Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕΡΡΩΝ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕΡΡΩΝ #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΝΟΥΒΕΛΑ ΤΟΥ 1947
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Νουβέλα του 1947
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για μια νουβέλα του Γ. Καφταντζή (Μαλέα) με τίτλο «Ματωμένη γη» και έχει εκδοθεί στις Σέρρες το 1947. Περιλαμβάνει σύντομες ιστορίες που περιγράφουν τον θάνατο Ελλήνων καταγόμενων από τη Μακεδονία κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Το αξιοσημείωτο είναι ότι τις ιστορίες τις αφηγούνται σε πρώτο πρόσωπο τα ίδια τα πρόσωπα που πεθαίνουν, με τη μορφή μαρτυρίας. Η χρήση του αντικειμένου μπορεί να συμβάλει στη γνωριμία των μαθητών με δυσάρεστα περιστατικά που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου στη χώρα μας.
Πρόκειται για μια νουβέλα του Γ. Καφταντζή (Μαλέα) με τίτλο «Ματωμένη γη» και έχει εκδοθεί στις Σέρρες το 1947. Περιλαμβάνει σύντομες ιστορίες που περιγράφουν τον θάνατο Ελλήνων καταγόμενων από τη Μακεδονία κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Το αξιοσημείωτο είναι ότι τις ιστορίες τις αφηγούνται σε πρώτο πρόσωπο τα ίδια τα πρόσωπα που πεθαίνουν, με τη μορφή μαρτυρίας. Η χρήση του αντικειμένου μπορεί να συμβάλει στη γνωριμία των μαθητών με δυσάρεστα περιστατικά που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου στη χώρα μας.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές θα διευρύνουν τις γνώσεις τους μελετώντας το συγκεκριμένο πρωτότυπο λογοτεχνικό έργο του 20ου αιώνα. Δύναται να χρησιμοποιηθεί ως σημείο αναφοράς, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν χωρισμένο σε χωρία το συνολικό κείμενο, χωρία τα οποία και θα σχολιάσουν. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές θα χωριστούν σε ομάδες και ανά ομάδα θα μελετήσουν αποσπάσματα του βιβλίου, προκειμένου να συνθέσουν μια περίληψη του αποσπάσματος που ανέλαβαν και να την παρουσιάσουν στην ολομέλεια της τάξης. Με τον τρόπο αυτό οι ίδιοι ως αναγνώστες παρουσιάζουν το χωρίο που μελέτησαν στους συμμαθητές τους και ανασυνθέτουν συνολικά το λογοτεχνικό κείμενο.
Οι μαθητές θα διευρύνουν τις γνώσεις τους μελετώντας το συγκεκριμένο πρωτότυπο λογοτεχνικό έργο του 20ου αιώνα. Δύναται να χρησιμοποιηθεί ως σημείο αναφοράς, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν χωρισμένο σε χωρία το συνολικό κείμενο, χωρία τα οποία και θα σχολιάσουν. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές θα χωριστούν σε ομάδες και ανά ομάδα θα μελετήσουν αποσπάσματα του βιβλίου, προκειμένου να συνθέσουν μια περίληψη του αποσπάσματος που ανέλαβαν και να την παρουσιάσουν στην ολομέλεια της τάξης. Με τον τρόπο αυτό οι ίδιοι ως αναγνώστες παρουσιάζουν το χωρίο που μελέτησαν στους συμμαθητές τους και ανασυνθέτουν συνολικά το λογοτεχνικό κείμενο.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5112
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
,
γονέας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
( Πρόκειται για τη νουβέλα του Γ. Καφταντζή με τίτλο «Ματωμένη γη». )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
κείμενο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Καφταντζής, Γιώργος
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΚΗΣ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Εκδότης/ες:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/