Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)"
National Documentation Centre #5
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΛΕΑΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Κωνσταντίνος Μαλέας
Konstantinos Maleas
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πίνακας ζωγραφικής στον οποίο εικονίζεται ο Κωνσταντίνος Μαλέας (1879-1928), Έλληνας ζωγράφος του 20ου αιώνα. Ο Κωνσταντίνος Μαλέας ζωγράφισε πίνακες που ανήκουν στο καλλιτεχνικό ρεύμα του μεταϊμπρεσιονισμού και μαζί με τον Κωνσταντίνο Παρθένη μοιράζονται τον τίτλο του πατέρα της μοντέρνας τέχνης στην Ελλάδα.
Πίνακας ζωγραφικής στον οποίο εικονίζεται ο Κωνσταντίνος Μαλέας (1879-1928), Έλληνας ζωγράφος του 20ου αιώνα. Ο Κωνσταντίνος Μαλέας ζωγράφισε πίνακες που ανήκουν στο καλλιτεχνικό ρεύμα του μεταϊμπρεσιονισμού και μαζί με τον Κωνσταντίνο Παρθένη μοιράζονται τον τίτλο του πατέρα της μοντέρνας τέχνης στην Ελλάδα.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής προκειμένου οι μαθητές να έλθουν σε επαφή με το καλλιτεχνικό ρεύμα του μεταϊμπρεσιονισμού στην Ελλάδα, στο οποίο ανήκουν αρκετά από τα έργα του Κωνσταντίνου Μαλέα. Οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά του μεταϊμπρεσιονισμού και τις φόρμες που χρησιμοποιούν οι εκφραστές αυτού του ρεύματος. Επίσης έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν και να απολαύσουν έργα μεγάλων ζωγράφων που ανήκουν σ' αυτό το καλλιτεχνικό ρεύμα, όπως του Πωλ Σεζάν, του Πωλ Γκωγκέν, του Ανρί Ρουσσώ, του Ζωρζ Σερά, του Ανρί ντε Τουλούζ Λωτρέκ και του Βίνσεντ βαν Γκογκ. Οι μαθητές μπορούν επίσης να γνωρίσουν ότι η θεματολογία των έργων του Κωνσταντίνου Μαλέα είναι κυρίως οι τοπιογραφίες, να δουν και να απολαύσουν τις δημιουργίες του και στη συνέχεια να προσπαθήσουν να γίνουν και οι ίδιοι μικροί ζωγράφοι, δημιουργώντας έργα ζωγραφικής με θέμα διάφορα τοπία στην Ελλάδα.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής προκειμένου οι μαθητές να έλθουν σε επαφή με το καλλιτεχνικό ρεύμα του μεταϊμπρεσιονισμού στην Ελλάδα, στο οποίο ανήκουν αρκετά από τα έργα του Κωνσταντίνου Μαλέα. Οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά του μεταϊμπρεσιονισμού και τις φόρμες που χρησιμοποιούν οι εκφραστές αυτού του ρεύματος. Επίσης έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν και να απολαύσουν έργα μεγάλων ζωγράφων που ανήκουν σ' αυτό το καλλιτεχνικό ρεύμα, όπως του Πωλ Σεζάν, του Πωλ Γκωγκέν, του Ανρί Ρουσσώ, του Ζωρζ Σερά, του Ανρί ντε Τουλούζ Λωτρέκ και του Βίνσεντ βαν Γκογκ. Οι μαθητές μπορούν επίσης να γνωρίσουν ότι η θεματολογία των έργων του Κωνσταντίνου Μαλέα είναι κυρίως οι τοπιογραφίες, να δουν και να απολαύσουν τις δημιουργίες του και στη συνέχεια να προσπαθήσουν να γίνουν και οι ίδιοι μικροί ζωγράφοι, δημιουργώντας έργα ζωγραφικής με θέμα διάφορα τοπία στην Ελλάδα.
Ακόμη, οι μαθητές θα γνωρίσουν ότι ο Κωνσταντίνος Μαλέας εικονογράφησε το πρώτο αλφαβητάριο που γράφτηκε στην δημοτική, το γνωστό Αλφαβητάρι με τον Ήλιο. Έχουν τη δυνατότητα να βρουν, να ξεφυλλίσουν το αλφαβητάρι και να δουν την εικονογράφηση και να τη συγκρίνουν με την εικονογράφηση των δικών τους αναγνωστικών.
Ακόμη, οι μαθητές θα γνωρίσουν ότι ο Κωνσταντίνος Μαλέας εικονογράφησε το πρώτο αλφαβητάριο που γράφτηκε στην δημοτική, το γνωστό Αλφαβητάρι με τον Ήλιο. Έχουν τη δυνατότητα να βρουν, να ξεφυλλίσουν το αλφαβητάρι και να δουν την εικονογράφηση και να τη συγκρίνουν με την εικονογράφηση των δικών τους αναγνωστικών.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5003
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6-9
,
9-12
,
12-15
,
15-18
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1879-1928 μ.Χ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Mille A.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/


