Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Digitizing Contemporary Art/Μουσείο Φρυσιρά #2
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΕΡΩΤΟΤΡΟΠΙΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Courtship
Ερωτοτροπία
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πίνακας του σύγχρονου Πολωνού ζωγράφου Grzegorz Wnęk, (λάδι σε καμβά διαστάσεων 180x135εκ.). Ο ζωγράφος γεννήθηκε το 1974 στην πόλη Frysztak της Κρακοβίας και σπούδασε στο Τμήμα Ζωγραφικής της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Κρακοβίας (1994-1999) δίπλα στον Stanisław Rodziński. Mέσα από τα έργα του, τα οποία αναβιώνουν την αναπαραστατική ζωγραφική, παρουσιάζει την καθημερινότητα —χωρίς μάλιστα να διστάζει να παρουσιάσει τη δυστυχία της ακόμα και την αθλιότητά της σε πολλά από αυτά. Η ελκυστική διακόσμηση που πολύ συχνά διακρίνει τη σύγχρονη τέχνη δεν έχει καμία σχέση με το έργο του Grzegorz Wnęk. Αντιθέτως η ζωγραφική του αποτελεί μια ανοιχτή πρόσκληση για ψυχική ενδοσκόπηση και κοινωνικό ακτιβισμό.
Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι πρωταρχικό ενδιαφέρον του είναι ο άνθρωπος και το περιβάλλον του και ότι επιλέγει θέματα που έχουν ένα ισχυρό συναισθηματικό αντίκτυπο πάνω του, δύσκολα θέματα που απαιτούν εκ μέρους του μια μορφή άμεσης δράσης, που τον αναγκάζουν να βρει τη δική του οπτική γωνία που ...
Πίνακας του σύγχρονου Πολωνού ζωγράφου Grzegorz Wnęk, (λάδι σε καμβά διαστάσεων 180x135εκ.). Ο ζωγράφος γεννήθηκε το 1974 στην πόλη Frysztak της Κρακοβίας και σπούδασε στο Τμήμα Ζωγραφικής της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Κρακοβίας (1994-1999) δίπλα στον Stanisław Rodziński. Mέσα από τα έργα του, τα οποία αναβιώνουν την αναπαραστατική ζωγραφική, παρουσιάζει την καθημερινότητα —χωρίς μάλιστα να διστάζει να παρουσιάσει τη δυστυχία της ακόμα και την αθλιότητά της σε πολλά από αυτά. Η ελκυστική διακόσμηση που πολύ συχνά διακρίνει τη σύγχρονη τέχνη δεν έχει καμία σχέση με το έργο του Grzegorz Wnęk. Αντιθέτως η ζωγραφική του αποτελεί μια ανοιχτή πρόσκληση για ψυχική ενδοσκόπηση και κοινωνικό ακτιβισμό.
Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι πρωταρχικό ενδιαφέρον του είναι ο άνθρωπος και το περιβάλλον του και ότι επιλέγει θέματα που έχουν ένα ισχυρό συναισθηματικό αντίκτυπο πάνω του, δύσκολα θέματα που απαιτούν εκ μέρους του μια μορφή άμεσης δράσης, που τον αναγκάζουν να βρει τη δική του οπτική γωνία που θα τον οδηγήσει στην αλήθεια.
Περισσότερα
Λιγότερα
Ο συγκεκριμένος πίνακας δεν εντάσσεται στο κλίμα που περιγράφεται παραπάνω. Με τον αγγλικό τίτλο «Courtship» που ως μετάφραση βρίσκεται ανάμεσα στις λέξεις ερωτοτροπία και υπόσχεση αγάπης, ο ζωγράφος μας δίνει μια άλλη όψη της καθημερινότητας: την αισιόδοξη πλευρά της, την υπόσχεση μιας ένωσης. Ένας ερωτισμός της καθημερινότητας, που δεν προκαλεί, δεν σοκάρει, αλλά φωλιάζει στη στιλπνότητα του γυναικείου δέρματος, στο χαμόγελο του γυναικείου προσώπου και στη στάση του σώματος. Στον πίνακα εικονίζεται μια γυναίκα με εμφανή τα χαρακτηριστικά της απλής Πολωνέζας, μια γυναίκα της διπλανής πόρτας, που προφανώς είναι εργαζόμενη, είναι ντυμένη με απλά, άνετα, διόλου προκλητικά ρούχα και είναι όμορφη μέσα στην καθημερινότητά της γιατί τη φωτίζει μια υπόσχεση αγάπης.
Ο συγκεκριμένος πίνακας δεν εντάσσεται στο κλίμα που περιγράφεται παραπάνω. Με τον αγγλικό τίτλο «Courtship» που ως μετάφραση βρίσκεται ανάμεσα στις λέξεις ερωτοτροπία και υπόσχεση αγάπης, ο ζωγράφος μας δίνει μια άλλη όψη της καθημερινότητας: την αισιόδοξη πλευρά της, την υπόσχεση μιας ένωσης. Ένας ερωτισμός της καθημερινότητας, που δεν προκαλεί, δεν σοκάρει, αλλά φωλιάζει στη στιλπνότητα του γυναικείου δέρματος, στο χαμόγελο του γυναικείου προσώπου και στη στάση του σώματος. Στον πίνακα εικονίζεται μια γυναίκα με εμφανή τα χαρακτηριστικά της απλής Πολωνέζας, μια γυναίκα της διπλανής πόρτας, που προφανώς είναι εργαζόμενη, είναι ντυμένη με απλά, άνετα, διόλου προκλητικά ρούχα και είναι όμορφη μέσα στην καθημερινότητά της γιατί τη φωτίζει μια υπόσχεση αγάπης.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο παριστά τη συγκεκριμένη γυναίκα που αναφέραμε στην παραπάνω περιγραφή. Ο ζωγράφος με εξαιρετικά ρεαλιστικό τρόπο αποδίδει τα χαρακτηριστικά του φύλου της, της εθνικότητάς της, της τάξης της και υπ’ αυτή την έννοια θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως εικόνα σε σχετικό project ή εργασία. Θα μπορούσε επίσης στο μάθημα των εικαστικών να χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα αναπαραστατικής ζωγραφικής, μαζί με άλλους πίνακες άλλων τεχνοτροπιών κοκ. Η μελέτη περισσότερων και λιγότερο ευχάριστων έργων του Grzegorz Wnęk, θα μπορούσε να κάνει τους μαθητές να κατανοήσουν στην πράξη τον κοινωνικό ρόλο της Τέχνης.
Το μαθησιακό αντικείμενο παριστά τη συγκεκριμένη γυναίκα που αναφέραμε στην παραπάνω περιγραφή. Ο ζωγράφος με εξαιρετικά ρεαλιστικό τρόπο αποδίδει τα χαρακτηριστικά του φύλου της, της εθνικότητάς της, της τάξης της και υπ’ αυτή την έννοια θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως εικόνα σε σχετικό project ή εργασία. Θα μπορούσε επίσης στο μάθημα των εικαστικών να χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα αναπαραστατικής ζωγραφικής, μαζί με άλλους πίνακες άλλων τεχνοτροπιών κοκ. Η μελέτη περισσότερων και λιγότερο ευχάριστων έργων του Grzegorz Wnęk, θα μπορούσε να κάνει τους μαθητές να κατανοήσουν στην πράξη τον κοινωνικό ρόλο της Τέχνης.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5318
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
,
άλλος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
,
18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Φρυσίρα
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
2009 μ.Χ.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Wnek Gzregorz
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Φρυσίρα
Εκδότης/ες:
Μουσείο Φρυσίρα
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/