Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕΡΡΩΝ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕΡΡΩΝ #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΓΕΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Γενική ιστορία
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για αποσπάσματα, τα οποία προέρχονται από τον πρώτο τόμο του βιβλίου του Τσιβανόπουλου Σωκράτη "Γενική Ιστορία", το οποίο εκδόθηκε στην Αθήνα το 1885.
Στην αρχαία ιστορία του ο καθηγητής της Γενικής ιστορίας διατήρησε το
γνωστό σχήμα: ιστορία των αρχαίων εθνών (όπου τοποθετούσε Σίνες, Ινδούς,
Αιγυπτίους, Ασσυρίους, Βαβυλώνιους, Φοίνικες, Εβραίους, Μήδους και Πέρ-
σες) - ελληνική - ρωμαϊκή. Η παρουσίαση της ιστορίας των λαών αυτών συ-
νοδευόταν από μια σειρά ηθικών και χαρακτηρολογικών κρίσεων.
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί, για να αντλήσουν οι μαθητές πληροφορίες που αφορούν τη θρησκεία και τη γλώσσα των Ινδών.
Πρόκειται για αποσπάσματα, τα οποία προέρχονται από τον πρώτο τόμο του βιβλίου του Τσιβανόπουλου Σωκράτη "Γενική Ιστορία", το οποίο εκδόθηκε στην Αθήνα το 1885.
Στην αρχαία ιστορία του ο καθηγητής της Γενικής ιστορίας διατήρησε το
γνωστό σχήμα: ιστορία των αρχαίων εθνών (όπου τοποθετούσε Σίνες, Ινδούς,
Αιγυπτίους, Ασσυρίους, Βαβυλώνιους, Φοίνικες, Εβραίους, Μήδους και Πέρ-
σες) - ελληνική - ρωμαϊκή. Η παρουσίαση της ιστορίας των λαών αυτών συ-
νοδευόταν από μια σειρά ηθικών και χαρακτηρολογικών κρίσεων.
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί, για να αντλήσουν οι μαθητές πληροφορίες που αφορούν τη θρησκεία και τη γλώσσα των Ινδών.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υλικό στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, των Θρησκευτικών και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Οι μαθητές αφού διαβάσουν προσεκτικά τις σελίδες, στο μάθημα της Ιστορίας, μπορούν να απαντήσουν στις ακόλουθες ερωτήσεις: 1) Γιατί καθίσταται δυσχερής η γνώση του βίου των Ινδών; 2) Ποιες γλώσσες της Ινδίας αναφέρονται και ποια είναι τα χαρακτηριστικά της καθεμιάς; 3) Ποιες διάλεκτοι ανήκουν στις ινδικές γλώσσες;
Στο μάθημα των Θρησκευτικών οι μαθητές μπορούν να απαντήσουν στις εξής ερωτήσεις: 1) Ποιες είναι οι διαφορές της θρησκείας των Ινδών από τη θρησκεία των Σινών; 2) Ποια είδη λατρείας υπήρχαν στην Ινδία;
Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας οι μαθητές μπορούν να καταγράψουν τα χαρακτηριστικά της ινδικής ποίησης και να αντλήσουν πληροφορίες για την υπόθεση των ηρωικών ποιημάτων;
Το αντικείμενο μπορεί να λειτουργήσει και ως αφόρμηση, για να αναζητήσουν οι μαθητές πρόσθετες πληροφορίες για την ιστορία (γλώσσα, θρησκεία, π...
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υλικό στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, των Θρησκευτικών και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Οι μαθητές αφού διαβάσουν προσεκτικά τις σελίδες, στο μάθημα της Ιστορίας, μπορούν να απαντήσουν στις ακόλουθες ερωτήσεις: 1) Γιατί καθίσταται δυσχερής η γνώση του βίου των Ινδών; 2) Ποιες γλώσσες της Ινδίας αναφέρονται και ποια είναι τα χαρακτηριστικά της καθεμιάς; 3) Ποιες διάλεκτοι ανήκουν στις ινδικές γλώσσες;
Στο μάθημα των Θρησκευτικών οι μαθητές μπορούν να απαντήσουν στις εξής ερωτήσεις: 1) Ποιες είναι οι διαφορές της θρησκείας των Ινδών από τη θρησκεία των Σινών; 2) Ποια είδη λατρείας υπήρχαν στην Ινδία;
Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας οι μαθητές μπορούν να καταγράψουν τα χαρακτηριστικά της ινδικής ποίησης και να αντλήσουν πληροφορίες για την υπόθεση των ηρωικών ποιημάτων;
Το αντικείμενο μπορεί να λειτουργήσει και ως αφόρμηση, για να αναζητήσουν οι μαθητές πρόσθετες πληροφορίες για την ιστορία (γλώσσα, θρησκεία, πολιτισμός) των Ινδών.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5206
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1885 μ.Χ.
Αρχαία Ινδία
Αρχαία Ινδία
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Προϊστορία > Θρησκεία
Ιστορία > Προϊστορία (Γλώσσα )
Θρησκευτικά > Μη Χριστιανικά Θρησκεύματα > Ινδουϊσμός
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Τεχνικές / Τρόποι γραφής (Ινδική ποίηση )
Ιστορία > Προϊστορία (Γλώσσα )
Θρησκευτικά > Μη Χριστιανικά Θρησκεύματα > Ινδουϊσμός
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Τεχνικές / Τρόποι γραφής (Ινδική ποίηση )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
κείμενο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Τσιβανόπουλος, Σωκράτης
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΤΣΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Εκδότης/ες:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/