Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)"
National Documentation Centre #3
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Α΄, ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Αλέξανδρος Α΄, βασιλιάς της Ελλάδος
Alexandros I, king of Greece
Alexandros I, king of Greece
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Γελοιογραφική προσωπογραφία του βασιλιά της Ελλάδας (1917-1920) Αλέξανδρου Α΄ (Αθήνα 1893-Τατόι, 1920). Πρόκειται για έργο του σκιτσογράφου Γεώργιου Μαυριλάκου (C. Noir), που απόκειται στη Βιβλιοθήκη Τριαντάφυλλου Σκλαβενίτη (Δημήτρης Σαπρανίδης, Ιστορία της Ελληνικής Γελοιογραφρίας. 3000 χρόνια αμφισβήτησης, Ποταμός, Αθήνα 2001, σ. 349).
Ο Αλέξανδρος Α΄ υπήρξε δευτερότοκος γιος του βασιλιά Κωνσταντίνου Α’ και της βασίλισσας Σοφίας. Αποφοίτησε από τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων και σε ηλικία 19 ετών πήρε μέρος στους Βαλκανικούς Πολέμους (1912-1913) ως διαγγελέας του πατέρα του, ο οποίος ήταν αρχιστράτηγος του ελληνικού στρατού. Μετά τον Εθνικό Διχασμό (1915-1917) και την εμμονή του Κωνσταντίνου Α΄ στην ουδετερότητα της Ελλάδας κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο (1914-1918), οι συμμαχικές δυνάμεις απαίτησαν την απομάκρυνση από το θρόνο τόσο του ιδίου του Κωνσταντίνου Α΄ όσο και του πρωτότοκου διαδόχου του, Γεωργίου Β΄. Κάτω από αυτές τις ιστορικές συνθήκες, ο Αλέξανδρος Α΄ σε ηλικία 24 ετών ...
Γελοιογραφική προσωπογραφία του βασιλιά της Ελλάδας (1917-1920) Αλέξανδρου Α΄ (Αθήνα 1893-Τατόι, 1920). Πρόκειται για έργο του σκιτσογράφου Γεώργιου Μαυριλάκου (C. Noir), που απόκειται στη Βιβλιοθήκη Τριαντάφυλλου Σκλαβενίτη (Δημήτρης Σαπρανίδης, Ιστορία της Ελληνικής Γελοιογραφρίας. 3000 χρόνια αμφισβήτησης, Ποταμός, Αθήνα 2001, σ. 349).
Ο Αλέξανδρος Α΄ υπήρξε δευτερότοκος γιος του βασιλιά Κωνσταντίνου Α’ και της βασίλισσας Σοφίας. Αποφοίτησε από τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων και σε ηλικία 19 ετών πήρε μέρος στους Βαλκανικούς Πολέμους (1912-1913) ως διαγγελέας του πατέρα του, ο οποίος ήταν αρχιστράτηγος του ελληνικού στρατού. Μετά τον Εθνικό Διχασμό (1915-1917) και την εμμονή του Κωνσταντίνου Α΄ στην ουδετερότητα της Ελλάδας κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο (1914-1918), οι συμμαχικές δυνάμεις απαίτησαν την απομάκρυνση από το θρόνο τόσο του ιδίου του Κωνσταντίνου Α΄ όσο και του πρωτότοκου διαδόχου του, Γεωργίου Β΄. Κάτω από αυτές τις ιστορικές συνθήκες, ο Αλέξανδρος Α΄ σε ηλικία 24 ετών αναγορεύθηκε στις 30 Μαΐου 1917 βασιλιάς. Στο μικρό χρονικό διάστημα της βασιλείας του προσπάθησε, όσο ήταν δυνατόν, να μην εμπλακεί στα πολιτικά πράγματα. Η ηπιότητα και η διαλλακτικότητα του χαρακτήρα του συνέβαλαν με την πάροδο του χρόνου στη συμφιλίωσή του με τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Ο δεσμός του, όμως, με την «κοινή θνητή» Ασπασία Μάνου, κόρη του επιλάρχου Πέτρου Μάνου, ιππάρχου των Ανακτόρων, προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις και δυσμενή σχόλια τόσο εντός της βασιλικής οικογένειας, όσο και στον πολιτικό κόσμο. Μάλιστα, στις 4 Νοεμβρίου 1919 προχώρησε σε μοργανατικό γάμο με την αγαπημένη του. Το γεγονός προκάλεσε σκάνδαλο και παρά λίγο να στοιχίσει την απομάκρυνση της μοναρχίας από την Ελλάδα. Η ελληνική κυβέρνηση απαίτησε την απομάκρυνση της κυρίας Μάνου, που έφυγε για το Παρίσι, συνοδευόμενη από τον σύζυγό της. Στο Παρίσι ο Αλέξανδρος Α΄ συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό Ελ. Βενιζέλο και διευθέτησαν μαζί το πρόβλημα νομιμότητας του γάμου. Ο Αλέξανδρος Α΄ επέστρεψε στην Ελλάδα, αλλά λίγο πριν από το δημοψήφισμα του 1920 για την επάνοδο του Κωνσταντίνου Α΄ στον θρόνο, πέθανε από στρεπτόκοκκο στις 12 Οκτωβρίου 1920, μετά από δήγμα πιθήκου στα βασιλικά ανάκτορα του Τατοΐου.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Διδακτικός σκοπός του μαθησιακού αντικειμένου είναι να χρησιμοποιηθεί από τον διδάσκοντα, τον ερευνητή ή τον δημιουργό, προκειμένου, θέτοντας τα κατάλληλα ιστορικά «ερωτήματα» να προβεί σε πρωτότυπες δημιουργίες και έγκυρες ιστορικές ερμηνείες. Αναφορικά με τη διδακτική του χρήση, ο διδάσκων μπορεί να το χρησιμοποιήσει ως ιστορική πηγή για τις δύο πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα (1900-1920) και, ειδικότερα, τις πολιτικές εξελίξεις στην ελληνική πολιτική σκηνή πριν τη μικρασιατική καταστροφή και στη σκιά του Εθνικού Διχασμού (1910-1920). Η βασιλεία του δευτερότοκου γιου του Κωνσταντίνου Α΄, Αλέξανδρου Α΄, υπήρξε σύντομη και απρόσμενη, αλλά ταυτόχρονα και γεμάτη σημαντικά γεγονότα. Το ιστορικό πλαίσιο, στο οποίο αυτά τα γεγονότα έλαβαν χώρα, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον και πολύπλοκο. Ιδιαίτερα η δεκαετία 1910-1920 σημαδεύτηκε από κορυφαία γεγονότα της ελληνικής πολιτικής, διπλωματικής και στρατιωτικής ιστορίας: η άνοδος του Βενιζέλου στην ελληνική πολιτική σκηνή, οι βαλκανικοί πόλεμοι (...
Διδακτικός σκοπός του μαθησιακού αντικειμένου είναι να χρησιμοποιηθεί από τον διδάσκοντα, τον ερευνητή ή τον δημιουργό, προκειμένου, θέτοντας τα κατάλληλα ιστορικά «ερωτήματα» να προβεί σε πρωτότυπες δημιουργίες και έγκυρες ιστορικές ερμηνείες. Αναφορικά με τη διδακτική του χρήση, ο διδάσκων μπορεί να το χρησιμοποιήσει ως ιστορική πηγή για τις δύο πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα (1900-1920) και, ειδικότερα, τις πολιτικές εξελίξεις στην ελληνική πολιτική σκηνή πριν τη μικρασιατική καταστροφή και στη σκιά του Εθνικού Διχασμού (1910-1920). Η βασιλεία του δευτερότοκου γιου του Κωνσταντίνου Α΄, Αλέξανδρου Α΄, υπήρξε σύντομη και απρόσμενη, αλλά ταυτόχρονα και γεμάτη σημαντικά γεγονότα. Το ιστορικό πλαίσιο, στο οποίο αυτά τα γεγονότα έλαβαν χώρα, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον και πολύπλοκο. Ιδιαίτερα η δεκαετία 1910-1920 σημαδεύτηκε από κορυφαία γεγονότα της ελληνικής πολιτικής, διπλωματικής και στρατιωτικής ιστορίας: η άνοδος του Βενιζέλου στην ελληνική πολιτική σκηνή, οι βαλκανικοί πόλεμοι (1912-1913), το ξέσπασμα του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου (1914-1918), η στάση του πρωθυπουργού και του βασιλιά Κωνσταντίνου Α΄, τα επιχειρήματα των δύο πλευρών αναφορικά με τη συμμετοχή της Ελλάδας στον Πόλεμο, η στάση των Μεγάλων Δυνάμεων, ο Εθνικός Διχασμός (1915-1917), η ξενική επέμβαση και η εκδίωξη του Κωνσταντίνου (1917) αποτελούν ένα υπόστρωμα, που μπορεί να αναδυθεί με κατάλληλες και πρωτότυπες διδακτικές επιλογές. Προτείνονται ομαδοσυνεργατικές και ανακαλυπτικές-διερευνητικές διδακτικές στρατηγικές, που θα εννοιολογήσουν και θα ιστορικοποιήσουν τα επιχειρήματα, τις πολιτικές αποφάσεις, τις κυβερνητικές, αντικυβερνητικές, συμμαχικές ή βασιλικές επιλογές. Οι μαθητές ως «υβρίδια» ιστορικών μπορούν να προβούν σε συγκέντρωση και επεξεργασία του σχετικού με την περίοδο του Αλεξάνδρου Α΄ (1917-1920) ιστορικού υλικού και, εν συνεχεία, σε ανασύσταση του ιστορικού πλαισίου μέσα στο οποίο αυτό αναφέρεται. Εκτός από το έντυπο (έγγραφα, επιστολές, ιστορικά έργα μελετητών της περιόδου) και το οπτικό ή οπτικοακουστικό υλικό (σκίτσα, γελοιογραφίες, εφημερίδες, ντοκιμαντέρ κ.ά) είναι εξίσου πλούσιο και μπορεί να αξιοποιηθεί από τον διδάσκοντα με ομαδικές ή ατομικές εργασίες. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν, επιπλέον, το ζήτημα του μοργανατικού γάμου του Αλέξανδρου Α΄ με τις αντιδράσεις που αυτός προκάλεσε καθώς και οι συνέπειες από τον ξαφνικό θάνατό του. Μάλιστα με αφορμή τη διερεύνηση των συνθηκών του θανάτου του, ανάλογα με το επίπεδο της σχολικής τάξης και τη δική του συγκρότηση, θα μπορούσε καταληκτικά ο εκπαιδευτικός να οδηγήσει τους/τις μαθητές/- τρίες σε έναν ευρύτερο και πιο βαθύ προβληματισμό αναφορικά με τον ιστορικό ντετερμινισμό και τον ρόλο της «τυχαιότητας» στην ανθρώπινη ιστορία και ζωή. Με άλλα λόγια, οι μαθητές θα μπορούσαν να στοχαστούν, να συζητήσουν, να αναζητήσουν ιστορικά παράλληλα και να καταθέσουν τις σκέψεις τους για το κατά πόσο ένα τυχαίο γεγονός μπορεί να επιβραδύνει ή να επιταχύνει την ιστορική εξέλιξη ή κατά πόσο ο ανθρώπινος παράγοντας μπορεί να επηρεάσει την ιστορική κίνηση. Το μαθησιακό αντικείμενο τέλος μπορεί να συνδυαστεί και με τους σύγχρονους τρόπους έκφρασης πολιτικών μηνυμάτων ή να γίνει αφορμή για πρωτότυπα έργα και διδακτικές επισκέψεις σε μουσεία ή/και χώρους ιστορικού ενδιαφέροντος (βλ. Τατόι). Η παραπάνω χρήση του μαθησιακού αντικειμένου συνάδει με το πνεύμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (ΑΠΣ) για το μάθημα της Ιστορίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επίσης, μπορεί να βρεί διαθεματική λειτουργία στα πεδία της Πολιτικής και Κοινωνικής Αγωγής, της Κοινωνιολογίας, των Καλλιτεχνικών, της Μουσειακής Αγωγής και των ΤΠΕ.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/4905
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
,
σύμβουλος,
δημιουργός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
,
18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1910 μ.Χ. -1920 μ.Χ
Ελλάδα
Ελλάδα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
ΤΠΕ > Πληροφορία > Επεξεργασία πληροφοριών
Εικαστικά > Σχέδιο και χρώμα
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
ΤΠΕ > Πληροφορία > Επεξεργασία πληροφοριών
Εικαστικά > Σχέδιο και χρώμα
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική
προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Μαυριλάκος Γεώργιος
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/