Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Μουσείο Μπενάκη #4
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Γυναικείο πορτραίτο, φωτογραφία του 19ου αιώνα
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Μια νέα γυναίκα με "στολή Αμαλίας" στην Αθήνα, γύρω στο 1870, φωτογραφημένη από έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες φωτογράφους του 19ου αι., τον Πέτρο Μωραΐτη. Μέσα από τα φωτογραφικά πορτραίτα της εποχής αποκαλύπτονται ενδυματολογικά, κοινωνικά και πολιτισμικά στοιχεία που φωτίζουν, από ιστορική και κοινωνιολογική άποψη, την καθημερινή ζωή αυτής της περιόδου. Η "στολή Αμαλίας" είναι ουσιαστικά η παραδοσιακή αστική φορεσιά της Πελοποννήσου που καθιερώθηκε από τη Βασίλισσα Αμαλία ως επίσημο αυλικό ένδυμα γύρω στο 1935, φορέθηκε πολύ στην Αθήνα και σταδιακά καθιερώθηκε ως εθνική γυναικεία φορεσιά.
Μια νέα γυναίκα με "στολή Αμαλίας" στην Αθήνα, γύρω στο 1870, φωτογραφημένη από έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες φωτογράφους του 19ου αι., τον Πέτρο Μωραΐτη. Μέσα από τα φωτογραφικά πορτραίτα της εποχής αποκαλύπτονται ενδυματολογικά, κοινωνικά και πολιτισμικά στοιχεία που φωτίζουν, από ιστορική και κοινωνιολογική άποψη, την καθημερινή ζωή αυτής της περιόδου. Η "στολή Αμαλίας" είναι ουσιαστικά η παραδοσιακή αστική φορεσιά της Πελοποννήσου που καθιερώθηκε από τη Βασίλισσα Αμαλία ως επίσημο αυλικό ένδυμα γύρω στο 1935, φορέθηκε πολύ στην Αθήνα και σταδιακά καθιερώθηκε ως εθνική γυναικεία φορεσιά.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας (και ειδικότερα σε θέματα σχετικά με την καθημερινή ζωή και το ένδυμα στην Ελλάδα κατά τον 19ο και τις αρχές του 20ου αι.) ή σε ερευνητικές εργασίες και πολιτιστικά προγράμματα σχετικά με τις ελληνικές παραδοσιακές φορεσιές. Σε αυτό το πλαίσιο, η έρευνα των μαθητών θα μπορούσε να συνδυαστεί με εκπαιδευτική επίσκεψη σε λαογραφικό μουσείο και στη συνέχεια με συζήτηση για τη σημασία της διατήρησης λαογραφικών αντικειμένων και αντικειμένων εθνογραφικού ενδιαφέροντος για την τοπική και εθνική ιστορία, καθώς και για τους τρόπους ανάδειξης και μουσειακής έκθεσης αντίστοιχων συλλογών.
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας (και ειδικότερα σε θέματα σχετικά με την καθημερινή ζωή και το ένδυμα στην Ελλάδα κατά τον 19ο και τις αρχές του 20ου αι.) ή σε ερευνητικές εργασίες και πολιτιστικά προγράμματα σχετικά με τις ελληνικές παραδοσιακές φορεσιές. Σε αυτό το πλαίσιο, η έρευνα των μαθητών θα μπορούσε να συνδυαστεί με εκπαιδευτική επίσκεψη σε λαογραφικό μουσείο και στη συνέχεια με συζήτηση για τη σημασία της διατήρησης λαογραφικών αντικειμένων και αντικειμένων εθνογραφικού ενδιαφέροντος για την τοπική και εθνική ιστορία, καθώς και για τους τρόπους ανάδειξης και μουσειακής έκθεσης αντίστοιχων συλλογών.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/448
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Μπενάκη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
μικτό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
19ος αιώνας
Αθήνα
Αθήνα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή
(Ένδυμα, παράδοση )
Εικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας (φωτογραφία )
Εικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας (φωτογραφία )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
,
πηγή - αναφορά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Μπενάκη
Εκδότης/ες:
Μουσείο Μπενάκη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/