Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος Λίλιαν Βουδούρη
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΣΤΟΥ ΠΑΛΗΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ Τ` ΑΚΡΟΓΙΑΛΙ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Στου Παληού Φαλήρου τ` ακρογιάλι
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εξώφυλλο εντύπου με την παρτιτούρα και τους στοίχους του τραγουδιού «Στου Παληού Φαλήρου τ` ακρογιάλι» που έγραψε η στιχουργός Διδ. Δραγάτση και μελοποίησε ο συνθέτης Σ, Βαλτετσιώτης. Το τραγούδι χαρακτηρίζεται «Βαρκαρόλα» (από την Ιταλική λέξη βάρκα) ή «λεμβωδία» (από την ελληνική λέξη λέμβος) και είναι είδος μουσικής ή τραγουδιού που αρχικά παιζόταν σε Βενετσιάνικη γόνδολα. Μουσική για Βαρκαρόλες έχουν γράψει, μεταξύ άλλων, οι συνθέτες Σοπέν και Όφενμπαχ. Το εξώφυλλο έχει φιλοτεχνηθεί από τον χαράκτη Παλγεμέζη, με την τεχνική της λιθογραφίας, μία από τις μεθόδους της χαρακτικής που χρησιμοποιήθηκε για την αναπαραγωγή εικόνων σε έντυπα μέχρι και τη δεκαετία του 1960, οπότε και αντικαταστάθηκε από την τεχνική όφσετ. Η εικόνα μας μεταφέρει σ΄ ένα ακρογιάλι, με το ολόγιομο φεγγάρι να αντανακλάται πάνω στα νερά. Μια βάρκα με άσπρο πανί πλέει, ενώ ακούγονται οι ήχοι της βαρκαρόλας. Τον κύριο ρόλο στη σύνθεση και στα γράμματα παίζει η καμπύλη γραμμή, η οποία ενισχύει την ειδυλλιακή και ρομα...
Εξώφυλλο εντύπου με την παρτιτούρα και τους στοίχους του τραγουδιού «Στου Παληού Φαλήρου τ` ακρογιάλι» που έγραψε η στιχουργός Διδ. Δραγάτση και μελοποίησε ο συνθέτης Σ, Βαλτετσιώτης. Το τραγούδι χαρακτηρίζεται «Βαρκαρόλα» (από την Ιταλική λέξη βάρκα) ή «λεμβωδία» (από την ελληνική λέξη λέμβος) και είναι είδος μουσικής ή τραγουδιού που αρχικά παιζόταν σε Βενετσιάνικη γόνδολα. Μουσική για Βαρκαρόλες έχουν γράψει, μεταξύ άλλων, οι συνθέτες Σοπέν και Όφενμπαχ. Το εξώφυλλο έχει φιλοτεχνηθεί από τον χαράκτη Παλγεμέζη, με την τεχνική της λιθογραφίας, μία από τις μεθόδους της χαρακτικής που χρησιμοποιήθηκε για την αναπαραγωγή εικόνων σε έντυπα μέχρι και τη δεκαετία του 1960, οπότε και αντικαταστάθηκε από την τεχνική όφσετ. Η εικόνα μας μεταφέρει σ΄ ένα ακρογιάλι, με το ολόγιομο φεγγάρι να αντανακλάται πάνω στα νερά. Μια βάρκα με άσπρο πανί πλέει, ενώ ακούγονται οι ήχοι της βαρκαρόλας. Τον κύριο ρόλο στη σύνθεση και στα γράμματα παίζει η καμπύλη γραμμή, η οποία ενισχύει την ειδυλλιακή και ρομαντική διάθεση της εικόνας.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά για την διδασκαλία της σύνθεσης και οργάνωσης εξωφύλλου, αφίσας, ή σελίδας εντύπου, όπως επίσης και για την διδασκαλία των διαφόρων τεχνικών της χαρακτικής, στο μάθημα των Εικαστικών του Γυμνασίου, του Γενικού Λυκείου, του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου και Λυκείου, καθώς και στα μαθήματα ειδικότητας του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών του Τεχνολογικού Λυκείου. Ακόμη, θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο σε Ερευνητική Εργασία στην οποία οι μαθητές θα ερευνούσαν την εξέλιξη των έντυπων εξώφυλλων και τα χαρακτηριστικά των συνθέσεών τους, κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα. Τέλος, σε μια διαθεματική προσέγγιση, θα μπορούσαν οι μαθητές αφού επιλέξουν και ακούσουν μια βαρκαρόλα, στη συνέχεια να δημιουργήσουν για αυτήν ένα πρωτότυπο εξώφυλλο για την παρτιτούρα της.
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά για την διδασκαλία της σύνθεσης και οργάνωσης εξωφύλλου, αφίσας, ή σελίδας εντύπου, όπως επίσης και για την διδασκαλία των διαφόρων τεχνικών της χαρακτικής, στο μάθημα των Εικαστικών του Γυμνασίου, του Γενικού Λυκείου, του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου και Λυκείου, καθώς και στα μαθήματα ειδικότητας του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών του Τεχνολογικού Λυκείου. Ακόμη, θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο σε Ερευνητική Εργασία στην οποία οι μαθητές θα ερευνούσαν την εξέλιξη των έντυπων εξώφυλλων και τα χαρακτηριστικά των συνθέσεών τους, κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα. Τέλος, σε μια διαθεματική προσέγγιση, θα μπορούσαν οι μαθητές αφού επιλέξουν και ακούσουν μια βαρκαρόλα, στη συνέχεια να δημιουργήσουν για αυτήν ένα πρωτότυπο εξώφυλλο για την παρτιτούρα της.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5150
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
20ος αιώνας,
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος (Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη»)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Διακοσμητικές Τέχνες
(Σύνθεση )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Βαλτετσιώτης, Σ.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
Εκδότης/ες:
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/