Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Μουσείο Μπενάκη #7
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΠΟΨΗ ΣΠΙΤΙΩΝ ΑΠΟ ΨΗΛΑ ΣΤΗΝ ΠΑΤΜΟ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Άποψη σπιτιών από ψηλά στην Πάτμο
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία τραβηγμένη από ψηλά της Χώρας της Πάτμου τραβηγμένη το 1960. Χαρακτηριστικό γνώρισμα των σπιτιών το λευκό χρώμα και το σχήμα των ταρατσών τους.Λόγω του κλίματος αλλά και της γεωγραφικής τους θέσης τα νησιά κυρίως των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων έχουν ηλιοφάνεια όλο το χρόνο και μέτριες βροχοπτώσεις. Οι κάτοικοί τους για να αντιμετωπίσουν τα φαινόμενα αυτά βάφουν λευκά τα σπίτια τους και συγκεντρώνουν το νερό της βροχής μέσω της υδρορροής από τις ταράτσες σε δεξαμενές στις αυλές των σπιτιών. Αυτό το νερό το χρησιμοποιούν για τις ανάγκες του σπιτιού.
Φωτογραφία τραβηγμένη από ψηλά της Χώρας της Πάτμου τραβηγμένη το 1960. Χαρακτηριστικό γνώρισμα των σπιτιών το λευκό χρώμα και το σχήμα των ταρατσών τους.Λόγω του κλίματος αλλά και της γεωγραφικής τους θέσης τα νησιά κυρίως των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων έχουν ηλιοφάνεια όλο το χρόνο και μέτριες βροχοπτώσεις. Οι κάτοικοί τους για να αντιμετωπίσουν τα φαινόμενα αυτά βάφουν λευκά τα σπίτια τους και συγκεντρώνουν το νερό της βροχής μέσω της υδρορροής από τις ταράτσες σε δεξαμενές στις αυλές των σπιτιών. Αυτό το νερό το χρησιμοποιούν για τις ανάγκες του σπιτιού.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο εκπαιδευτικός με αφορμή την εικόνα μπορεί να εξετάσει με τους μαθητές το κλίμα στα νησιά του Αιγαίου και ειδικότερα των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων. Θα προβάλει την εικόνα της χώρας της Πάτμου και θα την αντιπαραβάλει με άλλες εικόνες σπιτιών τραβηγμένες από ψηλά από διάφορες περιοχές της χώρας.Θα προκαλέσει κατόπιν συζήτηση με τους μαθητές και με τις κατάλληλες ερωτήσεις θα τους οδηγήσει στην εξαγωγή του ζητούμενου συμπεράσματος. Οι μαθητές μπορούν να αναφέρουν και δικές τους εντυπώσεις από τυχόν επισκέψεις που θα έχουν κάνει σε νησιά. Μπορούν επίσης να εντοπίσουν τα αίτια που προκαλούν το φαινόμενο της λειψυδρίας και τα μέτρα που παίρνουν ή τις μεθόδους που εφαρμόζουν για να το αντιμετωπίσουν.
Ο εκπαιδευτικός με αφορμή την εικόνα μπορεί να εξετάσει με τους μαθητές το κλίμα στα νησιά του Αιγαίου και ειδικότερα των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων. Θα προβάλει την εικόνα της χώρας της Πάτμου και θα την αντιπαραβάλει με άλλες εικόνες σπιτιών τραβηγμένες από ψηλά από διάφορες περιοχές της χώρας.Θα προκαλέσει κατόπιν συζήτηση με τους μαθητές και με τις κατάλληλες ερωτήσεις θα τους οδηγήσει στην εξαγωγή του ζητούμενου συμπεράσματος. Οι μαθητές μπορούν να αναφέρουν και δικές τους εντυπώσεις από τυχόν επισκέψεις που θα έχουν κάνει σε νησιά. Μπορούν επίσης να εντοπίσουν τα αίτια που προκαλούν το φαινόμενο της λειψυδρίας και τα μέτρα που παίρνουν ή τις μεθόδους που εφαρμόζουν για να το αντιμετωπίσουν.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/4673
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Μπενάκη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Κυκλάδες, Δωδεκάνησα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον > Άνθρωπος Κοινωνία και Χώρος - Αλληλεπιδράσεις Αλληλεξαρτήσεις
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
κατανοούν
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΛΕΜΑΣ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Μπενάκη
Εκδότης/ες:
Μουσείο Μπενάκη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/