Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕΡΡΩΝ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕΡΡΩΝ #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ Η ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΑΪΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Η παρακμή και η πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας
The decline and fall of the roman empire
The decline and fall of the roman empire
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για ένα σπάνιο ψηφιοποιημένο βιβλίο στην αγγλική γλώσσα με τίτλο "The decline and fall of the roman empire" (Η παρακμή και η πτώση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας). Ο Edward Gibbon (1737-1794), Βρετανός ιστορικός και πολιτικός είναι ο συγγραφέας του βιβλίου το οποίο εκδόθηκε το 1887 στο Λονδίνο. Το βιβλίο αναφέρεται στην παρακμή και την πτώση της ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, δηλαδή της βυζαντινής αυτοκρατορίας. Από το 500 μ.Χ., η Δυτική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία παύει να υπάρχει και αντικαθίσταται από μια σειρά γερμανικών βασιλείων, ενώ η Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία ήταν άθικτη και επέζησε για τα επόμενα χίλια χρόνια με το όνομα η Βυζαντινή Αυτοκρατορία.Το κείμενο μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη και την κατανόηση της ιστορίας της βυζαντινής αυτοκρατορίας.Περιγράφει την βυζαντινή περίοδο χαρακτηρίζοντας την Ανατολική (Βυζαντινή) αυτοκρατορία σαν ένα κράτος που βρίσκονταν σε μια μόνιμη και πρόωρη παρακμή. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σ...
Πρόκειται για ένα σπάνιο ψηφιοποιημένο βιβλίο στην αγγλική γλώσσα με τίτλο "The decline and fall of the roman empire" (Η παρακμή και η πτώση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας). Ο Edward Gibbon (1737-1794), Βρετανός ιστορικός και πολιτικός είναι ο συγγραφέας του βιβλίου το οποίο εκδόθηκε το 1887 στο Λονδίνο. Το βιβλίο αναφέρεται στην παρακμή και την πτώση της ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, δηλαδή της βυζαντινής αυτοκρατορίας. Από το 500 μ.Χ., η Δυτική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία παύει να υπάρχει και αντικαθίσταται από μια σειρά γερμανικών βασιλείων, ενώ η Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία ήταν άθικτη και επέζησε για τα επόμενα χίλια χρόνια με το όνομα η Βυζαντινή Αυτοκρατορία.Το κείμενο μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη και την κατανόηση της ιστορίας της βυζαντινής αυτοκρατορίας.Περιγράφει την βυζαντινή περίοδο χαρακτηρίζοντας την Ανατολική (Βυζαντινή) αυτοκρατορία σαν ένα κράτος που βρίσκονταν σε μια μόνιμη και πρόωρη παρακμή. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της βυζαντινής ιστορίας.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της βυζαντινής ιστορίας για τη διδασκαλία της ιστορίας της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας που χωρίστηκε σε δυτική και ανατολική (βυζαντινή). Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στους μαθητές να εργαστούν ομαδοσυνεργατικά και να μελετήσουν κάποια αποσπάσματα από το βιβλίο, επιλεγμένα από τον εκπαιδευτικό, για να κατανοήσουν τις αιτίες που οδήγησαν στην παρακμή και την πτώση. Στη συνέχεια, μπορούν να αναζητήσουν υλικό και από άλλες πηγές και να δημιουργήσουν μια παρουσίαση στην οποία θα προβάλλουν τα βασικά σημεία στην ιστορία της ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας (ακμή, παρακμή, πτώση) αλλά και κατ' επέκταση και της δυτικής. Θα πρέπει να τονιστεί στους μαθητές ότι το βιβλίο είναι ένα έργο το οποίο αναδεικνύει το πνεύμα μιας συγκεκριμένης εποχής αλλά ταυτόχρονα αποτελεί μοντέλο ιστορικής έρευνας και γραφής. Για το λόγο αυτό οι μαθητές θα πρέπει να αναζητήσουν και άλλες πηγές ώστε να διασταυρώνουν τις πληροφορίες που συγκεντρώνουν κα...
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της βυζαντινής ιστορίας για τη διδασκαλία της ιστορίας της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας που χωρίστηκε σε δυτική και ανατολική (βυζαντινή). Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στους μαθητές να εργαστούν ομαδοσυνεργατικά και να μελετήσουν κάποια αποσπάσματα από το βιβλίο, επιλεγμένα από τον εκπαιδευτικό, για να κατανοήσουν τις αιτίες που οδήγησαν στην παρακμή και την πτώση. Στη συνέχεια, μπορούν να αναζητήσουν υλικό και από άλλες πηγές και να δημιουργήσουν μια παρουσίαση στην οποία θα προβάλλουν τα βασικά σημεία στην ιστορία της ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας (ακμή, παρακμή, πτώση) αλλά και κατ' επέκταση και της δυτικής. Θα πρέπει να τονιστεί στους μαθητές ότι το βιβλίο είναι ένα έργο το οποίο αναδεικνύει το πνεύμα μιας συγκεκριμένης εποχής αλλά ταυτόχρονα αποτελεί μοντέλο ιστορικής έρευνας και γραφής. Για το λόγο αυτό οι μαθητές θα πρέπει να αναζητήσουν και άλλες πηγές ώστε να διασταυρώνουν τις πληροφορίες που συγκεντρώνουν και να ελέγχουν με αυτό τον τρόπο τις ιστορικές πηγές τους. Οι μαθητές στο Γενικό Λυκείο διδάσκονται αγγλικά και η μελέτη αποσπασμάτων από ένα βιβλίο στην αγγλική γλώσσα θα τους βοηθήσει να εξασκήσουν και τις δεξιότητες εκμάθησης ξένης γλώσσας. Θα ήταν όμως δυνατό να εμπλακεί στη εν λόγω δραστηριότητα και η διδάσκουσα αυτό το αντικείμενο στη σχολική μονάδα.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/4247
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
αγγλικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά,
αγγλικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Βυζαντινή εποχή
Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία
Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
κείμενο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Gibbon, Edward
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Εκδότης/ες:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/