Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #4
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΑΓΑΛΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΛΟ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Γυναικείο άγαλμα από τη Δήλο
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η φωτογραφία, τραβηγμένη το 1919 από τους Ελβετούς φιλέλληνες περιηγητές François Frédéric Boissonna και Daniel Baud-Bovy, απεικονίζει μια γυναικεία αρχαϊκή μορφή που ανακαλύφθηκε στη Δήλο το 1878 και εκτίθεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, στην Αθήνα. Επιγραφή που φέρει το γλυπτό μας πληροφορεί ότι είναι ανάθημα της κόρης Νικάνδρης από τη Νάξο και πιθανόν παριστάνει την Άρτεμη. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό εύρημα, καθώς θεωρείται το αρχαιότερο μαρμάρινο γλυπτό φυσικού μεγέθους. Χρονολογείται στα μέσα περίπου του 7ου αιώνα π.Χ. και είναι αντιπροσωπευτικό της "δαιδαλικής τεχνοτροπίας".
Η φωτογραφία, τραβηγμένη το 1919 από τους Ελβετούς φιλέλληνες περιηγητές François Frédéric Boissonna και Daniel Baud-Bovy, απεικονίζει μια γυναικεία αρχαϊκή μορφή που ανακαλύφθηκε στη Δήλο το 1878 και εκτίθεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, στην Αθήνα. Επιγραφή που φέρει το γλυπτό μας πληροφορεί ότι είναι ανάθημα της κόρης Νικάνδρης από τη Νάξο και πιθανόν παριστάνει την Άρτεμη. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό εύρημα, καθώς θεωρείται το αρχαιότερο μαρμάρινο γλυπτό φυσικού μεγέθους. Χρονολογείται στα μέσα περίπου του 7ου αιώνα π.Χ. και είναι αντιπροσωπευτικό της "δαιδαλικής τεχνοτροπίας".
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην αισθητική αγωγή-εικαστικά και στην ιστορία της τέχνης ως ένα σημαντικό δείγμα Αρχαϊκής γλυπτικής.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην αισθητική αγωγή-εικαστικά και στην ιστορία της τέχνης ως ένα σημαντικό δείγμα Αρχαϊκής γλυπτικής.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας, τόσο στη διδασκαλία της Αρχαϊκής περιόδου (ως γλυπτό), όσο και σε θέματα που συνδέονται με τη νεότερη Ελληνική ιστορία, όπως με την φωτογραφική καταγραφή αρχαίων μνημείων από ξένους ελληνιστές (ως φωτογραφία των αρχών του 20ου αι.). Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας, τόσο στη διδασκαλία της Αρχαϊκής περιόδου (ως γλυπτό), όσο και σε θέματα που συνδέονται με τη νεότερη Ελληνική ιστορία, όπως με την φωτογραφική καταγραφή αρχαίων μνημείων από ξένους ελληνιστές (ως φωτογραφία των αρχών του 20ου αι.).
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας, τόσο στη διδασκαλία της Αρχαϊκής περιόδου (ως γλυπτό), όσο και σε θέματα που συνδέονται με τη νεότερη Ελληνική ιστορία, όπως με την φωτογραφική καταγραφή αρχαίων μνημείων από ξένους ελληνιστές (ως φωτογραφία των αρχών του 20ου αι.). Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας, τόσο στη διδασκαλία της Αρχαϊκής περιόδου (ως γλυπτό), όσο και σε θέματα που συνδέονται με τη νεότερη Ελληνική ιστορία, όπως με την φωτογραφική καταγραφή αρχαίων μνημείων από ξένους ελληνιστές (ως φωτογραφία των αρχών του 20ου αι.).
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/494
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
,
18-20
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
7ος αι. π.Χ
Δήλος
Δήλος
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Γλυπτική
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
,
έργο τέχνης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/