Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Μουσείο Μπενάκη #6
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΠΕΡΙΟΧΗ ΟΛΥΜΠΙΕΙΟΥ, ΖΑΠΠΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Περιοχή Ολυμπιείου, Ζαππείου και της Ακρόπολης
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το ψηφιακό αντικείμενο αφορά μια φωτογράφιση του Π. Μωραΐτη στην οποία αποτυπώνεται η πανοραμική εικόνα του κέντρου της Αθήνας στα τέλη του 19ου αιώνα. Πίσω από τα δέντρα του Εθνικού Κήπου εκτείνεται η περιοχή του Ζαππείου και του Ολυμπίου Διός. Στο βάθος της φωτογραφίας διακρίνεται η Ακρόπολη. Η χρονολόγηση της φωτογραφίας (γύρω στα 1870) δικαιολογεί την απουσία του επιβλητικού ημικυκλικού νεοκλασικού κτιρίου του Ζάππειου Μεγάρου, αφού η θεμελίωσή του καταγράφεται στα 1874 με μεγάλη καθυστέρηση στην εγκαινίασή του (1888). Παρ’ όλα αυτά ο χώρος και το κτίριο του Ζάππειου Μέγαρου συμπορευόμενο με τα μνημεία της κλασικής και ρωμαϊκής Αθήνας, συνδέθηκε άρρηκτα με τη νεότερη ιστορίας της πόλης.
Το ψηφιακό αντικείμενο αφορά μια φωτογράφιση του Π. Μωραΐτη στην οποία αποτυπώνεται η πανοραμική εικόνα του κέντρου της Αθήνας στα τέλη του 19ου αιώνα. Πίσω από τα δέντρα του Εθνικού Κήπου εκτείνεται η περιοχή του Ζαππείου και του Ολυμπίου Διός. Στο βάθος της φωτογραφίας διακρίνεται η Ακρόπολη. Η χρονολόγηση της φωτογραφίας (γύρω στα 1870) δικαιολογεί την απουσία του επιβλητικού ημικυκλικού νεοκλασικού κτιρίου του Ζάππειου Μεγάρου, αφού η θεμελίωσή του καταγράφεται στα 1874 με μεγάλη καθυστέρηση στην εγκαινίασή του (1888). Παρ’ όλα αυτά ο χώρος και το κτίριο του Ζάππειου Μέγαρου συμπορευόμενο με τα μνημεία της κλασικής και ρωμαϊκής Αθήνας, συνδέθηκε άρρηκτα με τη νεότερη ιστορίας της πόλης.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το φωτογραφικό τεκμήριο του Π. Μωραΐτη μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια της ανάπτυξης της ιστορικής συνείδησης των μαθητών/τριών και της σύνδεσης του ιστορικού παρελθόντος με τη σύγχρονη ιστορία μιας πόλης, μέσα από την παράλληλη εξοικείωση στη χρήση των Τ.Π.Ε και τη γνωριμία με τις δυνατότητές τους στην παροχή αλλά και αναμόρφωση δεδομένων. Στα πλαίσια αυτά η συγκεκριμένη φωτογραφία θα μπορούσε να αποτελέσει κεντρικό στοιχείο μιας πολυτροπικής παρουσίασης (μέσω της χρήσης υπερσυνδέσμων ή διαδικτυακών εφαρμογών δημιουργίας παρουσιάσεων) στην οποία οι μαθητές/τριες θα εξασκηθούν στο συνδυασμό διαφόρων σημειωτικών τρόπων κατά την ενσωμάτωση πληροφοριών από διαφορετικούς διαθέσιμους πόρους (κείμενο, εικόνα, ήχος αλλά και βίντεο) παράλληλα με την οργάνωση της χωρικής συσχέτισης των εικονιζόμενων περιοχών (λόφος της Ακρόπολης, Ζάππειο Μέγαρο και ναός του Ολυμπίου Διός). Η προβολή της συγκεκριμένης πανοραμικής φωτογραφίας θα μπορούσε για παράδειγμα να συνδυαστεί με τη λεπτομερή εστίαση στι...
Το φωτογραφικό τεκμήριο του Π. Μωραΐτη μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια της ανάπτυξης της ιστορικής συνείδησης των μαθητών/τριών και της σύνδεσης του ιστορικού παρελθόντος με τη σύγχρονη ιστορία μιας πόλης, μέσα από την παράλληλη εξοικείωση στη χρήση των Τ.Π.Ε και τη γνωριμία με τις δυνατότητές τους στην παροχή αλλά και αναμόρφωση δεδομένων. Στα πλαίσια αυτά η συγκεκριμένη φωτογραφία θα μπορούσε να αποτελέσει κεντρικό στοιχείο μιας πολυτροπικής παρουσίασης (μέσω της χρήσης υπερσυνδέσμων ή διαδικτυακών εφαρμογών δημιουργίας παρουσιάσεων) στην οποία οι μαθητές/τριες θα εξασκηθούν στο συνδυασμό διαφόρων σημειωτικών τρόπων κατά την ενσωμάτωση πληροφοριών από διαφορετικούς διαθέσιμους πόρους (κείμενο, εικόνα, ήχος αλλά και βίντεο) παράλληλα με την οργάνωση της χωρικής συσχέτισης των εικονιζόμενων περιοχών (λόφος της Ακρόπολης, Ζάππειο Μέγαρο και ναός του Ολυμπίου Διός). Η προβολή της συγκεκριμένης πανοραμικής φωτογραφίας θα μπορούσε για παράδειγμα να συνδυαστεί με τη λεπτομερή εστίαση στις εικονιζόμενες περιοχές, όπου η παροχή των σχετικών πληροφοριών θα μπορούσε να αναδείξει τα κύρια γνωρίσματά τους και τη σύγχρονη εικόνα τους στον πολεοδομικό ιστό της πόλης.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5182
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Μπενάκη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
μικτό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
θέα της Ακρόπολης
Αθήνα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΕΚΔΟΣΗ
γύρω στα 1870 μ.χ.
(τελικό)
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
ΤΠΕ > Εφαρμογές ΤΠΕ > Χειρισμός Υπολογιστή
ΤΠΕ > Πολυμέσα > Εφαρμογές πολυμέσων
ΤΠΕ > Διαδίκτυο > Αναζήτηση πληροφοριών
ΤΠΕ > Πληροφορία > Αναπαράσταση πληροφορίας
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΤΠΕ > Πολυμέσα > Εφαρμογές πολυμέσων
ΤΠΕ > Διαδίκτυο > Αναζήτηση πληροφοριών
ΤΠΕ > Πληροφορία > Αναπαράσταση πληροφορίας
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
,
παρουσίαση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Μπενάκη
Εκδότης/ες:
Μουσείο Μπενάκη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/


