βυζαντινή Αυτοκρατορία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία
  
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής, εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο, γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15 , 15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
αγγλικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη: ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο: Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά, αγγλικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Βυζαντινή εποχή
Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
http://ebooks.serrelib.gr/serrelib/handle/10812/32672
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
κείμενο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕΡΡΩΝ #1
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου : Gibbon, Edward
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα :
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων :
:
Επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων :
Συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων :
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Εκδότης/ες: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
  
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ)
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies. Το κατάλαβα Περισσότερα
©2024 photodentro.edu.gr/cultural – Σχεδίαση, Ανάπτυξη, Λειτουργία: ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» - Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών, Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης (ΔιΕΤΕΠ)
Photodentro Cultural v1.0 | powered by DSpace open source repository software
Επικοινωνία Επικοινωνία
EU
Λογότυπο Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων Διόφαντος
logo
Λογότυπο Ψηφιακού Σχολείου
λογότυπο Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
λογότυπο ΕΣΠΑ
λογότυπο ΕΣΠΑ
Η υπηρεσία αναπτύχθηκε από το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» στο πλαίσιο των έργων «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο Ι) του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ) του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο. Συντηρείται και ενημερώνεται με χρηματοδότηση από το ΥΠΑΙΘ, στο πλαίσιο έργου υποστήριξης και συντήρησης των υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.