Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)"
National Documentation Centre #4
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Βρεττάκος Νικηφόρος
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο Νικηφόρος Βρεττάκος (1912 – 1991) ήταν ποιητής, πεζογράφος και δοκιμιογράφος και θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές. Προτάθηκε τέσσερις φορές για Βραβείο Νόμπελ, ενώ έχει τιμηθεί με πολλά άλλα βραβεία. Το έργο του χαρακτηρίζεται από έντονο λυρισμό και μπορεί να χωριστεί σε τέσσερις περιόδους, που χαρακτηρίζονται διαδοχικά: από την πεσσιμιστική διάθεση του νεοελληνικού συμβολισμού (1929-38), από αγωνιστικότητα και αισιοδοξία (1939-50), από την ενασχόληση με πρωταρχικές έννοιες όπως η αγάπη, η φύση, το φως και η αγνότητα (1961-74) και στην τελευταία φάση από μια επιστροφή στην αισιοδοξία, την εγρήγορση και την επανάσταση (1975-90). Έχοντας ζήσει έντονα όλα τα πολιτικά και πολεμικά γεγονότα που σημάδεψαν την πρόσφατη ιστορία της χώρας (πήρε μέρος στον Ελληνοϊταλικό πόλεμο και την αντίσταση, αυτοεξορίστηκε στη διάρκεια της χούντας κλπ) ο Ν.Βρεττάκος καταγράφει άμεσα ή έμμεσα στο έργο του το κλίμα της κάθε περιόδου μέσα από μια ιδιαίτερα προσωπική, λυρική και συναισθη...
Ο Νικηφόρος Βρεττάκος (1912 – 1991) ήταν ποιητής, πεζογράφος και δοκιμιογράφος και θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές. Προτάθηκε τέσσερις φορές για Βραβείο Νόμπελ, ενώ έχει τιμηθεί με πολλά άλλα βραβεία. Το έργο του χαρακτηρίζεται από έντονο λυρισμό και μπορεί να χωριστεί σε τέσσερις περιόδους, που χαρακτηρίζονται διαδοχικά: από την πεσσιμιστική διάθεση του νεοελληνικού συμβολισμού (1929-38), από αγωνιστικότητα και αισιοδοξία (1939-50), από την ενασχόληση με πρωταρχικές έννοιες όπως η αγάπη, η φύση, το φως και η αγνότητα (1961-74) και στην τελευταία φάση από μια επιστροφή στην αισιοδοξία, την εγρήγορση και την επανάσταση (1975-90). Έχοντας ζήσει έντονα όλα τα πολιτικά και πολεμικά γεγονότα που σημάδεψαν την πρόσφατη ιστορία της χώρας (πήρε μέρος στον Ελληνοϊταλικό πόλεμο και την αντίσταση, αυτοεξορίστηκε στη διάρκεια της χούντας κλπ) ο Ν.Βρεττάκος καταγράφει άμεσα ή έμμεσα στο έργο του το κλίμα της κάθε περιόδου μέσα από μια ιδιαίτερα προσωπική, λυρική και συναισθηματική ματιά. Τα έντονα ιστορικοκοινωνικά γεγονότα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, της Αντίστασης και του Εμφυλίου, σε συνδυασμό με προσωπικές δυσκολίες στη ζωή του, τον σημάδεψαν και έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη γραφή του. Παρά τις όποιες διαφοροποιήσεις στο έργο του, βασικό στοιχείο για τον ποιητή παραμένει πάντα η αγάπη και η δύναμη της.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συνοδευτικό οπτικό υλικό σε ερευνητικές εργασίες, θεματικές διδασκαλίες και σχολικές δραστηριότητες που διαπραγματεύονται θέματα σχετικά με την ιστορία της Ελληνικής λογοτεχνίας, και ειδικότερα της ποίησης στους νεώτερους χρόνους. Το έργο του Ν. Βρεττάκου είναι πολυδιάστατο και θα μπορούσαν να επιλεγούν αποσπάσματα έργων του για διάφορες θεματικές εργασίες και δραστηριότητες σε σχέση με σημαντικά ιστορικά γεγονότα που σφράγισαν την πρόσφατη Ελληνική ιστορία, αλλά και για ευρύτερες θεματικές αναλύσεις και προσεγγίσεις εννοιών που διαπραγματεύεται ο ποιητής στο έργο του, όπως ο πόλεμος, η αγάπη, η φύση. Σε συνδυασμό με άλλες φωτογραφίες του Ν. Βρεττάκου, καθώς και με ηχογραφημένες από τον ίδιο, απαγγελίες ποιημάτων του («Ο Νικηφόρος Βρεττάκος διαβάζει Βρεττάκο»/CD των εκδόσεων Ίκαρος, «Ο Βρεττάκος διαβάζει Βρεττάκο»/ CD των δισκογραφικών εκδόσεων Lyra) οι μαθητές θα μπορούσαν να σκιαγραφήσουν το πνευματικό πορτραίτο του Ν.Βρεττάκου και να αναζητήσουν ...
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συνοδευτικό οπτικό υλικό σε ερευνητικές εργασίες, θεματικές διδασκαλίες και σχολικές δραστηριότητες που διαπραγματεύονται θέματα σχετικά με την ιστορία της Ελληνικής λογοτεχνίας, και ειδικότερα της ποίησης στους νεώτερους χρόνους. Το έργο του Ν. Βρεττάκου είναι πολυδιάστατο και θα μπορούσαν να επιλεγούν αποσπάσματα έργων του για διάφορες θεματικές εργασίες και δραστηριότητες σε σχέση με σημαντικά ιστορικά γεγονότα που σφράγισαν την πρόσφατη Ελληνική ιστορία, αλλά και για ευρύτερες θεματικές αναλύσεις και προσεγγίσεις εννοιών που διαπραγματεύεται ο ποιητής στο έργο του, όπως ο πόλεμος, η αγάπη, η φύση. Σε συνδυασμό με άλλες φωτογραφίες του Ν. Βρεττάκου, καθώς και με ηχογραφημένες από τον ίδιο, απαγγελίες ποιημάτων του («Ο Νικηφόρος Βρεττάκος διαβάζει Βρεττάκο»/CD των εκδόσεων Ίκαρος, «Ο Βρεττάκος διαβάζει Βρεττάκο»/ CD των δισκογραφικών εκδόσεων Lyra) οι μαθητές θα μπορούσαν να σκιαγραφήσουν το πνευματικό πορτραίτο του Ν.Βρεττάκου και να αναζητήσουν στοιχεία της προσωπικότητας και του ύφους του που θα τους βοηθήσουν να διερευνήσουν σε μεγαλύτερο βάθος το περιεχόμενο της ποίησης του.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/4928
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
20ος αιώνας. Ποίηση.
Ελλάδα
Ελλάδα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας
(Έλληνες ποιητές, 20ος αιώνας )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
,
πηγή - αναφορά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/