Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Άποψη του Ναυπλίου
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ενδιαφέρουσα απεικόνιση μιας άποψης της πόλης του Ναυπλίου από την πλευρά της θάλασσας στα μέσα του 19ου αιώνα. Διακρίνεται το Μπούρτζι και στο βάθος τα φρούρια της Ακροναυπλίας και του Παλαμηδιού. Η εικόνα είναι διδακτικά αξιοποιήσιμη, καθώς αποτυπώνει την πρώτη πρωτεύουσα της χώρας στα πρώιμα χρόνια του ελεύθερου βίου του έθνους (με τα χαρακτηριστικά της οικοδομήματα, και τον ευρύτερο θαλάσσιο χώρο με τα ιστιοφόρα της εποχής.)
Ενδιαφέρουσα απεικόνιση μιας άποψης της πόλης του Ναυπλίου από την πλευρά της θάλασσας στα μέσα του 19ου αιώνα. Διακρίνεται το Μπούρτζι και στο βάθος τα φρούρια της Ακροναυπλίας και του Παλαμηδιού. Η εικόνα είναι διδακτικά αξιοποιήσιμη, καθώς αποτυπώνει την πρώτη πρωτεύουσα της χώρας στα πρώιμα χρόνια του ελεύθερου βίου του έθνους (με τα χαρακτηριστικά της οικοδομήματα, και τον ευρύτερο θαλάσσιο χώρο με τα ιστιοφόρα της εποχής.)
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε ποικίλες διδακτικές περιστάσεις σχετικές με την πρώτη πρωτεύουσα της χώρας, το Ναύπλιο, τα ιστορικά του τοπόσημα αλλά και την ιστιοφορία που κυριάρχησε στην ελληνική ναυτιλία ως σχεδόν τα τέλη του 19ου αιώνα. Η εικόνα μπορεί να προβληθεί σε ψηφιακό προβολέα και να ζητηθεί από τους μαθητές να αναγνωρίσουν τα εικονιζόμενα φρούρια (Μπούρτζι, Παλαμήδι, Ακροναυπλία) και να τα συνδέσουν με συγκεκριμένες ιστορικές στιγμές. Η Ακροναυπλία π.χ. χρησιμοποιήθηκε ως οχυρό από τους Οθωμανούς και τους Έλληνες αλλά ήταν και τόπος φυλακής των αριστερών κατά τα χρόνια της δικτατορίας του Μεταξά. Αντίστοιχα, το Παλαμήδι υπήρξε μεταξύ άλλων και φυλακή του Κολοκοτρώνη. Οι μαθητές είναι δυνατόν, σε ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο, να συνθέσουν χάρτη με τέτοιου είδους ιστορικές διασυνδέσεις χαρακτηριστικών τοπόσημων ή κτηρίων με ιστορικό ενδιαφέρον. Μπορούν παράλληλα να αναζητήσουν στο διαδίκτυο και άλλες φωτογραφίες από τη σύγχρονη εποχή με τα ίδια θέματα, ώστε να αναδειχτούν κάπο...
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε ποικίλες διδακτικές περιστάσεις σχετικές με την πρώτη πρωτεύουσα της χώρας, το Ναύπλιο, τα ιστορικά του τοπόσημα αλλά και την ιστιοφορία που κυριάρχησε στην ελληνική ναυτιλία ως σχεδόν τα τέλη του 19ου αιώνα. Η εικόνα μπορεί να προβληθεί σε ψηφιακό προβολέα και να ζητηθεί από τους μαθητές να αναγνωρίσουν τα εικονιζόμενα φρούρια (Μπούρτζι, Παλαμήδι, Ακροναυπλία) και να τα συνδέσουν με συγκεκριμένες ιστορικές στιγμές. Η Ακροναυπλία π.χ. χρησιμοποιήθηκε ως οχυρό από τους Οθωμανούς και τους Έλληνες αλλά ήταν και τόπος φυλακής των αριστερών κατά τα χρόνια της δικτατορίας του Μεταξά. Αντίστοιχα, το Παλαμήδι υπήρξε μεταξύ άλλων και φυλακή του Κολοκοτρώνη. Οι μαθητές είναι δυνατόν, σε ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο, να συνθέσουν χάρτη με τέτοιου είδους ιστορικές διασυνδέσεις χαρακτηριστικών τοπόσημων ή κτηρίων με ιστορικό ενδιαφέρον. Μπορούν παράλληλα να αναζητήσουν στο διαδίκτυο και άλλες φωτογραφίες από τη σύγχρονη εποχή με τα ίδια θέματα, ώστε να αναδειχτούν κάποιες ομοιότητες αλλά και διαφορές. Επίσης, στο πλαίσιο μαθήματος-συζήτησης σχετικά με την οικονομική ζωή κατά τον 19ο αιώνα, η εν λόγω εικόνα μπορεί να προβληθεί ως τεκμήριο για την ευρεία χρήση εμπορικών ιστιοφόρων ως την εμφάνιση και σταδιακή επικράτηση της ατμοπλοΐας από τα μέσα του 19ου αιώνα και εντεύθεν.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5087
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
μέσα 19ου αιώνα μ.Χ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή
( Η εικόνα αποτυπώνει άποψη του Ναυπλίου από τη θάλασσα και αναδεικνύει ορισμένα ιστορικά τοπόσημα, όπως το Παλαμήδι και την Ακροναυπλία. Το ιστορικό ενδιαφέρον της εικόνας συμπληρώνεται και από την παρουσία ιστιοφόρων στην εικονιζόμενη θαλάσσια περιοχή. - πρώτη πρωτεύουσα, Παλαμήδι, Μπούρτζι )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
,
πηγή - αναφορά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική
προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/