Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Digitizing Contemporary Art/Μουσείο Φρυσιρά #2
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΔΙΑΥΓΕΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Transparent
Διαυγές
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Έργο του Γερμανού καλλιτέχνη Simon Pasieka, λάδι σε καμβά διαστάσεων 34x30 εκ., που φέρει τον τίτλο Τransparent (1998) που σημαίνει διαυγής, διαφανής. O Simon Pasieka γεννήθηκε το 1967 στο Kleve. Ζει και εργάζεται στην Κολωνία και το Παρίσι. Ο εκ πρώτης όψεως ρεαλισμός των έργων του υποκρύπτει μιαν ανησυχία, οι μορφές του είναι ψυχρές και φαίνεται να έχουν υποστεί μια έντονη διανοητική διεργασία. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι ζωγραφίζει γιατί η πραγματικότητα είναι μια κατασκευή που προσπαθεί να συμπληρώσει. Γόνος καλλιτεχνικής οικογένειας ο Pasieka εξηγεί ότι χρειάστηκε να ανακαλύψει και να δημιουργήσει μόνος του το προσωπικό του εικαστικό ιδίωμα αξιοποιώντας τα διδάγματα της τέχνης του 20ού αιώνα και αποδίδει τις επιρροές του στους: Van Eyck, Hans Memling, John Everett Millais, Ford Madox Brown, Balthus και Stanley Spencer.
Στο παρόν ζωγραφικό έργο η διαύγεια και η καθαρότητα των ματιών του εικονιζόμενου γυναικείου προσώπου, διαστρέφεται από μια παρέμβαση του ζωγράφου ο οποίος συμπληρών...
Έργο του Γερμανού καλλιτέχνη Simon Pasieka, λάδι σε καμβά διαστάσεων 34x30 εκ., που φέρει τον τίτλο Τransparent (1998) που σημαίνει διαυγής, διαφανής. O Simon Pasieka γεννήθηκε το 1967 στο Kleve. Ζει και εργάζεται στην Κολωνία και το Παρίσι. Ο εκ πρώτης όψεως ρεαλισμός των έργων του υποκρύπτει μιαν ανησυχία, οι μορφές του είναι ψυχρές και φαίνεται να έχουν υποστεί μια έντονη διανοητική διεργασία. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι ζωγραφίζει γιατί η πραγματικότητα είναι μια κατασκευή που προσπαθεί να συμπληρώσει. Γόνος καλλιτεχνικής οικογένειας ο Pasieka εξηγεί ότι χρειάστηκε να ανακαλύψει και να δημιουργήσει μόνος του το προσωπικό του εικαστικό ιδίωμα αξιοποιώντας τα διδάγματα της τέχνης του 20ού αιώνα και αποδίδει τις επιρροές του στους: Van Eyck, Hans Memling, John Everett Millais, Ford Madox Brown, Balthus και Stanley Spencer.
Στο παρόν ζωγραφικό έργο η διαύγεια και η καθαρότητα των ματιών του εικονιζόμενου γυναικείου προσώπου, διαστρέφεται από μια παρέμβαση του ζωγράφου ο οποίος συμπληρώνει την πραγματικότητα με το δικό του τρόπο να βλέπει τα πράγματα. Ο ίδιος το χαρακτηρίζει ως παιχνίδι.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Τόσο το παρόν μαθησιακό αντικείμενο, όσο και τα περισσότερα έργα του Pasieka, θυμίζουν ένα διαρκές παιχνίδι, συχνά διασκεδαστικό και την ίδια στιγμή σοβαρό, όπως σοβαρά είναι όλα τα παχνίδια, «ίσως μάλιστα κατά έναν παράξενο τρόπο, τα πιο διασκεδαστικά και εύθυμα παιχνίδια είναι συνήθως τα σοβαρότερα» ισχυρίζεται ο ίδιος και μας προσκαλεί να παίξουμε στο παιχνίδι του, που όπως όλα τα παιχνίδια, έχει συμπαίκτες, κανόνες, είναι διασκεδαστικό, προσφέρει τη δυνατότητα μιας διαρκούς αναζήτησης σε περιβάλλοντα ανοίκεια, και κυρίως επιφυλάσσει εκπλήξεις. Στο τέλος, βέβαια, μένουν τα ίχνη μιας πορείας μοναχικής και η ελευθερία μιας προσωπικής ανάγνωσης που είναι διαφορετική για τον καθένα.
Προτείνεται λοιπόν να μπούνε οι μαθητές μας σε αυτό το παιχνίδι και να επιχειρήσουν να αποκωδικοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο ο ζωγράφος επιχειρεί να συμπληρώσει την πραγματικότητα, όπως διατείνεται. Η πραγματικότητα και ο τρόπος που την αντιλαμβάνεται ο καθένας μας ή και ο τρόπος με τον οποίο τη συμπ...
Τόσο το παρόν μαθησιακό αντικείμενο, όσο και τα περισσότερα έργα του Pasieka, θυμίζουν ένα διαρκές παιχνίδι, συχνά διασκεδαστικό και την ίδια στιγμή σοβαρό, όπως σοβαρά είναι όλα τα παχνίδια, «ίσως μάλιστα κατά έναν παράξενο τρόπο, τα πιο διασκεδαστικά και εύθυμα παιχνίδια είναι συνήθως τα σοβαρότερα» ισχυρίζεται ο ίδιος και μας προσκαλεί να παίξουμε στο παιχνίδι του, που όπως όλα τα παιχνίδια, έχει συμπαίκτες, κανόνες, είναι διασκεδαστικό, προσφέρει τη δυνατότητα μιας διαρκούς αναζήτησης σε περιβάλλοντα ανοίκεια, και κυρίως επιφυλάσσει εκπλήξεις. Στο τέλος, βέβαια, μένουν τα ίχνη μιας πορείας μοναχικής και η ελευθερία μιας προσωπικής ανάγνωσης που είναι διαφορετική για τον καθένα.
Προτείνεται λοιπόν να μπούνε οι μαθητές μας σε αυτό το παιχνίδι και να επιχειρήσουν να αποκωδικοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο ο ζωγράφος επιχειρεί να συμπληρώσει την πραγματικότητα, όπως διατείνεται. Η πραγματικότητα και ο τρόπος που την αντιλαμβάνεται ο καθένας μας ή και ο τρόπος με τον οποίο τη συμπληρώνει είναι ένα ζήτημα που άπτεται και της Φιλοσοφίας. Ο διδάσκων θα ενθαρρύνει τους μαθητές του να δώσουν τις δικές τους απόψεις και ερμηνείες.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5317
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
,
άλλος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
,
18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Φρυσίρα
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1998 μ. Χ.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
Φιλοσοφία (Η Τέχνη ως αποκάλυψη μιας βαθύτερης πραγματικότητας )
Φιλοσοφία (Η Τέχνη ως αποκάλυψη μιας βαθύτερης πραγματικότητας )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Pasieka Simon
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Φρυσίρα
Εκδότης/ες:
Μουσείο Φρυσίρα
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/